1464-89

یک دیدگاه

در حالی که اوباما از رییس جمهور چین در واشنگتن پذیرایی می کرد یک ناو هواپیما1477-97 بر و یک ناو موشک انداز چینی در بندر تارتوس سوریه لنگر انداختند تا به همراه نیروهای روسیه، سپاه قدس و واحدهای رزمی حزب الله به عملیات نظامی بپردازند، در همان روزی که ناتان یاهو با شتاب و دستپاچگی با دوازده ژنرال خود به مسکو رفت و دیداری بی حاصل با پوتین داشت ناو هواپیمابر چینی بسوی سوریه در حرکت بود و پوتین با آنکه از موضوع آگاهی کامل داشت به ناتان یاهو در این مورد چیزی نگفت، در محاسبات سیاسی وزیر خارجه آمریکا نکات خاکستری و کم رنگ بسیار دیده می شود، شتاب آمدن نیروهای روسیه به منطقه و همکاری مشترک با چین و ایران کاملاً غافلگیر کننده بود، مخصوصاً که روسها این روزها در عراق هم دیده می شوند، چین تا چند هفته دیگر هزار تفنگدار هم به سوریه خواهد فرستاد که در یکی از پادگانهای روسیه1477-98 در منطقه تارتوس مستقر خواهند شد، اساس اشتباه محاسبات کشورهای غربی ظاهراً از آنجا آغاز می شود که می پنداشتند با برداشتن تحریمها و اجازه ورود ایران اسلامی به بازار جهانی، ایران از پایگاه روسیه خارج خواهد شد تا بتواند وضع اقتصادی خود را بهبود بخشد و در بازار نفت دوباره به فعالیت بپردازد، اما می بینیم چنین نشد و عملاً چین و روسیه به کشور گشایی پرداخته اند و تنش ها را در منطقه با شتاب به حساسیتی رسانده اند که عواقب آن را نمی توان پیش بینی کرد، اردن، سعودی و کشورهای خلیج فارس و البته اسراییل از یک سو و کشورهای اروپای غربی از سوی دیگر نگران اوضاع منطقه هستند، بوی جنگ بصورت گسترده تر و ابعاد پیچیده تر هر روز از روز پیش بیشتر به مشام می رسد، همکاری 1477-99جمهوری اسلامی با چین و روسیه عاقبت خوشی ندارد، در هفته گذشته نیز ایران هفتاد و پنج تانک از نوع (تی 55) و (تی 72) به حزب الله تحویل داد تا برای اولین بار واحدهای حزب الله به نیروی واحدهای تانک مجهز شوند.

