1322-41

يك ديدگاه

در دکترین ادیان انسان درتمام مراحل زندگی بدلیل دخالت1399-52 و کنجکاوی درامور جهان و کلاً پیدایش محکوم به ندانستن و پذیرفتن نامفهوم است- فلسفه، این امتیاز را به انسان می دهد که برای تحقیق و تحصیل در امور از هرکجای این معما که بخواهد می تواند به بررسی و شناخت اقدام کند و از این شناخت انسان «نهادی» از قدرت می سازد  که برامور سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه تاثیر می گذارد. این نهاد قدرت چندین بدنه جدا، منفرد و مستقل دارد که اصل آن روند و روش زندگی در جامعه را به تصویر می کشد، اگر ضعفی کلان در نهاد قدرت پیش آید«کمبود ارزش ها» مشخصاً احساس می شود و بار سنگینی بر دوش دولت ها می افتد و بقول «الکساندر سولژنتسین » این بار سنگین بمرور نهاد قدرت را از بین خواهد بُرد- سولژنتسین دراین بحث ادامه می دهد که روسیه باید خواب امپراطوری را فراموش کند و تمرکز خود را برای مداوای دردهای جامعه که چندین دهه دامن گیرش بوده آغاز کند.. در مورد اوکراین هم گفته بود اتحاد اوکراین و روسیه هنگامی قابل تحمل خواهد بود که مردم اوکراین جدایی را که چندین قرن به هنگام حمله مغول ها پیش آمد و روسیه را از اوکراین جدا کرد بپذیرد تحمیل این مسئله ازسوی روس ها عواقبی سنگین برای روسیه خواهد داشت. «گورباچف» عقاید و نظریه های سولژنتسین را در این مورد نا آگاهانه می دانست اما دلایل مطرح شدن مسئله برای راه یابی روابط بهتر و بلندمدت بین روسیه واوکراین را مورد مطالعه قرار داد- تاریخ گواه است که روس ها غرق در ضعف مدیریت سیاسی و اقتصادی هستند و جامعه را آنگونه تربیت کرده اند که صبور باشند زلزله های سیاسی که امپراطوری کمونیستی روسیه را لرزاند وعواقب و رویداهایی که در این چند دهه شاهد بودیم حکومتی را در روسیه برمصدر کار آورد که ازدوران جنگ سرد تنش بیشتری بین شرق و غرب ایجاد کرده است. درگذشته سه مرکز قدرت در روسیه بود که هیچکدام با هم هماهنگی نداشتند ارتش، دولت و سازمان امنیت پس از پایان کار کمونیست ها، ارتش ودولت بخشی از محور سازمان امنیت روسیه شده اند و امروز رویدادهای اوکراین نشان می دهد که دولت روسیه بشکل ناهماهنگ با مسایل برخورد می کند. دو موردی که در ماجرای اوکراین در مد نظر دولت روسیه نبوده است ؛ اول کمبود بودجه، دوم این حقیقت تاریخی که روس ها دیگر ابرقدرت نمی باشند بلکه قدرت منطقه ای هستند.

***

نیروهای1399-53 مخالف دولت بشار اسد از راه مرزی ترکیه به بندر «لاتایکا» در سوریه حمله کردند- برای اولین بار در جنگ داخلی سه ساله سوریه نیروی هوایی ترکیه در این عملیات از مخالفان بشار اسد حمایت هوایی می کند.
نیروهای «جیش العدل» که پنج سرباز ایرانی را ربوده بودند یکی از آنها را کشتند- دولت ایران با فرا خواندن سفیر پاکستان به وزارت خارجه شدیدترین اعتراضات را به نماینده پاکستان اعلام کرد.
رئیس جمهور1399-54 امریکا در دیداری با پادشاه عربستان سعودی به مدت دو ساعت در مورد روابط اخیر امریکا و ایران و مسئله اتمی شدن ایران گفتگو کرد.

 

رئیس ستاد1399-55 ارتش مصر ژنرال «سی سی» از ارتش کناره گیری کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند چندین ماه پیش در همین صفحه نوشتیم که ژنرال «ال –سی-سی» رئیس جمهور آینده مصر خواهد بود.
سه نفر فلسطینی وابسته به گروه حماس که قصد داشتند ژنرال«ال – سی- سی» را در مصر ترور کنند دستگیر شدند- این سه تروریست در استخدام اخوان المسلمین بودند.
یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی جهان «گلاکسو» اعلام کرد بزودی کارخانجات داروسازی در «غنا» ،«حبشه» و «راواندا» خواهد ساخت.
بعلت شیوع بیماری «ایبولا» دولت خوردن گوشت در گینه را ممنوع اعلام کرد.
نیروهای دست راستی و جبهه ملی فرانسه درانتخابات «آوینیون» از سایر احزاب جلوتر هستند و چندین پیروزی بدست آوردند.
فیلم حضرت نوح با شرکت «راسل کرو» در برخی از کشورهای مسلمان «ممنوع النمایش» اعلام شد.
لاوروف1399-56 وزیر خارجه روسیه و پوتین رئیس جمهور هر دو گفتند قصد مداخله دراوکراین را ندارند- تنها همان کریمه را فعلا از اوکراین جدا کردیم تا فردای دگر.
«پترو پروشنکو» کارخانه دار اوکراینی خود را کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرد. پروشنکو یک بیلیونر است که سرمایه خود را از طریق کارخانجات شکلات بدست آورده است.