1461-67

1461-66

بیزینس فرنچایز چیست؟
فرنچایز (franchise) امتیازی است که به یک فرد یا گروهی داده می شود تا محصولات و یا خدمات یک شرکت را در یک محدوده جغرافیایی یا مکان خاص به فروش برساند. نمونه های برخی فرنچایزهای معروف مک دانلدز، ساب وی، پیتزا دومینوز، و فروشگاههای یو پی اس هستند. فرنچایز به یکی از مقبولترین راههای بیزینس در بازار امروز تبدیل شده است.
فردی که فرنچایز را خریداری و آن را اداره می کند فرنچایزی (franchisee) نامیده می‌شود. فرنچایزی بیزینس را از فرنچایزر (franchisor) خریداری می‌کند. فرنچایزی بایستی از قواعد و دستورالعملهای مشخص و از پیش تعیین شده توسط فرنچایزر تبعیت کند و در بیشتر حالات فرنچایزی بایستی به طور ماهانه یا هفتگی مبلغی به عنوان حق امتیاز یا رویالتی علاوه بر مبلغی که تنها یک بار در ابتدا تحت نام بهای فرنچایز به فرنچایزر پرداخته است به وی پرداخت نماید.

چرا فرنچایز برای ویزای سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است؟
نداشتن تجربه زندگی و کار در ایالات متحده آمریکا و ناآشنایی با محیط کسب و کار آن از مواردی هستند که تصمیم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق سرمایه‌گذاری در بیزینس را تحت تاثیر قرار میدهند و ریسک موفق شدن سرمایه‌گذاری را بالا میبرند. بیزینسهای فرنچایز امکاناتی را فراهم می‌کند که تا حد خوبی مشکلات ذکر شده در بالا را مرتفع می‌کند و شرایطی را برای سرمایه گذاران ویزاهای مذکور فراهم می‌کند که بتوانند با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بگذارند.

بیزینس کلید در دست
بسیاری از سرمایه گذاران ویزاهای سرمایه‌گذاری، ممکن است توانایی و مهارت کافی برای مدیریت و اداره یک کسب و کار موفق را در کشورشان داشته باشند اما تجربه راه اندازی آن از ابتدا و به خصوص در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا را ندارند. بسیاری از فرنچایزها راه حلهای کلید در دست ارائه می‌نمایند، به این معنی که با پرداخت بهای فرنچایز کلیه خدمات مورد نیاز برای برقرار کردن بیزینس شما را به شما ارائه می‌دهند. عمدتاً با خرید چنین فرنچایزی خیالتان از انجام بیشتر کارهای سخت راه اندازی بیزینس در یک محیط جدید آسوده می‌شود:
• پیدا کردن محل مناسب
• مذاکره قرارداد اجاره
• نقشه ها و مشخصات فنی اجرایی
• استخدام پیمانکار با قابلیت
• خرید تجهیزات مورد نیاز
لازم به ذکر است که حتی فرنچایزهایی که راه‌حل کلید در دست ارائه نمی‌دهند هم کمکهای اساسی در طی هر یک از مراحل فوق به متقاضیان ارائه می‌کنند.

سیستم اثبات شده
هنگامی که شما فرنچایز می خرید در واقع یک سیستم خریداری می‌کنید. تمامی فرنچایزها یک سیستم از پیش برقرار شده دارند که شما آن را دنبال می‌کنید. این سیستمها برای بهبود بهره وری کلی و افزایش فروش فرنچایز طراحی شده اند. داشتن یک سیستم از پیش طراحی و اجرا شده انجام کار بر اساس حدس و گمان و خطاهای ناشی از آن را که یک بیزینس معمول با آن مواجه است را از بین می برد.

شانس موفقیت بیشتر
خرید یک فرنچایز از شروع یک بیزینس ماجراجویانه متفاوت است. از آنجایی که یک سیستم از پیش اجرا شده برقرار است، احتمال موفقیت بیشتر خواهد بود. اگر شما سیستم برقرار شده توسط فرنچایزر را پیگیری کنید بایستی در مسیر داشتن یک بیزینس موفق قرار بگیرید.

آموزش و پشتیبانی
بیشتر فرنچایزرها بین 1 تا 4 هفته برنامه آموزشی دارند که معمولاً در محل شرکت اصلی و یا در محل یکی از فرنچایزی‌ها برگزار می گردد. این مساله فرنچایز را از سایر کسب و کارهای موجود متمایز می کند. فرنچایزر به شما آموزش می دهد تا فرنچایز خود را دقیقاً همانطور که سایر فرنچایزیها در نقاط دیگر اداره می کنند اداره کنید. این باعث می‌شود که از بازده اداره کسب و کار اطمینان حاصل شود و به شما کمک می کند که از خطاهایی که یک مالک کسب و کار معمولا با آنها روبه رو می شود دور باشید. به علاوه شما همواره از پشتیبانی و حمایت فرنچایزر همانند عضوی از یک خانواده برخوردار خواهید بود. همیشه امکان برقراری تماس و پرسیدن سوال از فرنچایزر و یا سایر فرنچایزیها برای شما وجود خواهد داشت.

