1480-31

جمشید علیمراد در شب جمع آوری کمک به کودکان اشک به چشم ها نشاند
جمشید از خاطره های دور امجدیه تا لاس وگاس و آتلانتیک سیتی برای مردم گفت

هفته قبل درباره برنامه ویژه جمشید علیمراد در انجمن ارامنه ایرانی در لس آنجلس خبری داشتیم که این هفته ضمن گفتگویی با جمشید علیمراد، بیشتر به سوابق هنری او می پردازیم.
در شب کنسرت جمشید در انجمن ارامنه، بسیاری گرد آمده بودند، که با شنیدن آهنگهای خاطره انگیز او به هیجان می آمدند، اشک می ریختند و بپا می خاستند تا هنرمندی را که بیش از 5 دهه برایشان خوانده تشویق کنند و به او بگویند که قدرش را می دانند.
جمشید یا «جیمی مراد» گفت من شکوفایی هنری خود را در بزرگترین کنسرت ایرانی در امجدیه آغاز کردم، که به همت مجله جوانان و به ابتکار ر- اعتمادی سردبیر روشنفکر و یاران اش چون مهدی ذکائی میسر شد، در اصل ما خواستیم بگوئیم که تنها بیتل ها نیستند که در انگلستان و بعد در سراسر جهان غوغا کردند. ما یاد گرفتیم باهم بخوانیم، با هم ساز بزنیم و صدای هماهنگ و یکدستی داشته باشیم.
همان کنسرت امجدیه سبب شد نوجوانان و جوانان ایرانی، از موسیقی غربی به سوی موسیقی ایرانی و گروه های ایرانی روی آورند. خیلی از گروه ها و خوانندگان در آن رویداد بزرگ متولد شدند، پرواز کردند و موزیک ایران دچار انقلاب بزرگی شد.
علیمراد ضمن اجرای چند آهنگ قدیمی خود چون شکار آهو و تور ماهی ها که خود آهنگها و ترانه هایش را ساخته و خوانده بود، شوری در میان حاضرین بوجود آورد و سپس از سفر خود به استرالیا گفت و اینکه با معروف ترین آهنگسازان و خوانندگان ایتالیایی همکاری آغاز کرد و خود به اجرای ترانه هایی به ایتالیایی پرداخت.

1480-32

این دوره فعالیت ها، علیمراد را روانه امریکا کرد و جالب اینکه در همان سالهای اول به صحنه هایی راه یافت که در رویای هیچ خواننده تازه نفس و جوانی راه نمی یافت. علیمراد در آتلانتیک سیتی و لاس وگاس، در صحنه ها کنار دین مارتین، سامی دیویس جونیور و حتی تام جونز بعنوان گشاینده صحنه ها وارد میدان شد و هر بار یکی از اسطوره های موزیک امریکا، از او سخن گفت وهمین نام جیمی مراد را بلند آوازه کرد و در نشریات مختلف لاس وگاس، آتلانتیک سیتی، نیویورک و لس آنجلس با او گفتگوهایی بعمل آوردند. او همه جا خود را ایرانی معرفی کرد.
در آن شب خاطره انگیز در انجمن ارامنه ایرانی، هر بار آهنگی ماندنی پخش می شد، خود حاضرین همراه با علیمراد می خواندند و بجرات همه صورت ها خیس اشک بود و علیمراد با فروتنی خاص خود، از ارامنه مهربان وهمیشه حامی سخن گفت. اینکه با افتخار به دیدار آنها آمده و با شوق برایشان می خواند.
علیمراد در کارنامه خود چند آلبوم شاد که در امریکا تهیه و تولید کرده دارد، که با اجرای آهنگهایی چون پایکوبی کوچک و بزرگ را به رقص و پایکوبی کشید و هر بار که خواست برنامه را برای مدت کوتاهی متوقف کند همه حاضرین مانع شدند و علیمراد نیز با عشق برای حاضرین خواند، به میان شان رفت و میکرفن را به آنها سپرد تا خود بخوانند، همه آهنگهایی که 5 دهه را پشت سر گذاشته ودر ذهن پویای مردم، همچنان زنده و تازه باقی مانده است.
علیمراد که همیشه در امور خیریه، پیشگام است در این شب که درواقع همه عوایدش برای کودکان نیازمند ارمنستان بکار خواهد رفت، دوستان خود را هم تشویق کرده بود، به جمع آنها بپیوندند.

1480-33