1464-89

یک دیدگاه

روز بیست دوم اکتبر کمیته ای از اعضاء کنگره حزب دموکرات و جمهوری خواه امریکا به مدت یازده ساعت با خانم کلینتون در باره ماجرای شهر بنغازی که منجر به کشته شدن چهار شهروند آمریکا گردید ازجمله 1481-69سفیر این کشور به پرسش و پاسخ پرداختند تا شاید آنچه در نهان می باشد و مردم امریکا از آن بی اطلاع هستند بر همگان روشن شود، در ماجرای بنغازی شواهد و مدارک نشان می دهد که بیش از 600 بار مقامات محلی امریکا در لیبی تقاضای کمک کرده بودند و پاسخی مثبت دریافت نکردند، در آن زمان گفته شد محرک اصلی برای حمله به محل اقامتگاه سفیر در بنغازی فیلمی بوده است که بر علیه اسلام تهیه شده بود، سازنده فیلم در امریکا محکوم و به زندان رفت اما ایمیل های رسمی که بین خانم کلینتون و روسای جمهور مصر و تونس و مسئولان لیبی و اعضاء خانواده خانم کلینتون رد و بدل شده نشان می دهد که مشخصاً در این ایمیل ها افراد و گروه هایی را نام بردند که افراطیون مذهبی اسلامی هستند که به محل اقامتگاه سفیر امریکا حمله کرده و او را کشتند، منتها چون این پرسش و پاسخ در زمانی صورت می گیرد که به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می شویم اعضاء کنگره گروه حزب دموکرات شدیداً از خانم کلینتون طرفداری می کردند و موافق نبودند که بیست شاهد عینی رویداد در جلسه مورد پرس و جو قرار بگیرند و طبعاً نمایندگان حزب جمهوری خواه نیز بدنبال آن بودند که خانم کلینتون اقرار کند که چگونه حقایق را از مردم امریکا پنهان کرده است، نتیجه کلی این یازده ساعت پرسش و پاسخ بی پاسخ ماند چون خانم کلینتون می گفت از رویدادها اطلاع دیگری ندارد و باید از مسئولان دیگر از جمله ادارات امنیتی و ارتش سوال شود، و جمهوریخواهان نیز می گفتند اگر بی اطلاع بودید یعنی کارتان را به عنوان وزیر خارجه بدرستی انجام نداده اید، ولی ایمیل های ارسالی به روسای جمهور مصر و تونس و اعضاء خانواده کلینتون نشان می دهد که ایشان مطلع می بودند منتها حقیقت را از مردم پنهان کرده چون نزدیک به زمان انتخابات در امریکا بوده است.

