1322-41

یک دیدگاه

در هفته گذشته پدری با خوراندن سم به دو فرزندش و سپس با خوردن “باقی مانده”آن سم در شهر سراب بدلیل فقر خودکشی کرد، پدری که توانایی آن را نداشت که به فرزندانش روزی یک وعده غذا بدهد و توانایی دزدی و کلاه برداری را هم نداشت، پسر خاله و پسر عمویی هم نداشت که با دستگاه رابطه حسنه داشته باشد تا در زور گویی و مفت خوری سهمی ببرد و در فقر فکری و فرهنگی هم هر چه دعا کرد و از خدا و دستگاه خلقت تقاضا و استدعا نمود جوابی نیافت، ناچار تصمیم گرفت از این جهان دو در و شورستان که جز عذاب ودرد و الم چیزی نصیبش نشده بود تنها راه خلاصی را انتخاب کرد و به راه پیشینیان پیوست، هم زمان می بینیم در همین شرایط که مردم نان شب ندارند بخورند از برکت ونعمت دولت جمهوری اسلامی سالانه بیش از شش بیلیون دلار به تشکیلات و سازمانهای عربی در خاورمیانه داده می شود تا در جنگ های فرسایشی محلی پا نهاده و دولتهایی که با جمهوری اسلامی ایران درگیر هستند به مبارزه مسلحانه بپردازند، و سوای پرداختن سالی شش بیلیون دلار این روزها شاهد هستیم که شاید چهل هزار نفر از جوانان ایران در چهار جنگ متفاوت در خاورمیانه مشغول و درگیر هستند که نهایتاً نه تنها در بلند مدت از آن خیری به کشورمان نخواهد رسید بلکه بازده بسیار گران هم خواهد داشت، در اینکه رژیم سعی می کند منافع خود را در منطقه حفظ کند و کشور را در حد معقول در آرامش و آسایش اداره کند نباید تردید کرد، منتها راه رسیدن به حل مشکل را اساساً نادرست انتخاب کرده و طبعاً شناخت از روند و روش اندیشیدن دولتهای منطقه از جمله ایران این خاطره را بیاد می اورد که اساساً مردم ودولت “همه دان” هستند و تمام مجهولات این و آن دنیا را از پیش می دانند. آقای روحانی می گوید پلیس کشور در رفتار با مردم موظف به اجرای اسلام نیست! روز بعد آقای خامنه ای می گوید در همه موارد می توان کارها را برای خدا انجام داد!

1455-39

نیروی دریایی نخست دو کشتی سپس 9 کشتی دیگر را بسوی باب المندب ارسال می دارد اما به مقصد نرسیده دوباره به پایگاه های خود بر می گردند، چندین دهه رژیم پیشین را محکوم کردند که در ظفار چکار می کرد؟ امروز جمهوری ایران در چندین ظفار مشابه درگیر است، اما ظاهراً مشکل اصلی دانستن و فهمیدن بحران پیش از پیش آمدن و ایجاد بحران است که نهادهای طرح و برنامه باید آنها را خوبشناسی ومفاهیم را شناسایی کنند، چارچوب و استخوانبندی سیاسی اگر توانایی انعطاف لحظه ای را نداشته باشد وتنها به داده ها و دانسته های محدود متکی باشد نمی تواند و نخواهد توانست بار سنگین غیر منتظره ها را با خود حمل کند.

***

*روز1455-40 یکشنبه پوتین در یک گفتگوی تلویزیونی در مورد ارتباط امریکاییها با نیروهای جدایی طلب در قفقاز شمالی خبر داد، و گفت چندی پیش دیداری بین این جدایی طلبان و امریکاییها در جمهوری آذربایجان صورت گرفته است.

