1322-41

یک دیدگاه

بسیاری از صاحبنظران مسائل منطقه خاورمیانه در تلاش هستند تا بتوانند دیدگاهی و یا پیش نهادی را ارائه دهند تا مشکل “خلیفه گری اسلامی” مبدل به یک نهضت عرب وهابی نگردد و در همان دریایی که بطور پراکنده در تلاطم است آنقدر در جهات پراکنده حرکت کند که بمرور کمرنگ گردد، اما این صاحبنظران باید بیاد داشته باشند که “امت” و حرکت نیروهای وابسته به امت تعلق به یک سرزمین بخصوص ندارند و در تمام جهات در حرکت هستند تا آنکه نیروهای ظلمت و طاغوت در برابر حق و حقانیتی که از دید وهابی و خلیفه گری اسلامی حق دیده می شود نابودگردد، این رویداد نوینی نیست که جهان آزاد از آن بی خبر باشد و یا حاکمان دیکتاتور و نیمه دیکتاتور خاورمیانه از آن خبر نداشته باشند، تمام نهادهایی که به شکل حکومت در خاورمیانه قدرت را در دست دارند با مردم فاصله تئوریک و عقیدتی دارند.

1420-50

ضعف مدیریت سیاسی غرب در جهان اجازه داده که قارچهای سیاسی در گوشه و کنار جهان با خیال راحت رشد کنند و جامعه بشری را به پرتگاه های خطرناکی سوق دهند، ایران شیعه در چند دهه گذشته سعی کرد مشکلات سیاسی خود را در حاشیه های دور خاورمیانه و بدست اعوان و انصار حقوق بگیر خود، بدور از مرزهای خود نگهدارد و سعی فراوان کرد که عراق را آخرین دیوار دفاعی در برابر تهاجمات سیاسی مخالفان خود در اختیار داشته باشد، عربستان سعودی نیز متقابلا کوشش کرد درگیری را از لبنان به سوریه و نهایتا به مرزهای ایران برساند، در این بین نیمی از خاورمیانه ساختار سیاسی و اجتماعی خود را از دست داد و هنوز در پرده نخست ناملایمات قرار دارد، امروز خلیفه گری اسلامی در مرزهای ایران و در برخی موارد در درون مرزهای ایران به رفت و آمد پرداخته، پول سعودی و اطلاعات و کمک رسانی پاکستان به برخی نیروهای سنی در ایران نشان از آن دارد که یک شکل خاص ناملایمات به بخش هایی از ایران سرایت خواهد کرد، اتحادیه اروپا و امریکا با شرط و شروط تهدید و دعوت می خواهند که نیروهای ایران درگیر جنگ فرسایشی با خلیفه گری اسلامی گردند، اعراب هم با پول و دادان اطلاعات و گاهی داوطلب آتش را پُر رنگ می کنند، و آنچه مشخص است طراحان سیاست ایران در محاسبات خود اشتباهات بسیار بزرگ کرده اند، لابد هیچ وقت نخواهیم شنید که چنین اشتباهی رخ داده، اما چه امکاناتی برای حل بحران می باشد، امروز چون تمام دنیا ظاهراً نگران “خلیفه گری” است اگر در یک هماهنگی اطلاعاتی با غرب و شرق چون روسها بیش از دیگران نگران “خلیفه گری” هستند، نیروی هوایی ایران برای سه روز متوالی مواضع و پایگاه های “خلیفه گری” را در هم بکوبد(ایران این امکان را دارد)، و ارتش های مشترک عراق و کرد با مدیریت و اطلاعات غرب و شرق مواضع باقی مانده را پاکسازی کنند، ایران کشور محبوب جهانیان خواهد شد و بیشتر تحریم ها نیز ظرف چند ماه بر طرف خواهد شد.

***

*پایتخت لیبی بوسیله هواپیماهای ناشناس بمباران شد، دولت لیبی انگشت اتهام را به سوی مصر نشانه گرفته و مصر هم می گوید این خبر صحت ندارد و مصر اصلاً دلیلی نمی بیند که لیبی را بمباران کند.
*روابط1420-51 انگلستان با روسیه رو به سردی می رود، امسال تنها شش مکالمه تلفنی بین دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان و ولادیمیر پوتین صورت گرفته اما هم زمان خانم مرکل سی  و سه بار با پوتین گفتگو کرده است.
*مقامات نظامی ایران اطلاع دادند که یک هواپیمای جاسوسی بی سر نشین اسراییل بوسیله پدافند دفاعی ایران سر نگون شد، گویا این هواپیما از مناطق حساس اتمی ایران فیلمبرداری می کرده است.
*نیروهای مرزی هند و پاکستان در ناحیه کشمیر بسوی هم آتش گشودند و به واحدهای مرزی دستور آماده باش دادند. در این تیراندازیها چند نفر از دهاتی های مرز نشین کشته شدند.
*وزارت دفاع آمریکا به دولت چین هشدار داد که هواپیماهای شکاری چین در آسمان آزاد بیش از حد به هواپیماهای نظامی امریکا نزدیک می شوند، چین متقابلاً اعلام کرد که این مسئله درست نمی باشد.
*پس از1420-52 آنکه نیروهای حماس بارها قرارداد آتش بس را نقض کردند، روز یکشنبه نتانیاهو از فرمانده عملیات غزه خواست مراکز تمرکز حماس را هدف قرار دهند، یک نظریه کلی در مورد بمباران مناطق مسکونی خالی از سکنه وجود دارد که به خانه نشینان هشدار داده می شود که بهتر است بر نگردند، و این روش که بار اقتصادی را  سنگین تر می کند اصولاً روندی موفقیت آمیز بوده است.
*سه نفر از رهبران گروه تروریستی چین که در سال گذشته در میدان “تیان ان من” در ماشینی بمب گذاری کرده بودند به اعدام محکوم شدند، بمب گذاران خواهان استقلال سیاسی در ناحیه مسلمان نشین چین هستند.
*مفسران سیاسی پاکستان حدس می زنند، عمراد خان ورزشکار سابق و سیاست مدار امروز پاکستان در انتخابات آینده آن کشور قدرت را در دست بگیرد، و هستند بسیاری که اعتقاد دارند که پیش از آنکه عمراد خان به قدرت برسد کشته خواهد شد، چندی پیش بسوی او تیر اندازی شده بود.
*در هفته گذشته 240 بار مرزبانان جمهوری آذربایجان و قره باغ به سوی هم آتش گشودند، هر کدام از این دو کشوردیگری را مقصر دانست، احتمال وقوع جنگ و گسترده شدن اتش جنگ به سایر نقاط قفقاز شمالی بسیار جدی است.
*مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کردند امسال نسبت به سال گذشته یک و نیم درصد کمتر نفت صادر کرده است، میزان صادرات نفت آذربایجان سالانه کمی بیشتر از 20 میلیون تن می باشد، برآورد شده است که  تا 15 سال دیگر آذربایجان می تواند نفت ارزان صادر کند، شرکت نفت (BP) خریدار اصلی نفت جمهوری آذربایجان است.