1584-12

1584-3

1584-4

رک و بدون تعارف گفت و گو می کند. بهره گیری از سابقه ی مدیریتی موفق و ذهن توسعه گرایانه اش در لابه لای صحبت با او آشکار است.کامیار لشگری مدیر عامل جدید بنیاد کودک، این موسسه را راهی می داند برای حمایت از دانش آموزان مستعد که هرکدام به مانند یک گوهر گرانبهادر زیر تلی ازخاکستر فقر و نداری دست و پنجه میزنند. او برای پیشرفت بنیاد، درصدد اجرای برنامه های راهبردی است تا هم حوزه کار بنیاد را توسعه بخشند و هم کودکان بیشتری را زیر پوشش قرار دهد. بدین ترتیب با افزایش جذب حمایت از جانب نیکوکاران ایرانی-آمریکائی، دانش آموزان بیشتری وارد چرخه علم آموزی میگردند.
کامیار لشگری، در تابستان امسال و در جلسه ی سالانه ی اعضای هیأت مدیره ی بنیاد کودک آمریکا، به سمت مدیر عاملی بنیاد کودک برگزیده شد. وی پیش از این در سمت عضو هیأت مدیره و خزانه دار بنیاد کودک آمریکا بوده است و سالها به عنوان همیار و حامی مالی در کنار بنیاد کودک فعالیت های داوطبانه داشته است.

