1322-41

يك ديدگاه

هنگامی که اولیای امور به فرد یا نهاد اجازه و اختیار قانونی می دهند که درحد تعیین شده از قدرتی که در اختیار دارد و اجازه دارد بهره گیرد کمتر به «فکرنهان در فکر جامعه» توجه می کنند در تخیلات انسان همه اشیاء می توانند جان داشته باشند و هنگامی که شاعرمی سرآید راحت تر به این اشیاء جان می دهد در دوران کهن بت سازان و بت پرستان در همین حیطه فکری غلط می خوردند و از این روش بهره گرفته به سنگ و چوب و غیره کرنش داشتند زندگی بخشیدن به بت ها صرفاً فکر مجازی دارد تا شکل عواطف پرورش یابد و چون عاطفه بیان مشخص علمی ندارد بهمین دلیل هم بت ها از نوع جاندار وبی جان خیلی زود به پایان عمر می رسند اما حقیقت ذهن که همان فهم معانی  اندیشه است نمی تواند از «شعور به بی شعوری» برسد و نمی تواند عقل را وادار کند که واهیت را به درستی ترجیح دهد توانایی کسانی که از صندلی قدرت «دانسته» مردم را راهنمود نادرست می کنند تنها در جوامعی صورت می پذیرد که مردم هنوز از بی شعوری به مرحله درک شعور نرسیده اند وحضور ذهن جامعه از حقایق ذهن، فهم کافی ندارد و عواطف از علم در جامعه بیشتر رشد کرده است، دریک مقایسه تطبیقی می توان گفت پرستش بت چوبی و سنگی به پرستش بت جاندار تبدیل شده است، فیلسوف و متفکر «تورن- دایک» می گوید  عادت های بی درد وبی دردسر درجامعه بمرور تبدیل به «فسیل» جامعه می شوند و ماهیت خود را حتی اگر هم نادرست باشند می توانند در ذهن جامعه پنهان شوند در این مورد واژه ای در زبان یونانی وجود دارد بنام «اکراسیا» یاادامه دادن که در بکارگیری معنی واژه نشانگر ضعف اراده ملی می باشد بدین صورت که اگر جامعه ای آگاهی کامل از یک نادرستی را شناسایی می کند اما اراده ملی را ندارد که با آن روبرو شود وضع «اکراسیا» بوجود می آید- افلاطون و ارسطو به نوبه این وضع را بررسی و تحلیل کرده اند و فلسفه ضعف اراده ملی را بصورت گسترده تر و مشروط می دانند طبعاً شرایط یونان باستان با جوامع امروزی تفاوت فاحشی داشته است، امروز نقش حکومت ها نیز تفاوت کرده وصندلی قدرت صدارت بر منافع ملی و اراده ملی ترجیح داده می شود و شوربختانه خاورمیانه وجهان سوم و چهارم  بیش از هر کجای دنیا به این معضل گرفتار می باشد.

***

• ناظران1391-51 سازمان ملل در مورد بمب های شیمیایی سوریه گفتند بازرسان به کمتر از پنج درصد از این نوع بمب ها دسترسی داشته اند.
• دولت اسرائیل جنگجویان القاعده در سوریه را بیشتر از 30 هزار نفر می داند، اخباری پراکنده از سوریه به گوش می رسد که القاعده  قصد دارد عملیاتی علیه دول غربی مخصوصاً انگلستان و امریکا انجام دهد.
• کنفرانس بی نتیجه وبی هدف درباره سوریه هم چنان ادامه دارد… تا مسئله  دادوستد سیاسی میان شرق و غرب نتیجه دلخواه نداشته باشد، جنگ داخلی سوریه نیز به هر بهانه ای که شده ادامه خواهد داشت.
• در چند روزی که کنفرانس صلح سوریه در ژنو انجام می گرفت 1900 نفر از شهروندان سوریه کشته شدند.
• آخرین1391-52 اسکادران نیروی هوایی انگلستان بنام RAF 617 پس از چندین سال عملیات در افغانستان به انگلستان برگشت.

 

• جان کری1391-53 وزیرخارجه امریکا با رهبران مخالفان دولت اکراین دیدار و گفتگو خواهد کرد- هم زمان در خبرها بود که خانم اشتون نماینده اتحادیه اروپا قصد شرکت در راهپیمایی اعتراض آمیز علیه دولت اکراین را دارد پوتین به خانم اشتون هشدار داد که چنین کاری را بهتر است انجام ندهد.
• عربستان سعودی نزدیک به 6 بیلیون دلار به دولت مصر کمک خواهد کرد- این کمک در چند مرحله صورت می گیرد و هدف اصلی از این کمک تقویت دولت نظامی مصر می باشد.
• ناظران مسایل ترکیه عقیده دارند که نخست وزیر ترکیه احساس خطر می کند و ناچار به دامن ایران پناه برده است، اردوغان می پندارد امکان دارد از خارج جانشینی برای او انتخاب کرده اند و این جانشین با کمک ارتش ترکیه برسر کار خواهد آمد.
• فتح الله1391-54 گولن یک شخصیت مسلمان است که طرفداران او در ترکیه امیدوارند که تا سال آینده گولن جانشین اردوغان گردد- گولن دیدگاه های خود را مستقیم با مردم در میان می گذارد واز روزنامه های ترکیه بعنوان سخنگوهای رسمی استفاده می کند، فتح الله گولن اعتقاد دارد، اردوغان برای ترکیه رهبر مناسبی نمی باشد.
• رئیس اطلاعات و امنیت اسرائیل تائید کرد که در سه منطقه ترکیه القاعده اردوهای آموزش ای دارد و هدف القاعده از برپائی این اردوگاه ها آموزش و فرستادن تروریست های القاعده به اروپا می باشد این بار اولی است که القاعده در کشوری که جزو سازمان پیمان آتلانتیک  شمالی (ناتو) می باشد اردو آموزشی برپا کرده است.
• آقای روحانی1391-55 و طرفداران او به حریم قدرت و منطقه سپاه پاسداران نزدیک می شوند و با این طرح قدرت سپاه را در اقتصاد و سیاست محدود می کنند.
• نیروهای ارتش آذربایجان واحدهای تانک خود را به مرز قره باغ فرستاده اند و نیروهای مرزبان را با فرستاده های واحدهای ویژه ارتش تقویت کرده اند.
• یک گروه از ناظران مستقل مسایل بحران جهان در اعلامیه ای بیان داشتند که مشکل اسرائیل با فلسطین، ترک ها و ارامنه، شرق وغرب بقدری پیچیدگی دارد که اصل ماجرا به فراموشی سپرده می شود و جزئیات کلافی سر درگمی را ایجاد می کنند که حل شدنی نمی باشد- در تاریخ ژاپن جنگی میان دو خانواده آغاز شد که نهایتاً مبدل به جنگ داخلی شد و یک هزار سال بطول انجامید!!