***

*بسیاری از رسانه های اروپا، نمایندگان مجالس، و مردم در شهرهای اروپا می پرسند چرا کشورهای روسیه، چین و ایران اسلامی که بیلیونها دلار در سال خرج می کنند تا بشار اسد بر مصدر قدرت باقی بماند فکری به حال پناهجویان سوری و دیگر پناهجویان مناطق جنگی نمی کنند و آنها را به کشورشان راه نمی دهند؟
*جرمی1477-100 کربین رییس حزب کارگر انگلستان که یک چپ گرای افراطی است گفت انگلستان نیاز به موشک اتمی ترایدنت ندارد و اگر قدرت را به دست بگیرد سعی خواهد کرد انگلستان را “غیر اتمی” کند، و نمایندگان مجلس عوام می توانند در این مورد رای دهند، اتحادیه کارگری انگلستان شدیداً با این مسئله مخالفت کردند و گفته های کوربین را غیر عاقلانه دانستند، در کنفرانس حزب کارگر که اخیراً صورت گرفت شرکت کنندگان کوربین را افراطی ترین رهبر تاریخ حزب کارگر شناسایی کردند که نه تنها عقاید او ضد ملی است بلکه باعث شده حزب کارگر چند پاره گردد.
*دولت فرانسه با فرستادن چند هواپیمای جنگی به سوریه و بمباران یکی از پایگاه های آموزشی خلیفه گری اسلامی اعلام کرد هرگاه لازم باشد فرانسه برای حفظ منافع خود پایگاه های دشمن را در هم خواهد کوبید! مفسران این گونه مسائل حمله شکاریهای فرانسه به اردوگاه و پایگاه خلیفه گری اسلامی را زیاد جدی نگرفتند.
*رییس جمهور کرواسی، خانم مرکل را مسئول وضع نابسامان فعلی اروپا دانست که اجازه داده است پناهجویان سوری و غیر سوری از خاورمیانه بشکل بی رویه و بدون شناسایی از پیشینه آنها به اروپای غربی راه یابند، در اکثر اردوگاه های این پناهجویان نا آرامی و درگیری با مقامات رسمی و مردم محلی روی می دهد که از کنترل دولت خارج است.
*در دیدار رییس جمهور چین از امریکا توافق شد که صادرات و واردات “عاج” ممنوع شود؟ بقول یکی از خبرنگاران چینی دنیا در امن و امان و ارامش کامل بود تنها مشکل همین قاچاق “عاج” بود که خدا را شکر آنهم حل و فصل شد.
*حادثه ای که در هنگام مراسم حج باعث مرگ چند صد نفر و زخمی شدن بسیاری از حجاج کردید، تبدیل به یک دیالوگ تهمت و تهدید میان جمهوری اسلامی و عربستان سعودی شده است، ایران اسلامی مسئولان عربستان را بی کفایت می خوانند و درخواست کرده اند که دولت عربستان باید از مسلمانان و مخصوصاً خانواده های کشته شده ایرانی پوزش بخواهد دولت عربستان هم ایران را متهم می کند که ان کشور سعی می کند با ایجاد تنش منطقه را نا آرام کند.
*حسن روحانی1477-101 رئیس جمهور ایران در سخنانی گفت کاندیدهای ریاست جمهوری امریکا که مخالف توافق هسته ای ایران و شش کشور هستند قادر نیستند ایران را در نقشه جغرافیایی شناسایی کنند، یک گروه سیاسی در فرانسه بطور طنز به ایشان پاسخ داده اند تنها دموکراتها در مدارس امریکا جغرافیا می خوانند! گفتگو کننده روحانی با تلویزیون “سی – ان – ان” خانم امانپور بوده است.
*در حالی که پوتین اعلام می کند نیروهای روسیه فعلاً در خاک سوریه نبرد نخواهند کرد شواهد نشان می دهد که نیروهای روسیه مدتی است که در سوریه می جنگند و هر روز نیز نیروهای جدید ارتش روسیه به سوریه می آیند اولین عملیات گسترده تفنگداران روسیه به همراه نیروهای حزب الله روز 24 سپتامبر صورت گرفت، پیش از این روسها هزار تفنگدار را به سوریه فرستاده بودند و شنبه گذشته نیز 300 تفنگدار با کشتی “ساراتوف” وارد بندر تارتوس شدند، براورد می شود روسها بیش از ده هزار سرباز را در بلند مدت به سوریه گسیل خواهند داشت.
*اوباما در سخنرانی سازمان ملل گفت، وقتی دیکتاتوری مردم کشورش را سلاخی می کند یا نیروهای داعش گردن مردم بی گناه را می برند ما نمی توانیم بی توجه به اینگونه مسائل باشیم، اوباما همچنان اشاره کرد که حاضر است با ایران وروسیه همکاری کند تا مسئله سوریه به فرجام برسد اما این همکاری باید با پایان وضع نابسامان دیکتاتور سوریه باشد.
*در استرالیا حزب های دست راستی در چند هفته گذشته بر تعداد اعضاء خود بطور چشمگیر افزوده اند، وضع پریشان و نابسامان اروپای غربی که با ورود پناهجویان سوری و دیگر مهاجران از خاورمیانه در اروپا بوجود اورده است باعث شده که شهروندان استرالیا شوک سیاسی را در کشورشان احساس کنند.