1401-59

1401-64

روز یکشنبه سی ام مارچ 2014 جشن باشکوهی به انگیزه فرا رسیدن آیین های نوروزی و سیزده بدر از سوی بنیاد فرهیختگان فارسیهود با هزینه وهمت دکتر ساموئل دیان، بنیادگذار آن تشکیلات برپا شد.
این جشن از ساعت پنج پس از نیمروز باحضورگروهی از چهره های سرشناس هنری و ادبی و رسانه ای آغاز و تا پاسی از نیم شب ادامه یافت.
جلوه های عشق به هنر و فرهنگ، در جای جای صحن ورودی سالن مشاهده می شد. هفت سین زیبا و اصیل، کتابهای شعر، چایخانه سنتی،تزئینات سالن اصلی با پرچم سه رنگ ایران، بر شکوه این جشن افزوده بود.

هفت سین ، پرچم ایران
دکتر ساموئل دیان، این انسان وارسته، با عشقی که به فرهنگ میهنش دارد بیش از20 سال متمادی، اقدام به برپایی مجالسی از این قبیل در شمال کالیفرنیا می کرده و پس از نقل مکان به لس آنجلس با برگزاری این جشن، استواری خود را در ادامه راهی که آغاز نموده ثابت کرد.
در آغاز سرود ای ایران نواخته شد و سپس دکتر ناصرانقطاع با سخنان شیوای خود جلسه را گشود و به اهمیت نوروز و اجرای مراسم فرهنگی آن اشاره کرد و آنگاه از دکتر نصرت الله ضیایی، استاد ادبیات فارسی دعوت کرد که رشته سخن را در دست گیرد.
پس از آن چند قطعه موسیقی در دستگاههای مختلف توسط وحید بیات و تنبک استاد سیامک پویان اجرا شد که جهانگیر پیکر با آواز خود با این هنرمندان همراهی کرد.
سخنران بعدی دکتر امیرجاهد، زبان شناس نامور وپزشک سرشناس بیاناتی را پیرامون چگونگی پیدایش نوروز و ماندگاری آن ایراد کرد که جو فرهنگی قومی را بر فضا حاکم کرد.
آنگاه برنامه با هنرنمایی دو تن از استادان مسلم موسیقی آرمن آهارونیان [نوازنده پیانو،  آهنگساز و رهبر ارکستر بنام] و مروژان، نوازنده و استادویلن ادامه یافت قطعات بین المللی و خاطره انگیزی که در نهایت استادی اجرا شد، در حضار شور و شعف خاصی را برانگیخت و بارها مورد تشویق قرار گرفتند.
پذیرایی شایان این گردهم آیی وسیله کیترینگ سیمون انجام شد و پس از صرف شام گروه دیگری از هنرمندان شامل استاد وحید بیات (تار) استاد سیامک پویان (تنبک) هنرمند بابک (ویلن) آناهیتا باهری (دف) و با صدای دل انگیز فرشته دهقانی و اجرای چند قطعه آواز از موسیقی گلها، فضای عارفانه ای را فراهم کردند که در انتها با اجرای آهنگهای محلی شور و شوق را به مجلس باز گرداندند.
یکی از برجسته ترین بخش های این برنامه، همنوازی دف و تنبک، از سوی هنرمندان بانو آناهیتا باهری و استاد سیامک پویان بودکه با تشویق های پی در پی حاضران بپایان رسید.
برای حسن ختام برنامه از شاعر و برنامه ساز تلویزیونی، خانم مژده روفه دعوت شد، که گفتار خود را با یک مثنوی نوروزی از تازه ترین سروده هایش آغاز کرد، و سپس حاضران را با یک اقدام پیش بینی نشده شگفت زده کرد،و تابلوی ارزشمندی که چامه ای موشح بود و به قلم زیبای منوچهر محققیان برای تقدیر از دکتر دیان سروده بود به وی تقدیم کرد که چندین باربا تشویق حاضران روبرو شد.
وظیفه عکاسی، فیلمبرداری و خاطره سازی این شب را فریدون میرفخرایی برعهده داشت. حاضران با خاطره ای خوش از این شب بیادماندنی ، سالن را ترک کردند.

1401-60

1401-61

1401-62

1401-63