1322-41

یک دیدگاه

نزدیک به دوهفته پیش مقامات امنیتی اسراییل در بررسی موافقت نامه هسته ای با کشورهای 5+1 با جمهوری اسلامی مشاهده کردند که امریکا به جز برداشتن تحریمها که بیلیونها دلار ذخیره ارزی به بانکهای ایران سرازیر خواهد کرد، اجازه داده اند که عملیات تحقیقاتی و تجربی در مرکز هسته ای اصفهان که برای بمب های اتمی “کیک زرد” می سازد به عملیات خود ادامه دهد و این مرکز هسته ای اجازه گرفته که گسترش هم پیدا کند.

1463-94

این خبری بود که در یک سایت خبری اسراییل نوشته شده بود، لذا “یوسی کهن” مشاور عالی امنیت ملی اسراییل با هماهنگی به همراه دو مشاور خود به امریکا آمد و در پانزدهم جون دیداری با همتای امریکایی خود داشت و در این دیدار پیشنهاداتی ارائه داد که از خطری که احتمالاً می تواند وجود اسراییل را به نابودی بکشاند جلوگیری کند، به نوشته یکی از سایتهای خبری اسراییل مقامات امریکایی پس از شنیدن درخواست و پیشنهادات اسراییل گفتند که درخواست شما عملی نخواهد شد چون ما تصمیم خود را در این مورد گرفته ایم، مقامات اسراییلی هم به کشورشان برگشتند، آنچه برای بسیاری از جمله اسراییل پرسش بزرگی شده که تا چه موقع می توان این خطر احتمالی را در همین حد و حدود کنترل کرد و در چه زمانی و در چه شرایطی معادله شکل عوض خواهد کرد و مهمتر انکه برای بقاء چه قیمتی باید پرداخت که ارزش داشته باشد، دیدگاهی نیز وجود دارد که دیدارهای امریکا و دیگر کشورها با ایران اسلامی امتیازی به ایران نمی دهد بلکه بر عکس به نحوی خاص اسراییل را وادار به انجام و عکس العمل می کند بدون آنکه در باره آن کلمه ای گفته شده باشد.

***

*در1463-95 میان کشورهای جهان امریکا تنها ابر قدرت نظامی و اقتصادی جهان است، قدرت نظامی و اقتصادی امریکا با جمع جمیع یازده کشوری که پس از امریکا قرار می گیرند برابری می کند، قدرت تولید صنایع نظامی امریکا بقدری بزرگ می بود که کمتر کسی از آن اطلاع داشت تا انکه جنگ جهانی به پایان رسید، فقط در مورد ساخت هواپیما باید یاد اوری کرد در اغاز جنگ جهانی دوم در سال 1939 امریکا سالانه سه هزار هواپیما تولید می کرد در پایان سال 1945 امریکا ظرف پنج سال 300 هزار هواپیما تولید کرد، 102 هزار تانک، و 6800 کشتی.
*در ناحیه یولین کشور چین در یک فستیوال شوم بیش از ده هراز سگ را سلاخی کردند و گوشت سگها را در رستورانها به علاقمندان گوشت سگ فروختند، بسیاری از این سگهای بیچاره از صاحبان اصلی آنها دزدیده شده بود، گروه ها و سازمانهای جهانی حمایت از حیوانات به مقامات شهرداری یولین اعتراض کردند، شهرداری هم پاسخ داد بشما مربوط نیست دخالت نکنید.
*یک هواپیمای بی سرنشین ارتش دفاعی اسراییل در خاک لبنان بعلت فنی سقوط کرد، هواپیماهای شکاری اسراییل محل سقوط هواپیمای بی سرنشین را بمباران کردند تا اطلاعات فنی آن بدست کسی نیفتد.
* خروج انگلستان از اتحادیه اروپا سالانه هزار پوند بر درآمد مردم انگلستان اضافه خواهد کرد. گفته می شود اگر انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شود، عملا این اتحادیه موجودیتی بی حاصل خواهد داشت، چند سالی است مردم انگلستان در مورد راه و روش این اتحادیه مخصوصاً در رابطه با مهاجران غیر قانونی درگیر حل وفصل قوانین هستند، آلمان و فرانسه و ایتالیا نیز در این مورد و روش اتخاذ راه نامعقول در رابطه با مهاجران غیر قانونی با انگلستان موافق می باشند.
*مایکل1463-96 فالن وزیر دفاع انگلستان پس از بازدید از مانور دریایی 17 کشور عضو سازمان اتلانتیک شمالی “ناتو” در پیامی هشدار دهنده به پوتین گفت، بهتر است روسها توجه داشته باشند که در صورت رویدادی که منجر به برخورد با یکی از کشورهای سازمان ناتو انجامد انگلستان حتماً به حمایت این نهاد و پیمان نظامی خواهد آمد.
*نیروی پلیس خلیفه گری اسلامی دو نوجوان را که در اول ماه رمضان روزه نگرفته بودند حلق اویز کرد، این اعدامها در شهر میادین سوریه صورت گرفت و هدف از این کار ترساندن دیگر شهروندان بوده است، پلیس خلیفه گری به انجام کارهای افراطی و تنبیه بی رویه مردم معروفیت دارد.
*نشانه هایی در سیاست ایران اسلامی دیده می شود که نبرد بین حکومت پیشین به رهبری احمدی نژاد و دولت حاکم فعلی دارد شدت می گیرد، ظاهراً پس از چند بازداشت که بیشتر از نزدیکان احمدی نژاد بوده اند به نظر می رسد که او قصد دارد دوباره به صحنه سیاسی وارد شود که به اجبار آن را ترک کرده بود.
*پلیس1463-97 کابل در خبری به رسانه ها گفت نیروهای طالبان روز ششم جون با بمب و مسلسل به مجلس آن کشور حمله کردند، تعداد مهاجمان شش نفر ذکر شده که جملگی در این عملیات کشته شدند، برخی از گروه های طالبان مخالف دولت و برخی با دولت همکاری دارند،.
*نیروهای ضد ترور مصری در عملیاتی 22 نفر از تروریست های اسلامی را که در مسجدی نزدیک شهر اسماعیلیه در جلسه ای شرکت کرده بودند محاصره و در رد و بدل اتش تمام تروریست ها کشته شدند، ساعتی پس از آن چهار مظنون نیز در یک جیپ دستگیر شدند، در ماه های اخیر دولت مصر با فرستادن نیروهای ویژه ضد ترور به منطقه سینا بیش از هشت گروه تروریستی را شناسایی، دستگیر یا در تبادل آتش کشته است.
*روزنامه “شرق” نوشت به گفته احمدی نژاد “غرب” در پی دستگیری امام زمان است، به نوشته چند سایت خبری در جنوب شرق اسیا، اگر بنا باشد که احمدی نژاد دوباره در صحنه سیاست تهران ظاهر شود باید از جایی اغاز کند که دیگران به حریم آن راه نیافته اند ولی در روزگاری که مردم با مشکلات مالی روبرو هستند اگر احمدی نژاد قول و قراری با مردم بگذارد که برگشت او برای مردم کمک مالی از طریق رایانه خواهد بود، احتمالاً بسیاری حرفهای او را جدی خواهد گرفت.