گفتگوی دوستانه ای داریم با آقای کامیار لشگری:
آقای لشگری، لطفا بیوگرافی مختصری از فعالیت های کاری و اجتماعی تان را بفرمایید:
– ضمن تشکر از شما، من دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته ی طراحی شهری از دانشگاه واشنگتن در سیاتل هستم. سابقه ی کاری تخصصی ام در همین زمینه بوده است و نزدیک به 36 سال است که در این رشته و ساختمان سازی فعالیت دارم. بیش از 12 سال است که با بنیاد کودک آشنا هستم و افتخار داشته ام حامی بورس تحصیلی چندین دانشجو و دانش آموز باشم. در کنار پشتیبانی از دانش آموزان، برنامه هایی برای معرفی بنیاد و جمع آوری کمکهای مالی هم داشتم. چند سال قبل بخاطر همین فعالیتها وعلاقه ام به بنیاد، از من دعوت شد که داوطلبانه به فعالیتم به عنوان عضوی از اعضای هیأت مدیره ی بنیاد ادامه بدهم و پس از مدتی هم بعنوان خزانه دار موسسه انتخاب شدم.
امسال هم پس از اتمام مدت مدیریت آقای دکتر رئوفی در هیأت مدیره ی بنیاد کودک، اعضای هیئت مدیره مرا به عنوان مدیر عامل جدید بنیاد کودک آمریکا در سال جدید انتخاب کردند که با قبول این مسئولیت، وظایفم دو چندان شده است.
• پس دکتر رئوفی دیگر در بنیاد کودک حضور ندارند؟
لشگری: ایشان همچنان با ما همکاری دارند و حضورشان مانند سابق پرثمر خواهد بود. دکتر پیمان رئوفی سالها بعنوان داوطلب، و سپس عضو هیئت مدیره و چندین سال هم بعنوان مدیرعامل، در بنیاد کودک فعالیت داشته اند و تجارب بسیار گرانبهایی در این زمینه دارا میباشند. دکتر رئوفی هنوز عضو هیأت مدیره بنیاد کودک در کانادا، سوئد و استرالیا هستند و نماینده بنیاد کودک در انجمن سازمان ملل میباشند. روشن است تجربیات گرانبهای ایشان نقش بسیار مهمی در جهت ادامه ی راه بنیاد دارد و ما خوشحال هستیم که همچنان از حضور پررنگ ایشان استفاده می کنیم.
تحت مدیریت دکتر رئوفی و عضویت ایشان در هیئت مدیره، خوشبختانه این بنیاد توانست پیوندهای گسترده ای با سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل برقرار نماید. همچنین فعالیت های بشردوستانه ی این بنیاد در عرصه های بین المللی جهش بسیار چشمگیری داشت که ما تمامی این دستاوردها را مرهون تلاش های شبانه روزی آقای دکتر رئوفی هستیم.
• بله، ما هم با فعالیتها و تلاشهایایشان آشنا هستیم و مرتباً در «جوانان» آنها را بازتاب داده ایم. خوب برگردیم به بنیاد کودک، کمی از بنیاد کودک و اهدافش بگویید:
– بنیاد کودک به عنوان یک موسسه خیریه عمومی در سال 1994 در آمریکا بنیانگذاری شد و پس از 24 سال فعالیت توانست خیلی زود به یک موسسه خیریه بین المللی تبدیل شود و اکنون در آمریکا، آلمان، انگلستان، افغانستان، ایران، اندونزی، سوئیس، سوئد، کانادا و نپال مشغول فعالیت است. هدف اصلی بنیاد کودک پشتیبانی از کودکان نیازمندولی مستعد است که با اینکه علاقه و انگیزه ی زیادی به تحصیل دارند اما متاسفانه مشکلات مالی سدی در مقابل تحصیلاتشان شده است. بنیاد کودک این دانش آموزان مستعد را شناسایی می کند و پس از کسب اطمینان از نیازمندی و همچنین انگیزه و توانایی یادگیری شان که مراحل مختلفی دارد، آنها را به افرادی که تمایل دارند فردای بهتری برای آنها بسازند، معرفی می کند تا با کمک های مالی این افراد نیکوکار،آنها بتواند بدون نگرانی از فقر و مشکلات مالی به تحصیل بپردازند.
