1322-41

یک دیدگاه

با پایان انتخابات در اسرائیل یک بار دیگر نتانیاهو برنده انتخابات شد و توانست آراء کافی برای حفظ مقام خود را بدست اورد، تا چهار روز پیش از انتخابات تحلیل های مفسران انتخاباتی نشان می داد که حزب دست راستی لیکود به اندازه کافی آراء ندارد و احتمالاً گروه هایی از طیف چپ و میانه چپ قدرت را به دست خواهند آورد، شعار انتخاباتی گروه های چپ برای کسب اراء بیشتر تکیه بر آن داشت که پس از قدرت گرفتن و تشکیل دولت چپ و یا چپ میانه، روابط اسرائیل1450-34 با آمریکا بهبود خواهد یافت و شهرک سازی در مناطق نا آرام مرزی با فلسطین متوقف خواهد شد و گفتگوها با حکومت خود گردان محمود عباس ادامه خواهد داشت، نتانیاهو درست برعکس عمل کرد وگفت خانه سازی در مناطق مرزی ازاد خواهد بود، و حکومت خود گردان فلسطین را به رسمیت نخواهد شناخت (مشروط)، و از همه مهمتر اعلام کرد که اسرایئل برای حفظ امنیت ملی خود روند و روش سیاسی بصورت مجزا و مستقل خواهد داشت و عمل کرد آن اساساً بر پایه نیازهای امنیت ملی کشور خواهد بود، همین شعار بسیاری از رای دهندگان مردد به اینده را به کمپ انتخاباتی نتانیاهو اورد و کمک بزرگی در حفظ مصدر قدرت حزب لیکود گردید، امروز دولت نتانیاهو خوب می داند که کشورش از سه طرف با نیروهای پراکنده و نا منظم مخالفان عرب که در برخی موارد کمک مالی و لجستیکی و مشاورت نظامی از ایران دریافت می کنند روبرو است، و هر روز این فشار بیشتر می شود و با انکه بهار به اصطلاح ازادی عرب به قدرت سیاسی چند کشور عرب چه از دیدکاه اقتصادی، نظامی و سیاسی پایان داد اما در مقابل باعث پدید امدن ارتش های بی دولت گردید که اعتبار و پیمان های سیاسی این ارتش ها روزانه چندین بار عوض می شود و کشورهایی که در منطقه در سایه نشسته اند بنا بر سلیقه خاصی که مردم خاورمیانه عادت به شناسایی آن ندارند و همیشه سنگ سبک ترازو می باشند با گرانسنگانی پا به کفه ترازو می گذارند که تاب و شتاب و سنگینی آن را نمی تواندد درک کنند.

***

*همانگونه که پیش بینی کرده بودیم کشور یمن به دو قسمت تقسیم شده است بخشی از ان طرفداران ایران و قبایل حوثی هستند و بخش دیگر سنی ها هستند و از عربستان سعودی کمک های مالی و نظامی دریافت می کنند ناظران سیاسی منطقه می پندارند که تا یکسال دیگر شاهد جنگ داخلی در یمن خواهیم بود.
*رئیس جمهور ایران اسلامی گفتند گفتگوها با کشورهای 5 + 1 می تواند نتیجه بدهد!! این فرمایش ایشان هیچ معنی حقیقی و حقوقی ندارد، و اصلاً مشخص نیست که گفتگوهایی که پشت درهای بسته صورت می گیرد واقعاً بر سر چه مسئله ای می باشد، این گفتگوهای بی حاصل یکی از طولانی ترین گفتگوهای سیاسی است که پشت درهای بسته انجام می گیرد.
*برخی از مجسمه هایی که گروه تروریستی خلیفه گری اسلامی با شوق و ذوق انها را با پتک خرد می کردند، مشخص شد که اصل نبودند و اصل آنها در بغداد نگهداری می شود، ظاهراً داعشیها تفاوت مجسمه گچی و سنگ مرمر را نتوانسته بودند تشخیص دهند.
*رهبر اخوان المسلمین مصر به همراه سیزده نفر دیگر از اعضاء گروه اخوان به مرگ محکوم شدند، این عده به جرم خیانت علیه مصر و قصد براندازی حکومت و عملیات تروریستی در زندان بودند، طبق قوانین مصر وکلای این افراد می توانند حکم فرجام بخواهند و یا درخواست دادخواهی مجدد کنند اگر درخواستها مورد قبول واقع شود حکم اعدام به تعویق خواند افتاد تا دادگاه تجدید نظر رای صادر کند.
*بیش1450-35 از یک میلیون نفر در اعتراض به رئیس جمهور برازیل خانم “دیلما رئسوف” به خیابانها امدند و راه پیمایی گسترده ای که در چند دهه اخیر بی سابقه بود علیه دولت خانم “رئسوف” برگذار کردند، در شش ماه گذشته شش نفر از اعضاء کابینه دولت به علت فساد مالی از کار بر کنار شده اند و تحقیق در باره چند نفر دیگر از وزرا ادامه دارد.