آگاهی برند
هنگامی که یک فرنچایز می خرید، وجهه شرکت و آگاهی لازم در خصوص برند در میان مشتریان به وجود آمده است. مشتریها معمولاً ترجیح می دهند که از برندهایی خرید کنند و یا با شرکتهایی کار کنند که آنها را از قبل می شناسند و می توانند به آنها اطمینان کنند.

بازاریابی
معمولا لازم نیست که نگران تبلیغ برای فرنچایز خود باشید. فرنچایزر معمولاً بازاریابی را برای شما انجام می دهد. اگر فرنچایزر بازاریابی را انجام ندهد، معمولا روش انجام آن و یا شرکتی که آن را می تواند برای شما انجام دهد را به شما معرفی میکند.
چرا استفاده از خدمات ما به شما کمک می کند؟
برای گرفتن تصمیم درست به ابزار مناسب نیاز دارید. دسترسی به اطلاعات معتبر و قابل اطمینان و داشتن ارزیابی مناسب از توانایی‌ها و اهداف مهمترین قدم در راه سرمایه‌گذاری در یک بیزینس است. مشاوران باتجربه ما از نزدیک با شما کار می کنند تا ارزیابی مناسبی از اهداف، نقاط قوت و ضعف و بازار مورد نظر شما به دست بیاورند و به شما در پیدا کردن فرنچایزی که درصد موفقیت شما را بهبود می‌دهد کمک کنند. ما شما را قدم به قدم در مسیر همراهی می کنیم و به شما آموزشها و اطلاعات لازم را را برای گرفتن تصمیم مناسب می‌دهیم.

انتخاب گزینه نامناسب بسیار آسانتر از انتخاب گزینه مناسب است
با وجود تعداد بسیار زیادی بیزینس فرنچایز، انتخاب فرنچایز نامناسب بسیار آسانتر از انتخاب فرنچایز مناسب است. فرنچایزرها معمولاً نیازمندی‌های خود را برای شناسایی و انتخاب فرنچایزی‌ها دارند و عدم درک این نیازمندیها منجر به انتخاب نامناسب می‌گردد.تیم حرفه ای ما نیازمندی‌‌های فرنچایزر را با قابلیتها و نیازمندیهای شما مقایسه و شما را در شناسایی گزینه مناسب یاری می‌دهد.

وجود گزینه های بیشتر تصمیم گیری را پیچیده می کند
با وجود حدود 3000 فرنچایز مختلف در ایالات متحده آمریکا به تنهایی، جستجو برای فرنچایز مناسب بسیار سخت می تواند باشد. علاوه بر آن تمامی فرنچایزها یکسان نیستند و ممکن است با سرمایه‌گذاران ویزای‌های سرمایه‌گذاری کار نکنند. با شناختن نیازمندی شما، از میان صدها فرنچایز گزینه های مناسب را برای شما شناسایی و به شما پیشنهاد می‌دهیم. با داشتن تعداد کمتری گزینه که از فیلتر نیازمندی های شما رد شده اند، پروسه تصمیم گیری راحتتر و سریعتر خواهد بود.

آشنایی با محیط کسب و کار آمریکا برای موفقیت در بیزینس لازم است.
آشنا شدن با فضای کسب و کار در آمریکا و دانستن نکات مختلفی که برای مالکیت و گرداندن یک بیزینس در آمریکا ضروری است قبل از ورود به خاک ایالات متحده می‌تواند کمک شایانی به کسب اعتماد به نفس و بهبود درصد موفقیت شما در بیزینس کند. علاوه بر آموزشی که فرنچایزر پس از خرید فرنچایز برای راهبری فرنچایز به شما می دهد، دوره‌های آموزش بیزینس آنلاین ما این امکان را به شما می‌دهد که قبل از ورود به آمریکا در خصوص موارد مهم و تاثیرگذار در مالکیت و راهبری بیزینس تان آموزش ببینید. به علاوه از این طریق با افرادی که می‌توانند در آینده به شما کمک بکنند آشنا می شوید تا برای رفع مشکلاتتان از آنها کمک بگیرید. با گذراندن دوره‌های آموزشی، گواهینامه شرکت در دوره به شما اعطا میشود تا به مدارک درخواست ویزای خود نیز ضمیمه کنید.

—————————————-
مطالب مندرج در این نوشته عمومی بوده و صرفاً جهت اطلاع‌رسانی تهیه شده است و به هیچ عنوان نبایستی به عنوان مشاوره ، توصیه، یا تشویق برای سرمایه‌گذاری تلقی شود. انتخاب یا عدم انتخاب سرمایه‌گذاری در فرنچایز اختیار کامل سرمایه‌گذار است و بایستی پس از انجام بررسی‌های لازم توسط وی صورت پذیرد.