1464-89

یک دیدگاه

هنگ 90 و 121 ارتش سوریه با توپخانه سنگین مناطق مرزی مشترک با اسرائیل را در ناحیه «جولان» که نزدیک به ده کیلومتر می باشد زیر آتش قرار داد و به مدت چهار روز سوریه نزدیک مرز جولان چندین پایگاه آموزشی گروه های مخالف دمشق را بمباران کرد. ارتش دفاعی اسراییل به مرزبانی اطلاع داد تا کمی عقب نشینی کنند تا حادثه ای منجر به حمله متقابل نگردد. با آنکه رهبران سیاسی و نظامی روسیه و اسرائیل بارها در مورد مسائل مرزی و احتمالات برخورد نظامی گفتگو کرده اند منتها روسها به1521-75 روال سنتی آنچه را که قول می دهند اعتبار خاصی ندارد، هم زمان می بینیم دوازده هواپیمای پیش رفته از نوع (SU-24 M2) که توانایی حمل بمب های هدایت شونده دارند را به سوریه می فروشند و تنش را در منطقه بیشتر می کنند. در شش سال گذشته نیروهای سوری تا این حد نزدیک به مرز اسرائیل عملیاتی انجام نداده بودند، ستاد ارتش اسرائیل نیز در پی این رویدادها ژنرال «یاکوف – باراک» را به فرماندهی نیروی زمینی انتخاب می کند، یاکوف – باراک پنجاه و دو سال سن دارد و پیش از این در ستاد فرماندهی نیروی زمینی خدمت می کرد، ناظران مسائل نظامی اسرائیل باور دارند سوای تهدیدات سوریه خطر موشک باران از سوی حماس افزایش یافته و این نقل و انتقالات درارتش اسرائیل پیش زمینه جنگ احتمالی با حماس می باشد، در مورد حزب الله نیز با آنکه نصرالله تشویق می شود که در لبنان نا آرامی آغاز کند منتها به علت کشته شدن بسیاری از افراد زبده این نیروی شیعه به نظر نمی رسد شعارهای فعلی جامه عمل بپوشد و اصولا اخباری که از ستاد حزب الله شنیده می شود نشان می دهد که رهبران این تشکیلات فعلا زیاد تمایل ندارند که با اسرائیل وارد جنگ شوند.

***

• رئیس حزب دمکرات در سال گذشته تعدادی ایمیل با رهبران ارشد و خانم کلینتون رد و بدل کرده بود که در میان آنها اشارتی به سناتور ساندرز بوده است که ایشان نباید بر سر کار آیند و موفق شوند چون کلیمی هستند، رسما عضو دمکرات نیستند و اصلا خبر ندارند که حزب دمکرات چه می باشد پس از برملا شدن ایمیل ها رئیس حزب از کار کناره گیری کرد.

در خبرها بود که کشورهای بالکان با آغاز جنگ های داخلی سوریه به یک مرکز فروش اسلحه قاچاق مبدل شده اند و از سال 2014 تا حالا بیش از دو بیلیون دلار اسلحه از جمله 70 هزار مسلسل، بازوکا و خمپاره به گروه های یاغی در منطقه فروخته اند. مخارج خرید این تسلیحات از سوی عربستان سعودی، ترکیه و احتمالا اردن پرداخت شده است.
• خانم1521-76 مرکل روز 28 جولای به خبرنگاران گفت حوادث اخیر تروریستی در آلمان که به وسیله پناه جویان صورت گرفته است تاثیری در مورد «توقف» اجازه ورود مهاجران به آلمان نخواهد داشت و کماکان ورود مهاجران از سوریه و خاورمیانه ادامه خواهد داشت، بسیاری از مردم آلمان دراین مورد خانم مرکل را نا آگاه وبی خبر از وقایع شناسایی می کنند که در تخیلات سیاسی غرق است.

• دو1521-77 تروریست افراطی گلوی یک کشیش 78 ساله فرانسوی را بریدند چون به دیانت مسیحی تعلق داشت، دولت فرانسه نیز مانند دولت آلمان گرفتار «چه کنم» و در تخیلات غیر عقلانی غوطه می خورد و به جای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی به کشور «مشکل» را در یک چهارچوب سیاسی نامشخص جستجو می کند، روزنامه های فرانسه به دولت هشدار می دهند که حقیقت را باید قبول کرد و پس از آن به رفع مشکل پرداخت. اگر چنین نباشد هیچگاه این مشکل اجتماعی نتیجه مطلوب نخواهد داشت.
• رئیس1521-78 جمهور ترکیه به اتهام واهی بیش از 60 هزار نفر را بازداشت کرده و بسیاری را شکنجه و گرفتار درد نان کرده است در این بین در رسانه های موافق دولت گفته است «کسانی که به من توهین کرده اند از آنها شکایتی ندارم» این آقا اگر شکایت داشت لابد 120 هزار نفر را بازداشت می کرد؟
• یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران گفت به زودی بانکهای ایران مجاز خواهند بود به معامله با ارزهای خارجی بپردازند و اظهار امیدواری کردند که نرخ ارز در ایران نهایتا تثبیت خواهد شد اصولا پس از انقلاب اسلامی ریال ایران سیر نزولی را طی کرد و عملا جزو بی ارزشترین پولهای جهان است.
• دولت امریکا هفته گذشته اجازه داد شرکت های هواپیمایی کشورهایی که هواپیمای ساخت امریکا دارند و یا بخشی از قطعات آن ساخت امریکاست می توانند به ایران پرواز داشته باشند درواقع بخشی از تحریم ها برداشته شد.
• دکتر عباسی یکی از نظریه پردازان افراطی جمهوری اسلامی اخیرا گفته است که ارتش جمهوری اسلامی با ارتش شاهنشاهی تفاوتهای چندانی ندارد، فرماندهی ستاد ارتش ایران نیز از ایشان خواسته است رسما پوزش بطلبد.
دکتر1521-79 عباسی تحت تاثیر رویدادهای ترکیه و کودتای ناقص ارتش ترکیه و از سویی نیز عوض شدن تعدادی از فرماندهان سپاه، ارتش و بسیج این مطالب را گفته بود که ناشی از نگرانی شخصی می باشد تا آنکه از یک پژوهش علمی سرچشمه گرفته باشد و البته ایشان ضمنا پوزش خواهند خواست چون فرماندهی کل قوا در ایران رهبر است و فعلا در درون ایران کسی از ایشان نمی تواند خرده بگیرد.
• پلیس بلژیک دو نفر بنام نورالدین و حمزه را که قصد بمب گذاری در شهر «لیژ» داشتند شناسایی و دستگیر کرد. استرالیا نیز دو تروریست را که در ماه نوامبر گذشته در پاریس جزو بمب گذاران بودند و به استرالیا فرار کرده بودند دستگیر و تحویل فرانسه داد.
• نخست1521-80 وزیر فرانسه «مانوئل وال» گفت طرحی در نظر است که بصورت لایحه به مجلس برود تا کشورهای بیگانه اجازه نداشته باشند کمک مالی به مساجد در فرانسه انجام دهند.
• درباره انتخابات امریکا مطلبی نمی نویسم چون بیشتر به نمایشنامه شباهت دارد تا انتخابات! اما آمار نشان می دهد هر کس رای «کاتولیک های» امریکا را داشته باشد رئیس جمهور می شود از سال 1972 بیشترین رای یکپارچه را کاتولیک ها داشته اند ظاهرا 58 میلیون کاتولیک در امریکا می باشد که 41 درصد آنان می توانند رای دهند.