این برنامه را ما بصورت همیاری (Sponsorship) پیاده میکنیم. یعنی هر کسی میداند دقیقا از چه کسی حمایت میکند و از ابتدا تا زمانیکه دانش آموزش فارغ التحصیل می شود بطور مرتب در جریان زندگی و تحصیل او قرار دارد و از نحوه هزینه شدن کمک مالی اش برای دانش آموز و خانواده اش آگاهی کامل دارد.
کوشش بنیاد کودک از ابتدای تاسیس براساس اهداف هزاره سازمان ملل، یعنی “تامین حداقل نیازهای زندگی از قبیل خوراک، پوشاک، دارو و وسایل آموزشی و ایجاد امکان ادامه تحصیل دانش آموزان نیازمند”بوده است. در کنار فعالیتهای مربوط به همیاری مالی (Sponsorship)، بنیاد کودک در مواقع اضطراری همچون سیل و زلزله هم فعالیت دارد.
• منبع درآمد بنیاد فقط از حامیان مالی که گفتید تامین می شود یا از کمکهای دولتی و سازمانهای دیگر هم استفاده می کنید؟
– کلیه درآمدهای بنیاد کودک فقط از طریق کمک های مردمی و غیردولتی است.این کمک ها از همیاری مالی (Sponsorship) و کمک های گاه به گاه (Donations)،برگزاری مراسم خیریه و جمع آوری کمکهای مردمی (Fundraising)، و کمک موسساتی که کارمندانشان به بنیاد کمک می کنند (Matching Fund)تامین می شود. ما از کمک هیچ سازمان دولتی استفاده نمی کنیم البته از برخی سازمانهای بین المللی دیگر مانند سازمان ملل برای ساخت مدرسه در افغانستان کمکهایی دریافت کرده ایم.
• می دانیم که دفتر بنیاد کودک هم مانند تمامی نهاد های غیر انتفاعی، به هزینه هایی جهت انجام کارهای دفتری و هماهنگی نیاز دارد. چه مقدار از کمک های جمع آوری شده صرف هزینه های اداری و اجرایی بنیاد کودک می شود؟
در هر نهاد غیرانتفاعی، بخشی از کمک ها صرف کارهای اداری و تبلیغاتی میگردد. همین امورتبلیغاتی است که باعث میشود افراد بیشتری از وجود ما و فعالیتهایمان آگاه شده و به جمع حامیان ما بپیوندند. ما در سال گذشته توانستیم تعداد همیاران خود را به بیش از 3200 نفر افزایش دهیم و مجموع کمک های دریافتی را برای دومین سال پی درپی از مرز سه میلیون دلار بگذرانیم. در حالت عادی این افزایش تعداد همیار، افزایش هزینه را به همراه دارد در حالی که همکاران ما در بنیاد کودک توانستند با بهینه سازی سیستم های مدیریتی و بازاریابی، هزینه ی بالاسری بنیاد کودک را به 6.3 درصد کاهش دهند. یعنی بر اساس استانداردهای موسسات خیریه آمریکا، از هر یک دلار دریافتی بیش از 93 سنت مستقیما صرف امور خیریه و کودکان می گردد.
اهمیت این رقم وقتی بهتر آشکار میشود که بدانیم موسسات خیریه در آمریکا اگر بتوانند 85 درصد درآمدشان را صرف اهدافشان کنند، خود را بسیار موفق میدانند در حالیکه ما در بنیاد کودک توانسته این رقم را به 93 درصد برسانیم.

