1675-11

1675-4

1675-5

بیژن مرتضوی دوره جدیدی از فعالیت های خود را همگام با نسل جدید آغاز کرده است که بروی سوشیال میدیا مورد توجه گسترده نوجوانان و جوانان در داخل و خارج از ایران قرارگرفته است. گرچه بیژن همیشه در این زمینه ها پیشگام است، از آغاز سالهای 90 و گشایش دروازه های جهانی چون گریک تیاتر، تا صحنه های بین المللی دیگر، که نسل جوان ایران به شور آورد و دو نسل گذشته را سربلند ساخت، بدنبال آن حضورش در معتبرترین کالج موسیقی انگلستان بعنوان استاد، یک پیروزی تازه بود و همه اینها همان خواسته وآمال نسل جوانی است که در این سالها در داخل و خارج رشد کرده است.
• درباره فعالیت های تازه بیژن، موزیک ویدیوهای پرسروصدا، مسترکلاس هایش می پرسیم.
می گوید: اخیرا علاوه بر کنسرت ها و مسترکلاسهایی که داشتم 3 موزیک ویدیو جدید تهیه و ارائه دادم اولین موزیک ویدیو بنام «مالاگا» از ساخته خودم که پر از انرژی و حرکت و رقص بسبک سالزاست وبلافاصله به دل نسل جوان نشسته است.
این اثربدون کلام را کوجی زادوری موزیک و ویدیویش را کارگردانی کرده، از حدود 32 رقصنده استفاده کرده که چند هفته درحال تمرین بودند این گروه، همان گروهی هستند که بیشترشان اعضای رقصنده ریکی مارتین می باشند که درکنسرت اخیرم در اورنج کانتی با من روی صحنه آمدند و شوری برپا کردند.

1675-6

دومین آهنگ بیژن «بغض» است که اثری بدون کلام که همسرش «ستاره سعیدی» فیلمبرداری و ادیت این ویدیو را تمام و کمال انجام داده، آهنگ از خود بیژن و با توجه به حسی که در ملودی وجود دارد، ستاره یک سناریو بروی آن نوشته که بسیار احساس برانگیز است که درواقع یک روز زندگی یک بچه کار است، که شدیدا به موسیقی علاقه دارد، با چه مشقتی پول جمع می کند و با آن یک ساز می خرد و برای تهیه این ویدیو، ستاره به اتفاق بیژن یک هفته به «خووارز» در مکزیک سفر کردند و کاری استثنایی ساختند.
بیژن در مورد سومین اثر می گوید این اثر «گلم» نام دارد، اثری با ترانه و کلام بروی یک آهنگ خودم با همکاری اشکان داداش زاده انجام شده، کلام اش از امیر شیرازی و تنظیم آن را مجید رضازاده انجام داده است. این موزیک ویدیو در چند لوکیشن مختلف فیلمبرداری شده از جمله در شهر پراگ در جمهوری چک، در سن دیاگو در لس آنجلس، که کارگردانی اش را این بار هم ستاره سعیدی همسرم انجام داده و در آن بازیگری هم داشته است.
بیژن در میانه این آهنگ، با عود به زیبایی نواخته که همه را متحیر می کند.
بیژن می گوید چند آهنگ دیگر تا چند هفته دیگر منتشر می کنم، که همه شاد و پرانرژی هستند خصوصا یکی از آنها که به سبکی کاملا متفاوت فقط برای نسل جوان ساختم، که می دانم مورد توجه شان قرار می گیرد.
همه این موزیک ویدیوها روی کانال یوتیوب خودم ارائه شده است.

Youtube.com
bijanmortazavimusic

1675-7

1675-8

1675-9

• از بیژن درباره چند اثرتازه اش می پرسیم:
می گوید: حدود 8 ماه است مشغول نوشتن یک سینفونی هستم، که موومان اول و دوم آن بپایان رسیده و بزودی موومان سوم آنرا پایان خواهم داد. این سمفونی بعد از اتمام با ارکستر 83 نفره در اتریش ضبط میشود که رهبری آنرا خودم بعهده خواهم داشت و اجرای زنده آن در سال آینده در چند کشور انجام میشود که تاریخ و محل آنرا در مجله جوانان اعلام می کنم.
بیژن درباره اجرای کنسرت ها و مسترکلاسهایش می گوید:
از ماه سپتامبر کنسرت های سراسری من آغاز میشود. در همه این کنسرت ها، حداقل 5 آهنگ جدید اجرا می کنم ضمن اینکه کنسرت های کشورهای اطراف ایران فرصتی است تا ورک شاپ هایی جهت موسیقی برای نسل جوان داخل ایران بگذارم، که این در روند فعالیت های جدید من برای ارتباط با نسل جوان است نسلی که آینده ایران وجهان، موسیقی و هنر را در دست دارد.
من شاگردان اروپایی خود را همچنان دارم، ولی همه عشقم در یاددادن و انتقال موسیقی جهانی به نسل جوان ایرانی است، نسلی که می بینم از همین چند موزیک ویدیوی جدید، چه استقبالی بعمل آوردند و چگونه مرا از هرسوئی درجهان با مهر خود محاصره کردند.

1675-10