*جان برنن1450-36، رئیس سازمان اطلاعاتی سیا روز یکشنبه در یک گفتگوی تلویزیونی گفت دخالت قاسم سلیمانی در جنگ های پراکنده علیه نیروهای داعش در منطقه مخصوصاً عراق وضع موجود فعلی را که نا ارام است بیشتر به وخامت و نا ارامی سوق می دهد، برخی از تحلیل گران اوضاع عراق می پندارند که جمهوری اسلامی در حفاظ وسایه مبارزه با داعش قصد جدا سازی بخشی از عراق را دارد که نهایتاً به شکل یک پاره مجزا و مستقل از بدنه کشور عراق گردد و بشکل ناحیه خود مختار شیعه اداره شود.
*دولت روسیه به دانمارک هشدار داد که از سازمان “ناتو” دوری کند و قصد همکاری با این سازمان را نداشته باشد، سفیر روسیه در دانمارک اخطار کرد همکاری دانمارک با سازمان ناتو برای ان کشور خطرناک خواهد بود چه ممکن است روسیه نیروهای دریایی سازمان ناتو را مورد حمله اتمی قرار دهد، در یک سال گذشته ورشکستگی مالی و سیاسی در روسیه باعث شده این کشور به اقدامات تنش زا و خطرناک دست بزند.
*ماه اوریل امسال مصادف است با یکصدمین سال کشتار یک ونیم میلیون ارمنی در سرزمین های اجدادی خود، لذا روز 23 اوریل تمام کلیساهای ارامنه جهان یکصد بار ناقوس کلیساها را بصدا در خواهند اورد.
*یک بانوی ارمن تبار در ترکیه “تالین گازار” از سوی حزب محافظه کار مردمی به عضویت مجلس ترکیه در می اید، این اولین باری است که در چند دهه اخیر یک ارمنی به عضویت مجلس ترکیه انتخاب می شود، در دوران عثمانی پیش از قتل و عام ارامنه نمایندگان ارمن تبار در مجلس کم نبودند.
*رسانه ها خبر داده اند که امسال برخلاف سالیان پیش رادیو اسراییل پیام نوروزی برای ایرانیان نداده است، این کوتاهی در هر صورت بهر دلیل که باشد انتخابات اسرائیل یا اشتباه مدیریت روابط عمومی رادیو اسراییل نکته قابل توجه و سوال برانگیز است.
*در هفته پیش بیست نفر که بیشتر آنها افراد مستی بودند به یک کنیسیا در لندن حمله کردند و قصد داشتند با ورود به ساختمان کنیسا خرابی ببار آورند با دخالت محافظان ساختمان و مردمی که در کنیسیا بودند از ورود مهاجمان جلوگیری شد و پلیس نیز تعدادی را به جرم شرارت و مستی دستگیر کرد.
*منابع نفتی جهان بر این باور هستند که قیمت نفت دیگر به هیچ وقت به یکصد دلار نخواهد رسید، اما برخی از صادر کنندگان نفت می گویند این مسئله موقتی است و چند سال دیگر نیازها که بیشتر شود شاهد صعود قیمت نفت خواهیم بود حتی برخی این رقم را به بشکه ای دویست دلار تخمین می زنند.