1584-5

1584-6

1584-7

• این آمار بسیار جالبی است ولی با توجه به قوانین تحریم که ارسال پول به ایران را ممنوع کرده است شما چگونه کمکهای مالی را به ایران ارسال میدارید؟
– بله قوانین مربوط به تحریم های مالی، ارسال پول به ایران را بسیار دشوار کرده است. علاوه بر مشکلات مالی بین دوکشور ایران و آمریکا، جو ناسالم و تاریکی که بر روابط سیاسی این دو کشور حاکم است نیز یکی از چالش های اصلی ماست. همین مشکلات حتی چندسال قبل برای ما دردساز شد و ما مجبور شدیم برای دفاع از شفافیت در عملکرد امور خیریه در ایران، به دادگاه برویم که خوشبختانه پیامد آن بسیار بهتر از آنچه شد که پیش بینی میکردیم شد و منتهی به سهولت در رساندن کمکهای نقدی مان به دانش آموزان گردید.
در نتیجه و بواسطه ی شفافیت در فعالیتهای اداری و مالی، خوشبختانه ما توانستیم چندین مجوز رسمی از خزانه داری کل آمریکا دریافت کنیم. یکی از این مجوزها مربوط به همکاری مستمر با موسسه رابط بنیاد کودک در ایران بود و دیگری اجازه ارسال کمک نقدی جمع شده به ایران می شد. بر اساس این مجوزها بنیاد کودک اجازه میداشت سالانه تا سقف دو میلیون دلارکمکهای نقدی جمع آوری شده را به موسسه رابط خود در ایران ارسال دارد. این بزرگترین مجوزی بود که تا کنون اداره اوفک OFAC در خزانه داری آمریکا برای یک موسسه خیریه در آمریکا صادر کرده است.
در ادامه این مسیر، و باتوجه به روند رشد صعودی بنیاد کودک در جمع آوری کمک و ارسال آن به ایران، ما از خزانه داری آمریکا درخواست کردیم که مبلغ این مجوز افرایش یابد که آنها هم پس از بررسی سوابق مثبت فعالیتهایمان، موافقت نمودند و مبلغ این مجوز را در فوریه 2017 به سه میلیون دلار افزایش دادند. به طور یقین باعث افتخار جامعه ایرانی در آمریکاست که یک بنیاد متعلق و تحت حمایت آنها، از چنین اعتباری برخوردار باشد.
• اجازه بدهید یک سوال بی پرده از شما بپرسم. چطور ما میتوانیم به بنیاد کودک اعتماد کنیم؟ چگونه مطمئن باشیم که کمکها به دست دانش آموزان تحت پوشش می رسد؟
– سوال خوبی است، ما به عنوان یک موسسه خیریه موظف به پاسخگویی به اداره مالیات آمریکا هستیم و بر طبق قوانین آنها عمل میکنیم. کلیه فعالیتهای مالی ما قابل پیگیری است و از هنگامیکه کمکی از طریق چک و یا کارت اعتباری دریافت میگردد تا زمان رسیدن آن به دست مددجو، تمامی مراحل، ثبت شده و قابل پیگیری است. هر سال، ما داوطلبانه از یک موسسه حسابرسی مستقل میخواهیم تا تمام حسابهای بنیاد کودک را مورد حسابرسی دقیق قرار داده و یک گزارش کامل تهیه کند. ما هم گزارش مالیاتی سالانه را و هم گزارشهای حسابرسی را در وب سایت خودمان درج میکنیم تا همه بتوانند از جزئیات کار ما بخوبی آگاه باشند. در سال 2012 اداره مرکزی مالیات آمریکا، کلیه حسابهای 5 سال ما را دقیقاً بررسی نمود که چندماه به طول انجامید و پس از آن شفافیت و درستی حسابهای ما را تائید کردند.
البته در کنار تمامی حسابرسی ها، سازمانهائی در آمریکا هستند که موسسات خیریه را بررسی نموده و به آنها نمره میدهد. چندین موسسه معتبر که به Charity watchdog معروفند و به اصطلاح خودمان مو را از ماست بیرون می کشند، هر ساله امور مالی و مدیریتی ما را بررسی می کنند . معروفترین آنها CharityNavigator است که به ما برای چند سال متوالی درجه 4 ستاره داده که بالاترین درجه مرغوبیت آنها است و یا Independent Charities of America که به ما نمره « بهترین Best» را داده است. از سوی دیگر، نماینده ما در ایران، هر ماه، یک حسابرسی جزئی و مسئول مالی ما هر سال یک حسابرسی دقیق از حسابهای دفتر همکار ما در ایران بعمل می آورد تا مطمئن شویم کلیه پرداختها به مددجویان دقیق، شفاف و بر اساس قوانین حسابرسی آمریکا عمل شدهاست.
ما هر سال نیز دوبار گزارشی کتبی از وضعیت تمام مددجویان برای همیارانشان میفرستیم که در آن علاوه بر عکس و نامه ی دانش آموز، ریز نمرات و گزارش مددکار از وضعیت مددجو و کمکهائی که به خانواده او تحویل شده، دقیقا ذکر شده است. ولی بیش از هر چیز دیگر، ما بر روی همیارانمان حساب میکنیم. چون همیاران ما میتوانند خود و یا اقوامشان که در ایران هستند از دانش آموزانی که حمایت میکنند دیدن کنند و از نزدیک از دریافت کمکها مطلع گردند. همه ساله دهها تن از همیاران ما که به ایران سفر می کنند، دیدار از مددجوی خود را در دستور کار سفرشان قرار میدهند.
اگر چه همکاران ما در بنیادکودک برای تمامی مواردی که گفته شد زحمت کشیده اند ولی من برای مورد آخر یعنی تماس و ارتباط مستقیم حامی با مددجو، ارزش بیشتری قائل هستم چون آنها بدون هیچ واسطه ای از نحوه رسیدن حمایت هایشان به دانش آموزی که انتخاب کرده اند، آگاه میشوند.
• نحوه حمایت از مددجویان شما چگونه است و ما چطور میتوانیم از یک دانش آموز حمایت کنیم؟
– حمایت از دانش آموزو یا مددجو بسیار آسان است. شما میتوانید با مراجعه به لیست انتظار ما در وب سایت بنیاد، اطلاعات تعدادی از دانش آموزان مستعدی که منتظر دریافت کمک هستند را ملاحظه نموده و از هر کدام که مایل بودید حمایت کنید. ما معمولا با توجه به وضعیت هر مددجو و شرایط خانواده شان، مبلغی بین 60 الی 80 دلار ماهیانه به عنوان بورس تحصیلی در اختیارشان میگذاریم. شما میتوانید تمام این مبلغ و یا بخشی از آنرا تقبل کنید. حداقل مقدار کمک ماهیانه، 30 دلار تعیین شده یعنی هر کس فقط با 1 دلار در روز میتواند حمایت از یک دانش آموز مستعد و نیازمند را برعهده بگیرد. پس از اقدام شما، ما بلافاصله، پرونده و عکسهای بیشتری از دانش آموز را برایتان میفرستیم و هر شش ماه هم یک گزارش کتبی از آخرین وضعیت او، برایتان ارسال خواهیم کرد.

