1335-64

 

 

تارا گرامی در نقش محمود به لس آنجلس می‌آید
January 10 – 27, 2013
Santa Monica Playhouse
1211 4th St.  Santa Monica, CA

تارا گرامی هنرمند، نویسنده، بازیگر و تهیه کننده ایرانی 1335-65تبار مقیم کانادا به زودی با نمایش ویژه خود «محمود» که پیش از این توانسته است نظر مثبت بینندگان و منتقدان را در تورنتو و نیویورک به خود جلب کند به زودی در لس آنجلس در نقش محمود تهرانی یک راننده تاکسی ایرانی –  کانادایی روی صحنه می‌رود تا با پرداختن به دغدغه‌های زندگی در غربت برای جامعه ایرانیان در قالب طنز به بیان عمیقی از ریشه‌های شرقی در شکل دهی به زندگی مهاجران ایرانی بپردازد.
این نمایش داستان طنز زندگی روزمره یک دختر جوان دوازده ساله ایرانی کانادایی است که به مسائل مهاجرت و پدیده هویت و ملیت و مشغولیت‌های ذهنی او می پردازد و روایت مهندس ایرانی تباری که تاکسی می راند و یک جوان اسپانیایی همجنسگرا در یک شهر پر رفت و آمد و شلوغ را حکایت می کند. بخشی از شخصیت «محمود» از تابلوی نقاشی «رقص دامن های قرمز» اثر پال کلی و یک راننده تاکسی ایرانی تبار در تورنتو الهام گرفته شده است.
تارا که خود متولد تهران است در خصوص پیدایش این نمایش آنرا به اجرایی ده دقیقه‌ای برای پایان نامه تحصیلی خود در دانشگاه تورنتو منتسب کرده و معتقد است شخصیت محمود در قالب نمایشی دانشجویی شکل پیدا کرد اما در طول بیش از سه سال پس از خلق آن توانستم با درک بهتر از زندگی جامعه مهاجر ایرانی و به بسط و توسعه شخصیت محوری این نمایش پرداخته و مسیر گفتاری کاملی که بتواند در قالب طنز از روزمره‌های پیدا و پنهان زندگی ما در دوره مهاجرت سخن بگوید دست یابم.
تارا گرامی که پیش از این با استقبال تماشاگران از نمایش یک ساعته خود در قالب یک «وان وومن شو» روبرو بوده است،  زمانی که شش سال داشت، ایران را ترک و مدتی را در آلمان و ایالات متحده زندگی کرده است و هم اکنون در کانادا اقامت دارد. او فارغ التحصیل رشته هنر درام از دانشگاه تورنتو است و با تعدادی از دست اندرکاران صنعت فیلم و سینما در کانادا همکاری کرده است. تجربه مهاجرت، هویت و فرهنگ که در اکثر آثار تارا گرامی به وضوح مشاهده می شوند در نمایش محمود نیز بستر اصلی داستان را ساخته است.
“محمود” نمایشی انتقادی، طنز و با دیدی جامعه شناسانه است که همزمان که مخاطب را به خندیدن وا میدارد او را به فکر انداخته و در خصوص مسائلی که شاید به دلیل روزمره‌گی از دید او افتاده اند وادار می‌کند.  این نمایش به زبان انگلیسی‌ اجرا میشود.
آگاهی‌ بیشتر و تهیه بلیت از طریق سامانه  «محمود»:
www.MahmoudTaxi.com