1708-41

باطری خودروهای برقی جدید
با 2 برابر قدرت رانندگی و شارژ ۸۰ ٪ در پنج دقیقه

1708-44

یک تیم تحقیقاتی به رهبری دکتر هون یونگ در مرکز تحقیقات ذخیره سازی انرژی از موسسه علوم و فناوری کشور کره جنوبی، با توسعه یک باتری جدید ساخته شده از مواد آند سیلیکون ارائه می دهد که بهبود شگفت انگیزی در باتری های سنتی می باشد. این مواد می تواند ظرفیت باطریها را چهار برابر در مقایسه با مواد آند گرافیت را افزایش دهد و همچنین سبب بهبود قدرت شارژ به بیش از ۸۰ ٪ ظرفیت به دست آمده در تنها پنج دقیقه باشد. این باطری جدید خودروهای الکتریکی برای مسافت 200 مایل، تنها 6 دقیقه برای شارژ کامل خودرو لازم دارد.

تابلوهای هوشمند در بزرگراههای لاس وگاس

1708-43

هفته گذشته، دهم فوریه 2020 اداره کنترل ترافیک شهر لاس وگاس با راه اندازی تابلوهای هوشمند، میان بزرگراه ایالتی 15 و بزرگراه 95 برای اولین بار در میان شهرهای آمریکا جهت مدیریت و کنترل اتوماتیک هوش مصنوعی “نی آن” با نام (ای تی ام) که از سال 2019 با بودجه ای بالغ بر یک میلیارد دلار هزینه داشته است.
پروژه هوش مصنوعی “نی آن” همانند هوش مفهومی است که شرکت سامسونگ چندی پیش با رو نمائی این تکنولوژی در نمایشگاه لاس و گاس داشته است. این علائم در هر فاصله نیم مایل در قسمت پر رفت آمد بزرگراه نصب شده اند و قادرند بدون دخالت انسان، خودروها را در مواقع حادثه به مسیرهای آزاد کنترل کرده و از حادثه بعدی جلوگیری کند. و همچنین مسیرهایی را برای گروه های امدادگری و پلیس آزاد کند.

پایان صنعت سوخت های فسیلی

1708-45

سال ۲۰۲۰ است! ما رسما در آینده زندگی می کنیم!  اگر داستان های علمی تخیلی پنجاه سال پیش را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که ما در دوران آینده و یک قدمی عصر جدیدی از تکنولوژی و انرژی سبز بسیار روشن، پاک و ارزان برای همه است بسر می بریم.  در سال ۱۹۵۴ رئیس کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده اعلام کرد:” عصر هسته ای انرژی ارزان برای عموم است”. طلوعی خوش از ظهور یک تکنولوژی جدید برای همه به نظر می رسید. ولی این هیاهو متاسفانه پس از جنگ، واقعیت پیدا نکرد. انرژی اتمی تبدیل به خطر جدی برای انسان شد. این تهدید بزرگ همچنان در هزاره سوم ادامه دارد. در صورتیکه سوخت های فسیلی نقش مهمی در اقتصاد مدرن انسان بود. اما استفاده بی حد از اینگونه انرژی، باعث گرمایش آب و هوا گردیده و محیط زیست را در خطر جدی قرار داده است. اما پس گذشت هفتاد سال، در نهایت دستیابی و تامین به انرژی بی حد و حصر از خورشید، ما را در آستانه دستیابی و انتقال این انرژی بزرگ در سال 2020 رسانده و می توان به این نتیجه رسید که عصر سوختهای فسیلی به پایان رسیده است.

موفقیت در درمان بیماری دیابت

1708-46

دانشمندان با موفقیت درمان دیابت روی موشها برای اولین بار امید به نجات میلیون ها نفر در سراسر جهان از این بیماری را دارند.
بیماری دیابت تاثیر زیادی بر زندگی مردم دارد. آمار مبتلا به این بیماری درمیان مردم بیش 400 میلیون نفر در سراسر جهان است. تاکنون هیچگونه درمانی قطعی برای این بیماری وجود ندارد فقط با تزریق انسولین بیماران تحت کنترل قرار می گیرند. اما محققان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن درسنت لوئیس، فقط ثابت کرده اند.روشی برای درمان دائمی که ممکن است برای درمان دیابت درموشها در چندهفته باشد ولی برای سلولهای انسان مدت زمانی حدود یک سال جهت درمان نیاز است.