www.childfoundation.org/child-waiting-list

• آیا این کمکها از نظر دولت آمریکا دارای معافیت مالیاتی است؟
– بله، اگر از طریق کردیت کارت حمایت کنید که هر ماه، مبلغی اعلامی شما در تاریخی که معین کرده اید از کارت شما به حساب بنیاد کودک واریز میگردد و بلافاصله هم یک رسید هم برایتان ایمیل میشود. اگر بخواهید از طریق چک کمک کنید که ما هر ماه، یک صورتحساب بهمراه یک پاکت آدرس دار برایتان ارسال میکنیم. در ماه ژانویه 2018 هم برای تمامی کسانی که در سال 2017 بما کمک کرده اند یک رسید رسمی ارسال میکنیم که در آن ریز تمام پرداختی هایشان درج شده است. این رسید مورد قبول اداره مالیات آمریکاست و میتوانید بهمراه سایر مدارکتان به اداره مالیات برای استفاده از معافیتهای مالیاتی ارسال دارید.
• چه چالش هایی پیش روی بنیاد کودک می بینید؟
– بزرگترین چالش ما جذب خانواده های بیشتر ایرانی-آمریکائی است. یکی از همکاران میگفت هرقدر کار میکنیم تمامی ندارد که واقعا هم همینطور است. یک زمانی بنیادکودک از 100 دانش آموز حمایت میکرد و ما آرزو میکردیم بتوانیم تعداد مددجویانمان را به 500 نفر برسانیم. امروز ما در ایران بیش از 9600 مددجو داریم و حتما تا آخر سال، این رقم از مرز 10 هزار دانش آموزخواهد گذشت ولی همچنان جای کار باقی است. خوشبختانه توانسته ایم زیر ساختهای اداری لازم را برای حمایت از تعداد بیشتری، حتی بیش از 20 هزار نفر فراهم کنیم ولی در اطلاع رسانی برای جذب همیار برای این تعداد از دانش آموز هنوز کار زیادی در پیش داریم. بخش ارتباطات و تبلیغات ما با استفاده از رسانه های مجازی توانسته موفقیتهای بسیار خوبی بدست آورد ولی بازهم جای کار فراوان است. گفته میشود بیش از یک میلیون ایرانی در آمریکا زندگی میکنند. ما انتظار نداریم همه آنها، هر کدام از یک مددجو حمایت کنند ولی اگر 10 در صد آنها کمک کنند این بدان معنی است که میتوانیم 100 هزار دانش آموز نیازمند را تحت حمایت داشته باشیم. تا امسال ما موفق شده ایم به کمتر از یک درصد از این بازار بزرگ دست یابیم و لذا چالش اصلی خود را اطلاع رسانی به تمامی آنها میدانیم.

