1464-89

  

یک دیدگاه

روز دهم سپتامبر واحدهای ویژه دریایی سپاه قدس جمعاً هزار تفنگدار به سوریه رسیدند ودر پادگان “گورین” مستقر شدند. این پادگان در جنوب بندر “لاتاکیا” می باشد فاصله نیروهای ارتش روسیه تیپ های 810 و 336 چندان از محل پادگان نیروهای قدس دور نمی باشد – معمای زیردریایی بزرگ روسیه “ت – ک – بیست” در مسیر مدیترانه که مجهز به بمب های اتمی است به 1475-61سواحل سوریه نزدیک می شود برای دو منظور در نظر گرفته شده است نخست در شرایط بحران این زیر دریایی می تواند کمک رسانی نظامی به واحد های روسیه مقیم در سوریه انجام دهد و دوم در شرایط خاص برای خارج کردن بشار اسد و یارانش از سوریه می تواند مورد استفاده قرار گیرد – اما در مورد نیروهای ایران اسلامی در سوریه توافق اصولی با روسیه شده است که همکاریهایی با هم داشته باشند و الزاماً تنها در مورد بشار اسد و سوریه نمی باشد، قاسم سلیمانی چندی پیش بصورت نیمه محرمانه به روسیه رفت و تعهداتی را قبول کرد، روسها زیرکانه از نیروهای ایرانی بعنوان سپر در خط اول جبهه استفاده خواهند کرد و تلفات سپاه 1475-62قدس و حزب الله چشمگیر خواهد بود – در وهله اول قصد آزاد سازی شهر “زبدانی” است دوم عملیات در شمال کشور سوریه برای باز پس گیری بخشی از خاک از دست داده به مخالفان اسد خواهد بود، دولت اسراییل شدیداً نگران است و هنوز به یقین نمی داند روسها چه منظور نهایی دارند. آنچه امریکا و یاران امریکا را نگران کرده وجود موشک های ضد هوایی روسیه در سوریه می باشد مقامات اطلاعاتی ارتش های غرب می گویند گروه های مخالف بشار اسد و حتی داعش هواپیمایی ندارند که روسها بهترین و پیش رفته ترین ضد هوایی را به سوریه آورده اند، ضد هوایی روسیه تنها می تواند هواپیماهای اسراییل و کشورهای مخالف اسد را از سوریه دور کند.
*از هفته آینده پنج ناو جنگی روسی در دریای مدیترانه به مدت یک هفته به رزمایش موشکی خواهند پرداخت که شعاع یکصد کیلومتر را در بر می گیرد، روسها به دولت قبرس و هواپیمایی کشوری امریکا خبر داده اند که در مسیر و منطقه حریم رزمایش قرار نگیرند.
*در انتخابات1475-63 احزاب کارگری انگلستان حزب کارگر به عنوان رییس “جرمی کوربین” و معاون او “توم واتسون” را انتخاب کرد که هر دو به طیف چپ افراطی حزب تعلق دارند، در اولین سخنرانی پس از انتخابات کوربین گفت اگر حزب کارگر برنده شود نخستین کاری که بعنوان نخست وزیر انجام خواهد داد خروج از اتحادیه اروپا و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ناتو خواهد بود، بسیاری از کمونیست های انگلستان و اروپا از این انتخاب خوشحال می باشند، با انتخاب کوربین بسیاری از رهبران حزب کارگر استعفا دادند و پایان حزب کارگر آغاز گردید و جانشین آن حزبی ترکیبی از کمونیستها و سوسیالستهای افراطی زایش یافت.
*مقامات جمهوری اسلامی و دیگر مقامات نزدیک به حاکمیت هم چنان شعار بر نابودی اسراییل و مرگ بر امریکا را سر می دهند، و متقابلاً رهبران کشورهای 5+1 امضاءکنندگان قرارداد کاذب ظاهراً از قدرت شنوایی این شعارها محروم می باشند.
*دولت1475-64 مصر در پی مسائل فساد مالی استعفا داد، و رییس جمهور از وزیر نفت آن کشور در خواست کرد که کابینه جدیدی را معرفی کند، ماجرای فساد از هفته پیش اغاز شد وقتی که مقامات قضایی وزیر کشاورزی را به علت انجام کارهای غیر قانونی بازداشت کردند.

 

*کنگره1475-65 امریکا با اکثریت آرا مخالفت خود را با قرارداد هسته ای با جمهوری اسلامی اعلام کرد منتها از نظر قانونی این رای فاقد قدرت اجرایی می باشد و رییس جمهورامریکا هم از پیش گفته بود به رای مجلس توجه نخواهد کرد و به تعداد رای 30 سناتور احتیاج دارد که آن را بدست اورده است از سویی نیز امریکا به اسراییل هم هشدار داده است که بفکر حمله به ایران نباشد.
*بارنی سندرز1475-66 یکی از کاندید های حزب دمکرات امریکا در بیشتر رای گیریهای پیش از انتخاباتی از خانم کلینتون پیشی گرفته است، ظاهراً ماجراهای ایمیل های خانم کلینتون، ماجرای کشته شدن سفیر و چند مقام دیگر در لیبی در زمان خدمت ایشان در کاخ سفید برای خانم کلینتون مشکل ساز شده.
*متخصصان امور منطقه خاورمیانه پس از یک تحلیل طولانی اعلام داشتند که عراق وسوریه هیچوقت بشکل مستقل و مجزا و یک پارچه نخواند بود، همین گروه از تحلیل گران وضع مناطق کرد نشین را نیز خطرناک توجیه کردند که اگر سیاست ترکیه در برخورد با مسائل کردها نتیجه ندهد جنگ داخلی یا فرسایشی طولانی در منطقه اغاز خواهد شد.
*بالاخره یک گروه فشار در یکی از مراکز تحقیقاتی در اروپا در بیانیه ای اعلام داشت، اگر کسی از مفاد قراردادهسته ای با خبر می باشد بقیه جهانیان را هم با خبر کند، تنها چیزی که در این مورد روشن است تحریمها برداشته می شود و پول به جیب نهادهای کشور ایران سرازیرخواهد شد و متقابلاً نهادها همان پول را دوباره صرف خرید از شرق و غرب مصرف خواهند کرد.
*روسیه به سازمان ملل شکایت کرده که آژانس بین المللی اتمی نباید اسرار هسته ای و گزارشهای محرمانه را به خبرگزاریها درز کند، روسیه نگران است حقایق پشت پرده در همکاریهای غیر قانونی با مراکز اتمی ایران اسلامی بر ملا شود.
*قبول هزاران نفر سوری مهاجر در آلمان زخمهای کهنه را دوباره باز کرده است، برخی از گروه های آلمانی مخالف دولت بطور ضمنی می گویند در دوران جنگ دوم جهانی آلمان به نسل کشی کلیمیان پرداخت و حالا هزاران عرب را به کشور خوش آمد می گوید.