1349-64

1349-60

بدنبال دو انفجار مهیب و پشت سر هم در بوستون که چند نفر کشته و بیش از صد نفر مجروح داشت، مقامات امریکایی تدابیر امنیتی شدیدی را در شهرهای بزرگ و پر جمعیت امریکا برقرار ساختند.
چنین تصمیمی از سوی مقامات امریکایی پس از انفجار دوبمب مهیب و پشت سر هم درجریان مسابقات سالیانه دو 16 کیلومتری و 5 کیلومتری جرج واشنگتن در بوستون، گرفته شد.
گرچه هنوز معلوم نشده که علت بمب گذاری چه بوده و توسط چه کسانی صورت گرفته اما اتخاذ تدابیر امنیتی در شهرهای امریکا گویای آن است که مقامات امریکایی نیروهای امنیتی خود را برای مقابله با حرکت های تروریستی آماده کرده اند.
پس از وقوع حادثه انفجار دو بمب پی در پی دربوستون که روز دوشنبه روی داد، باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در یک کنفرانس خبری حضور یافت و انفجاربمب در مسابقه ماراتون بوستون را عملی شنیع و مذبوحانه خواند وگفت ما هنوز نمی دانیم چه کسی و چرا مرتکب چنین جنایتی شده است. اما اف بی آی درباره بمب گذاری های مرگبار روز دوشنبه به عنوان یک اقدام تروریستی تحقیق می کند.

1349-61

پس از شرکت اوباما در این مصاحبه مطبوعاتی، یک افسر ویژه اف بی آی به نام «ریک دسلوریرز» گفت که ما برای شناسایی مسئولان این حادثه خونین ووحشت آفرین «تا آخر زمین»هم خواهیم رفت.
طبق گزارش های انتشار یافته توسط مسئولین، تا کنون این حوادث سه کشته و 130 زخمی برجای گذاشته که برخی از مجروحان اعضای بدن خود را از دست داده اند.
ماموران همچنین دو بمب عمل نشده رانیز در نقاط دیگر بوستون کشف کردند که پس از خنثی سازی آنها، بمب را برای انجام تحقیقات لازم به لابراتوار فرستادند.
درحال حاضر به فرمان باراک اوباما رئیس جمهور امریکا پرچم های کاخ سفید و ساختمان های دولت فدرال در سراسر امریکا به نشانه احترام به قربانیان بوستون نیمه افراشته شده و تا غروب روز شنبه به همین حالت باقی خواهد ماند.

1349-62

در شهرهای بزرگ امریکا و نقاط مختلف بوستون دوربین های مخفی و امنیتی نصب شده و مقامات دولتی از مردم خواسته اند  با دیدن هر حرکت مشکوک و مشاهده نشانه هایی از اقدامات تروریستی ویا بسته های مشکوک فورا مراتب را به نزدیک ترین مراکز پلیس اطلاع دهند.
هم اکنون دوربین های متعددی که تعداد آنها به بیش از پانصد عدد می رسد در فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن نصب شده تا کلیه رفت وآمدها زیرنظر ماموران باشد.
براساس آخرین گزارش رسیده ماموران اف بی آی مستقر در بوستون اعلام کردند که در نخستین ساعات  بامداد روز سه شنبه در پی جستجوی مامورانی که به دنبال سرنخ هایی ازحادثه بمب گذاری بودند، آپارتمانی مورد شناسایی قرار گرفت و بلافاصله ماموران تحقیق با ورود به آن مشغول به تحقیق و بازرسی کلیه لوازم داخل  آپارتمان شدند.
این آپارتمان در منطقه ای موسوم به «ریوسپر» قرار دارد که در حومه بوستون واقع شده است.

1349-63