1584-8

1584-10

• آرزویتان برای ده سال آینده ی بنیاد کودک چیست؟
– آرزویم این است که روزی برسد که اصلا نیازی به بنیاد کودک نباشد! یعنی هیچ کودکی فقیری نداشته باشیم و یا هیچ دانش آموزی نگران مشکلات مالی خانواده اش برای ادامه تحصیلش نباشد ولی خوب، این یک آرزو است. ولی اگر میپرسید برنامه مان برای 10 سال آینده چیست باید بگویم که برنامه راهبردی بنیاد کودک مبنی بر گسترش کار است. ضمن بهینه سازی سیستم کامپیوتری و پایگاه داده ها، از نظر بازاریابی باید بدنبال روشهای مدرن دیجیتالی و بروز باشیم. در زمینه حمایت از مددجویان هم فقط به کمک مالی بسنده نکنیم بلکه بتوانیم آنها را با راههای کار آفرینی، از قبیل کدنویسی و غیره آشنا کنیم. ما کارمان را محدود به ایران نمیدانیم و لذا امیدوارم این فعالیتهایی که در افغانستان، اندونزی و نپال شروع کرده ایم به کشورهای دیگر هم گسترش دهیم وعملا پایبندی خود را به این کلام سعدی که «بنی آدم اعضای یک پیکرند» نشان دهیم.
• بهترین و آخرین خبر خوبی که از بنیاد شنیدید چه بود؟
– آخرین خبری که دو هفته قبل دریافت کردم حاکی از این بود که 314 نفر از دانش آموزان ما، با کسب رتبه های خوب در کنکور سراسری موفق شده اند به دانشگاههای ایران راه یابند. ما هر سال تعداد زیادی از دانش آموزانمان که تحصیلات دبیرستانشان را تمام میکنند به دانشگاه راه می یابند ولی امسال این تعداد بیشتر از سالهای قبل بود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیار از این دانش آموزان از سن دبستان در حمایت بنیاد کودک بوده اند.
مطمئنا این 314 دانش آموز در آینده314 خانواده ی موفق را تشکیل خواهند داد و هرکدام دست چندین نفر دیگر را خواهند گرفت و این همان توسعه پایداری است که دنبالش هستیم و زنجیره امیدی که روز به روز گسترش میبابد.
• شنیده ایم دفتر لس آنجلس را بسته اید؟ آیا مشکل خاصی بوده و اکنون چگونه میتوانیم با شما تماس بگیریم؟
– دفتر بنیاد کودک از بدو تاسیس در شهر پورتلند در ایالت اورگان بوده است، ولی ما دوسال قبل بعلت آنکه تعداد همیاران ما در منطقه لس آنجلس بیش از سایر شهرهای آمریکا بود، اقدام به راه اندازی یک دفتر در لس آنجلس کردیم، چون میخواستیم حضوری فعال در نزدیکی همیارانمان داشته باشیم. استدلالمان این بود که هم میتوانیم خدمات بهتری به مشتریانمان ارائه بدهیم و هم در زمینه جذب کمکهای مالی و همیار موفقتر عمل کنیم. ولی عملاً تعداد مراجعین حضوری ما به دفتر آنچنان قابل توجه نبود که توجیه اقتصادی برای نگهداری آن داشته باشد، زیرا با توجه به بعد مسافت (ولو در حد چند مایل) مردم ترجیح میدهند در خواستهایشان را از طریق ایمیل و تلفن و حتی پست مطرح کنند تا اینکه به طوری حضوری به دفتر مراجعه نمایند. اینرو پس از بررسیهای بیشتر، تصمیم گرفته شد دفتر لس آنجلس را ببندیم و هزینه ای که بابت آن صرفه جوئی میشودبرای امور دیجیتالی سرمایه گذاری کنیم.
البته داوطلبان بنیاد که مرتبا در این دفتر لس آنجلس جمع میشدند و برای برنامه های خیریه برنامه ریزی میکردند همچنین این امکان را دارند که از دفتر یکی از دوستداران بنیاد کودک که به رایگان در اختیار ما گذاشته، استفاده کنند.تلفنهای لس آنجلس ما همچنان فعال است و دوستان میتوانند از طریق آنها و یا ایمیل و یا هرکدام از صفحات دنیای مجازی که در آنها حضور داریم با ما تماس حاصل نمایند.
صحبت داوطلب شد، لازم میدانم ضمن تشکر از دهها داوطلب فعالی که در لس آنجلس داریم به همه دوستان عزیز دیگر یادآور شوم که یکی از دلایلی که هزینه های بالاسری بنیاد کودک بسیار کم است، همکاری بی دریغ داوطلبان خوبمان میباشد. دوستانی که مایلند به جمع ما بپیوندند میتوانند از طریق وب سایت بنیاد و یا تلفن با ماتماس بگیرند تا در مورد نحوه همکاری داوطلبانه با هم صحبت کنیم:

