1322-41

یک دیدگاه

می گویند روزی فرماندهان دو لشکر در کنار رودی اردو زده بودند تا با بر آمدن آفتاب به جنگ بپردازند، یکی از لشکرها در دفاع از حق سر برآورده بود و دیگری تجاوزگر و دجال بود، شب هنگام هر دو فرمانده سپاه با خدا درد دل می کردند، فرمانده سپاهی که نیک اندیش بود در راز و نیاز با خدا می خواست که جنگی که در پیش است لشکریانش پیروزی داشته باشند؛ هم زمان فرمانده سپاه تجاوزگر هم طلب پیروزی از خدا داشت، خداوند سخن هر دو را شنید و به فرشته ارشد خود جبرائیل گفت درخواست هر دو فرمانده را برآورده کن، جبرائیل که از فرمان خدا سر در نمی آورد گفت، این مسئله برایم روشن نیست؟ خداوند فرمودند، من سخنان فرمانده لشکر حق را شنیدم صدای او و آرزوی او بقدری مناسب و حقیقی بود که بلافاصه نیازش را براورده کردم، صدای فرمانده لشکر دجال را هم شنیدم از بس صدای او زهراگین و قلبش سیه بود که به خود گفتم هر چه زودتر نیاز او را هم بر آورده کنم تا از شنیدن صدای اوراحت شوم.
بشری که در طی 15 هزار سال گذشته توانسته خدا و خدایان بسیاری را درست کند حالا چه بصورت سنگ و چوب و یا نیروهای زمینی و آسمانی که برای تعیین معیار کشت و کشتار قوم و قبیله ویا دفاع از خوب و بد و غیره، این خدای ساختگی نمی تواند در گروه و جبهه ای مشخص قرار بگیرد، خداوند از بشر سازنده خدا بقدری می ترسد که اساس وجودش نیاز به تایید بشر سازنده خدایان دارد. 
ادیان در شرایطی که انواع خدایان در جهان تجربه شده اند به اهمیت لشکریان و باورمندان دیانت در بهره برداریهای متفاوت زمانی آگاهی دارند، دول هم در این چند هزار سال آموختند که می توان با داشتن لشکر و ارتش به کشتن پرداخت و برای موفقیت آن از خداوند هم تشکر کرد.
هنگامی که فرزندان اولین انسان به جان هم افتادند ویکی دیگری را کشت و مورد مرحمت لطف خدا قرار گرفت (ثار) آن هم چنان ادامه دارد و خواهد داشت، آنچه امروز در جنگ های خاورمیانه شاهد آن هستیم شوربختانه بخشی از ابزار جنگ حداقل در شکل ظاهری آن به دیانت ربط پیدا می کند، و حاصل آن و نتایج آن ابداً امیدوارکننده نمی باشد.
آتشی که ساختمانهای دو قلو را در شهر نیویورک تخریب کرد بمرور دامن همان آتش افروزان را گرفته و تا ریشه همه آنها را نسوزاند آرام نخواهد گرفت.