 

 

*در1455-41 یکصدمین سالگرد نسل کشی ارامنه، اتحادیه اروپا، رهبر کاتولیک های جهان پاپ، چهل و چهار ایالت امریکا و شصت کشور جهان، حتی برخی از احزاب مخالف دولت در ترکیه نسل کشی ارامنه را در 100 سال پیش به رسمیت و به عنوان اولین نسل کشی قرن شناسایی کردند. در لوس انجلس بیش از 130 هزار نفر در راه پیمایی اعتراض به کشتار شرکت کردند، مقامات مختلف در جمهوری اسلامی در همدردی با ملت ارمن مسئولان دولت عثمانی را محکوم شناختند.

*زلزله1455-42 شدیدی به قدرت 7.9 درجه ریشتر در کشور نپال باعث خرابی شهرها و مرگ چندین هزار نفر گردید، پس زلزله ها کار امدادگران را مشکل کرده است کشورهای هند و چین نیز یک روز پس از زلزله نپال چند زلزله را تجربه کردند که نسبتاً شدت کمتری داشت، زلزله نپال باعث فرو ریزی بهمن در کوه های هیمالایا گردید.
*دختر هرمان گورینگ فرمانده نیروی هوایی آلمان نازی با مراجعه به یک دادگاه در باواریا درخواست کرده بود که خانه پدری خود را که در اختیار دولت است به او باز پس گردانده شود، دادگاه پس از برسی پرونده اعلام کرد املاک ضبط شده رهبران نازی پس داده نمی شود.
*ارتش مصر نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به حالت آماده باش در آورده و احتمالاً برای حمله به پایگاه های خلیفه گری اسلامی در لیبی اماده می شود، مدتی است که نیروهای خلیفه گری با ایجاد روابط با گروه های مخالف دولت مصر به عملیلت نفوذی در خاک مصر می پردازد و قصد دارد نا آرامی و بی نظمی در مناطق مرزی ایجاد کند.
*دولت دست چپی یونان که پس از دادن امید و قول و قرار به مردم برای بهبود وضع اقتصادی با رای مردم به مصدر قدرت رسید امروز با همان مشکلاتی روبرو می باشد که دولت پیشین یونان با ان روبرو بود، منتها راه چاره پیشنهادی که ارائه داده مورد قبول ومنطقی محسوب نمی شود. دولت جدید میگوید بدهکاریهای دولت را به جامعه جهانی مخصوصاً اروپا نپردازیم و به جای آن درخواست خسارت جنگی هم بکنیم، دولت جدید یونان اقداماتی انجام داده که رقم مسافران جهانگرد به یونان نسبت به گذشته بسیار کاهش یابد.
*دولت مالزی دوازده نفر را که قصد داشتند عملیات خرابکاری در آن کشور انجام دهند دستگیر کرده است، افراد دستگیر شده از طرفداران افراطی سازمان تروریستی خلیفه گری اسلامی هستند، در مالزی تا حالا با تروریستها با شدت عمل می کردند و اگر احیاناً روند عوض نشده باشد احتمالاً جملگی محکوم به اعدام خواهند شد.
*منابع اطلاعاتی خبر می دهند که البغدادی رهبر خلیفه گری اسلامی که در ماه مارچ بر اثر حملات هوایی به پناهگاه او آسیب دیده هنوز بشدت از درد کمر رنج می برد و نمی تواند حرکت کند.
*روز یکشنبه جورج بوش رییس جمهور سابق، اوباما و سیاست های او را به شدت محکوم کرد و گفت اتخاذ تصمیمات نادرست در برابر مسائل اتمی ایران و ندانم کاری در برخورد با مشکلات خاورمیانه منافع امریکا را به شدت به خطر افکنده، بوش این سخنرانی را برای جامعه یهودیان امریکا ایراد می کرد.
*نمایندگان خانم کلینتون در سازمانی بنام “کلینتون فاندشن” که این اواخر پس از تحقیقاتی که گفته شد میلیونها دلار از عربها دریافت کرده اند و در یک مورد هم با دریافت پول در فروش اورانیوم به روسها دخالت داشته اند، اعلام کردند که “ما اشتباه کردیم” البته این ماجرا بسیار پیچیده می باشد و تا روشن شدن کامل جریان درگیریها ادامه خواهد داشت.