http://www.childfoundation.org/content/get-involved

• ممنون از توضیحات جامع تان و اما کلام آخر:
چند ماهی بیشتر به آخر سال نمانده است که این ماههای منتهی به سال نو ماه های پرشور با ترافیک کاری بسیار بالا برای بنیاد کودک هستند. از یک طرف به دلیل بهره مندی از تخفیف مالیاتی، حجم کمک ها از طرف یاران همیشگی افزایش پیدا می کند از طرف دیگر با همزمانی برنامه های متعددی مانند اهدای خون که با همکاری سازمان صلیب سرخ اجرا می شود، نمایشگاه نقاشی کودکان بیمار، برنامه های مربوط به جشن شکرگزاری که امسال مربوط به جمع آوری کمک برای کودکان مهاجر است با برنامه هایی که هر ساله به مانند سنتی در بنیاد کودک انجام میگیرد، تراکم کارمان افزایش چشم گیری داشته است. به عنوان نمونه می توانم به برنامه ی جمع آوری اسباب بازی در لس آنجلس، پورتلند و چند شهر دیگر برای کودکان بیمار که در بیمارستان کودکان بستری هستند اشاره کنم. البته سالهای گذشته توانستیم با کمک داوطلبان و دوستداران بنیاد که همیشه به ما لطف داشته اند، از عهده ی کارها و کمپین های مختلف بر بیاییم که امیدواریم امسال نیز این برنامه ها را با یاری دوستان به بهترین نحو به انجام برسانیم.
من معتقدم اکثر ما ایرانی ها بواسطه تحصیلات و البته تلاش و پیگیری توانسته ایم به موفقیتهای خوب اجتماعی برسیم و در تامین زندگی مان مشکلی نداریم. شکرانه این موفقیت اینست که همت کنیم و دست یکی دو نفر دیگر را بگیریم. مطمئنا اگر هر کدام از ما به اندازه توان و علاقه خود کمک کند تا یک دانش آموز که فقر کمر زندگی اش را دوتا کرده بتواند با فراعت فکر و بدون نگرانی مالی تحصیل کند، حتما دنیای بهتری خواهیم داشت. اینکار هزینه چندانی هم ندارد و فقط با یک دلار در روز میتوان یک زندگی را تغییر داد.

نمونه پرونده یک مددجو

1584-11

نازنین، سوم ابتدائی، قرچك ورامین
نازنین، دانش آموز با استعداد سوم ابتدائی است . پدر وی از کار افتاده کامل می باشد و به دلیل بیماری آرتریت روماتوئید توان اشتغال ندارد. مادر مبتلا به رماتیسم حاد است و تحت نظر پزشک می باشد و به دلیل بیماری و رسیدگی به فرزندان توان اشتغال ندارد. نازنین یک خواهر و برادر محصل دیگر نیز دارد که در مقطع ابتدائی مشغول به تحصیل می باشند و از وضعیت تحصیلی مطلوبی برخوردار هستند. خانواده در یک اتاق از منزل موروثی پدربزرگ مادری که بافتی بسیار قدیمی و فرسوده دارد سکونت دارند و وسایل اولیه زندگی نیز قدیمی و کهنه می باشند. با توجه به شرایط خانواده و هزینه های درمانی پدر و مادر و هزینه های معیشتی و تحصیلی سه فرزند محصل، نازنین برای ادامه تحصیل به حمایت و مساعدت نیازمند است.

1584-9

آدرس بنیاد کودک درشبکه های مجازی

Facebook:
www.facebook.com/Child.Foundation
Instagram:
www.instagram.com/childfoundation
Telegram:
https://telegram.me/ChildFoundation
YouTube:
https://www.youtube.com/childfoundation
LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/458617
Twitter:
https://twitter.com/ChildFoundUSA
Website:
www.childfoundation.org
e-mail:
[email protected]