***

*در تهران اعلام شد که هشت ایرانی که دو نفر از آنها عضو سپاه قدس بودند و بقیه از داوطلبان غیر نظامی روز بیست سوم اکتبر در سوریه کشته شدند، پیش از این خبر در تهران شایع شده بود که در هفته گذشته نیز پانزده نفر از نظامیان ایرانی در عملیات شهر حلب کشته شده اند. مقامات سپاه این شایعه را نادرست خواندند در میان کشته شدگان نام سرلشکر رضا خاوری و فرمانده گردان فاطمیون مصطفی صدر زاده نیز دیده می شود روسها ایرانیان و افراد حزب الله را در خط اول جبهه قرار می دهند و خود بیشتر به عملیات هوایی و توپخانه می پردازند.
*در یک عملیات نجات گروگانها، در منطقه ای نزدیک شهر موصل که منجر به ازادی هفتاد زندانی محکوم به اعدام گردید یک استوار ارتش آمریکا که رهبری تیمی از پیشمرگهای کرد را اداره می کرد کشته شد.
*وزیر خارجه روسیه 1481-70“لاوروف” گفته است نیروهای روسیه در سوریه می خواهند به مخالفان بشار اسد کمک کنند تا سوریه پس از بشار اسد دوباره کشوری در صلح و ارامش باشد منتها نمی توانند این گروه ها را برای گفتگو و حمایت پیدا کنند! مخالفان دولت دمشق نیز باور دارند روسها مانند گذشته حقیقت را نمی گویند و می خواهند شناخت بهتری و بیشتری از اردوگاه های مخالفان را شناسایی کنند تا محل آنها را بمباران کنند، ضمن انکه در این چند هفته مخالفان بشار اسد به نیروهای مشترک ارتش اسد، روسیه، حزب الله، جمهوری اسلامی و احتمالاً کوبایی خسارات جانی و مالی فراوان رسانده اند.
*برخی از منابع اطلاعاتی خبر می دهند که چون توپخانه ارتش دمشق از کارایی بالایی برخوردار نیست بارها در تشخیص هدف اشتباه کرده و نیروهای خودی را زیر آتش گرفته است، اخیراً نیز گفته می شود چندین بار افراد حزب الله و نیروهای ایران در خط اول جبهه مورد آسیب آتش توپخانه سوری قرار گرفته وتعدادی از ایرانیان و نیروهای حزب الله در این گونه عملیات کشته شده اند.
*بوریس کارپیچف یک سرگرد سابق امنیتی روسیه گفت مرگ مامور اطلاعاتی اداره شنود انگلستان گارت ویلیامس در سال 2010 که در آن هنگام نامشخص اعلام شده بود بوسیله ماموران روسی انجام گرفته است.
*یک شهروند عرب اسراییلی با استفاده از چتر گلایدر از مرز گلان اسرائیل بدون روبرو شدن با مانعی خود را به خاک سوریه رساند و به گروه داعش پیوست، تنها مرزبانی اسرائیل توانست خروج یک چتر گلایدر را به مرکز دفاع مرزبانی خبر دهد.
*در هفته گذشته پنجاه و شش هزار مهاجر و پناهجو خود را به جزایر یونان رساندند. این بزرگترین رقم فرار پناهجویان از خاورمیانه می باشد، دولت یونان عملاً یک کشور ورشکسته اقتصادی و سیاسی می باشد که بودجه دولت آن هر دو روز یکی براورد می شود از سویی نیز بخاطر قرار داشتن در طیف چپ و سوسیالیست به راحتی نمی تواند مانع ورود پناهجویان باشد.
*تونی بلر1481-71 نخست وزیر پیشین انگلستان از حزب کارگر، در یک گفتگوی تلویزیونی به مجری برنامه گفت، در طرح های پس از سقوط صدام حسین احتمالاً کارهای اشتباهی صورت گرفت و بخشی از اطلاعات که بدستمان رسید نادرست و ناکافی بود لذا عواقب آن باعث گردید با برخی از مشکلات امروز روبرو شویم.
*ماه گذشته قایق تفریحی “عبدالله یامین” رییس جمهور مالدیو منفجر شد و مقامات امنیتی این رویداد را بعنوان عملیاتی برای ضربه حکومتی اعلام کردند اما عامل اصلی شناسایی نشد، روز شنبه بیست پنجم اکتبر هنگامی که معاون رییس جمهور مالدیو “احمد ادیب” از سفر چین به مالدیو برگشت در فرودگاه توقیف و به جرم خیانت به زندان رفت تا انکه دادگاه علنی تشکیل شود.
*برآورد شده است که تا سال 2018 نیمی از خانه های استرالیا از نیروی افتاب “سولار” برای انرژی استفاده خواهند کرد اصولاً استرالیا اب و هوای خشک و بیشتر مناطق میانه کشور صحرا می باشد – شهرهای اصلی آن کشور اغلب ساحلی و پُر جمعیت می باشد و میانه کشور شهرک های کوچک با جمعیت کم دارد.
*روابط بحرین و جمهوری اسلامی همچنان نارام و تنش زا می باشد بحرین جمهوری اسلامی را عامل اصلی در حمایت از تروریستهای بحرین و گروه های شیعه که علیه دولت بحرین فعالیت می کنند شناسایی می کند و متقابلاً جمهوری اسلامی بحرین را متهم می کند که تحت تاثیر و به تشویق سعودیها زندگی شیعیان بحرین را با مشکلات بسیار روبرو کرده است.
*وزیر خارجه عربستان سعودی به خبرنگاران گفت گفتگوهایی صورت گرفته که نشانه هایی از پایان بحران سوریه را دارد و امیدوار است که ادامه این گفتگوها به نتیجه برسد اما در آینده سوریه بشار اسد هیچ نقشی نخواهد داشت، هم زمان از سوی ارتش آزاد سوریه اعلام شد که هیچ اعتمادی به پیشنهاد روسها در مورد همکاری ندارد و گفته های لاوروف وزیر خارجه سوریه در مورد حمایت روسها از مخالفان اسد یک دروغ محض است.