 ***

• شهابی که بسوی کره زمین می اید احتمالاً در سال 2880 با زمین برخورد خواهد کرد، نام این شهاب د 1950 می باشد و 38 هزار کیلومتر در ساعت سرعت دارد، بر اثر برخورد با زمین انفجاری برابر با 45 هزار مگاوات (تی – ان – تیTNT) روی خواهد داد که بی شک پایان عمر جهان می باشد، دانشمندان براورد کرده اند که احتمال برخورد این شهاب با کره زمین یک به سیصد می باشد.
اتحادیه اروپا طرحی را ارائه داده که نیروهای کرد را با تسلیحات نظامی پیش رفته مسلح و تجهیز کنند، تا این نیروها بتوانند با نیروهای خلیفه گری بجنگند، هم زمان سازمان ملل نیز از برخی از کشورهای منطقه درخواست کرده یک جبهه مشترک نظامی علیه خلیفه گری ایجاد کنند.
1419-27800 هزار نفر در کره جنوبی برای شنیدن پیام پاپ رهبر کاتولیکهای جهان گرد آمدند، پاپ در این پیام خواست که مردم به صدای اشک فقرا گوش دهند؛ برخی از ناظرن عقیده داشتند که چه خوب می شد راه و روشی برای کمک به مردم بی دفاع در خاورمیانه پیش نهاد می شد.
هواپیماهای بی سرنشین امریکا برخی نقاط تجمع نیروهای خلیفه گری را در نزدیکی سد موصل بمباران کردند، 150 نفر از نیروهای ویژه امریکا به پیشمرگه کردها کمک می کنند تا سد موصل را آزاد کنند.
با1419-28 افول محبوبیت اوباما، و نزدیک شدن به پایان دوران ریاست جمهوری و شواهدی که آمار از افزایش مشکلات سیاسی، اقتصادی، و نظامی امریکا بطور بی سابقه خبر می دهد، می بینیم خانم کلینتون که نظری جدی به مقام ریاست جمهوری دارند از رئیس جمهور انتقادات گسترده ای می کنند و تنش هایی را در این زمینه پیش آورده اند که بی تردید نشان از حضور او در انتخابات 2016 برای ریاست جمهوری می باشد.
با کشته شدن یک جوان سیاه پوست در شهر فرگوسن در امریکا نا آرامی در تمام نقاط شهر آغاز شد، چند روزی پلیس با گاز اشک اور سعی کرد تجمع غیر قانونی تظاهرکنندگان را بهم بزند، بالاخره پلیس جای خود را به گارد ملی داد و حکومت نظامی اعلام شد، نا آرامیها هم چنان ادامه دارد.
 با حمله نیروهای اکراین به خودروهای امداد رسانی روسیه احتمال درگیری بین دو کشور روس و اکراین بیش از همیشه می باشد، پس از انتشار این خبر سهام در بازار بورس آلمان موقتاً نابسامان شد، اما در انگلستان که از یک اقتصاد رو به رشد  برخوردار است و اخبار و رویدادهای جهانی کمتر در وضع بورس انگلستان اختلال ایجاد می کنند بورس آن کشور به مسئله بی توجه بود.
خلیفه گری اسلامی روزانه سه میلیون دلار نفت می فروشد، این خبر را تمام رسانه های جهانی اعلام می کنند، اما هنوز نویسنده این خطوط در جایی ندیده که نام خریدار این نفت را اعلام کنند، لابد خریداران غیبی هستند.
دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان در مورد احتمال عملیات خرابکاری خلیفه گری اسلامی در انگلستان خبر داد. بودن چندین میلیون مسلمان در انگلستان که بصورت گتوهای پراکنده زندگی می کنند به فعالان افراطی فرصت می دهد که در میان مسلمانان که شهروندان عادی هستند رخنه کنند و بدور از توجه دیگران زندگی پنهانی داشه باشند.
حسنی1419-29 مبارک رئیس جمهور سابق و زندانی امروز که ورود و خروجش از دادگاه در درون قفس می باشد برای اولین بار چند کلمه ای در دادگاه سخن گفت. در چند سال گذشته وکلای مبارک به جای او در دادگاه سخن می گفتند، حسنی مبارک از بخت بد خود گرفتار تحولات دنیای عرب شد و هنوزهم  در بند کلاف بهار عرب می باشد، مبارک روزگاری فرمانده نیروی هوایی مصر بود و در جنگ با اسرائیل از قهرمانان ملی مصر بود.
تا چند هفته پیش رهبر جمهوری اسلامی ایران از مالکی به شدت حمایت می کرد و در دیداری که مالکی با رهبر جمهوری اسلامی داشت این موضوع مطرح شد، اما امروز که مالکی از کار کناره گیری کرده هیچ اعتراضی از سوی رهبر جمهوری اسلامی دیده نمی شود، ظاهراً مشاوران ایشان در براوردها و ارزیابیهای سیاسی اشتباه محاسبه کرده بودند.