1322-41

یک دیدگاه

اگر وضیعت سیاسی خاورمیانه به همین صورت باقی بماند، که احتمالاً خواهد ماند شاهد خواهیم بود که “خلیفه گری اسلامی” که از چند بدنه پاره القاعده و ارتشهای بدون دولت شکل گرفته هم چنان به کشتار و چپاول خود ادامه خواهند داد، و جهان آزاد هم چنان به شعار و اعتراض خواهد پرداخت، تردید نباید کرد که وضع نابسامان فعلی بدتر هم خواهد شد، و جنگ سنی وهابی و شیعه گسترده تر خواهد گردید و شاید هم به یک جنگ تمام عیار مبدل شود،

1421-40

سوای کشتار و خرابی که از عواقب هر جنگ می باشد منابع نفتی خاورمیانه به دو صورت به خطر خواهد افتاد نخست، صادرات و استخراج نفت و گاز دچار وقفه خواهد شد و احتمال آتش سوزی چاه های نفت و گاز و خرابکاری در صنایع نفت افزایش می یابد سپس، احتمال دارد نیروهای خلیفه گری چاه های نفت را در اختیار بگیرند (همان گونه که امروز برخی چاه های نفت را در اختیار دارند) و به هر کس به هر قیمت که بخواهد بفروشند، و طبعاً مشتری کافی نیز برای خرید همیشه وجود دارد و نهایتاً بعنوان “گرو” با چاه های نفت معامله سیاسی کنند، “خلیفه گری اسلامی” با آنکه سرزمینهایی به اندازه بلژیک در اختیار دارد اما سرزمین برایش اهمیتی ندارد فرهنگ “امت” مرز سیاسی جغرافیایی نمی شناسد، بهمین دلیل منطق دادگاه های شرعی وقتی در غرب مطرح می گردد و از شریعت سخن به میان می اید مطلب برای بسیاری رسا نمی باشد، مغولها هم به هر جا که می رفتند قانون “یاسا” را با خود همراه داشتند و سرزمین در قانون و کشور و مرز جغرافیایی مشخص برایشان معنی نداشت، اما آنچه می تواند برای ایرانیان نگرانی بیشترداشته باشد حقیقت نزدیک شدن نیروهای ارتش خلیفه گری به مرزهای ایران است، هر چقدر هم که مراقب و مواظب و هشیار باشیم آتش این نا آرامی روز به روز به ایران نزدیک شده و اگر سیاستگذاران و طراحان استراتژیک ایران با آن روبرو نشوند و تنها به شعار بپردازند بعدها وارد کلافی خواند شد که رهایی از آن امکان ندارد.

 ***

*در هفته1421-41 گذشته ، شاهد گردن زدن جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی بودیم که پس از آنکه به تن این خبرنگار بیچاره لباس رنگ نارنجی بشکل زندانیان گوانتانامو در آوردند گردنش را زدند.
 *در تاریخ نوین جهان بی توجهی رهبران جهان غرب و شرق به فجایع هر روزه خاورمیانه در بلند و کوتاه مدت سابقه ندارد. نیازی نمی بینم که یادآوری کنم در زمانی که نهادها و گروه های حمایت حیوانات در سراسر دنیا با خرج صدها میلیون دلار مراقب هستند که پوست کرگدنهای افریقای مرکزی زیر آفتاب زیاد خشک نشود، و یا لک لک های سیبری راهشان را به افریقا گم نکنند، در خاورمیانه انسانها را چوب حراج برایشان می زنند و رهبران سیاسی و مذهبی دنیا از هر قوم وتبار خیلی به سادگی از مسئله عبور می کنند، باز خدا پدر چند کشور امریکای شمالی و اروپا را بیامرزد که دست به اقداماتی هر چند محدود زده اند.
*محاصره شهرک آرملی ترکمن ها در عراق که نزدیک به 15 هزار ترکمن شیعه در آن زندگی می کنند در عملیات مشترک ارتش عراق و پیشمرگه کردها و حمایت نیروی هوایی آمریکا آزاد شد. نیروهای خلیفه گری پس از انکه تحمل تلفات زیادی شدند منطقه را ترک کردند. نیروی هوایی انگلستان 14نیز تن مواد غذایی و دارویی به مردم آرملی رساند.
*یزیدیها، از صوفیان می باشند که جمیع باورهای آنها از یهودیت، مسیحیت و اسلام برداشت شده، با انکه شیطان پرست نمی باشند اما به فرشته طرد شده “شیطان” احترام می گذارند، یزیدیها می گویند خدا شیطان را بخشیده است و او را بنام “ملک طاوس” شناسایی می کنند، یزیدیها ادعا می کنند که از تبار “بنی امیه” هستند.
*دیوید1421-42 کامرون نخست وزیر انگلستان هشدار داد که اطلاعاتی در دست است که افراطیون مذهبی قصد خرابکاری در انگلستان را دارند.
*ناآرامیهای پاکستان که بین موافقان و مخالفان دولت هم چنان ادامه دارد 200 نفر را به بیمارستان فرستاد.
*نیروی هوایی آمریکا چند مرکز تجمع نیروهای خلیفه گری اسلامی را در نزدیکی صد موصل بمباران کرد.
*مردم پناه جو از سراسر عراق به سوی بغداد می آیند تا در امان باشند، وضع بغداد نیز زیاد آرام نمی باشد.
*هفتاد نفر فیلیپینی عضو سپاه صلح سازمان ملل در بلندیهای جولان توانستند خود را به خاک اسرائیل برسانند، واحدهای افراطی خلیفه گری پایگاه سپاه صلح را اشغال کردند.
*دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان به ریاست پارلمان اروپا انتخاب شد، تاسک از دوستان نزدیک نخست وزیر انگلستان است و انتخاب او به سود انگلستان می باشد.
*تعدادی از سربازان روسی که در مرخصی بسر میبرند داوطلبانه در اوکراین علیه نیروهای دولتی می جنگند.
 *ژانت دالی، مفسر سیاسی روزنامه دیلی تلگراف می نویسد، رئیس جمهور آمریکا در برابر عملیات نیروهای خلیفه گری اسلامی و تجاوزات روسیه در اوکراین تنها شعار می دهد.
*جنگ1421-43 میان حماس و اسرائیل ظاهراً به پایان رسید، حاصل جنگ ورشکستگی بیشتر برای ساکنان غزه، خرابی ساختمانها نیاز به بیست سال وقت برای دوباره سازی دارد، شکست کامل ساختار نظامی حماس، امتیاز واقعی را محمود عباس گرفت.
*ناآرامیهای اوکراین به یک جنگ تمام عیار تبدیل می شود و بخشی از اوکراین از بدنه اصلی اوکراین جدا خواهد شد، احتمالاً اثر این نارامیها به کشورهای بالتیک نیز سرایت خواهد کرد.