1322-41

یک دیدگاه

وضع نابسامان سیاسی خاورمیانه و آینده کاملاً تاریک آن و بی درایتی رهبران ضعیفی که در شرق و غرب بر مصدر کار هستند، و شاه سلطان حسینی می اندیشند، باعث شده که پدیده منحوس “خلیفه گری اسلامی” از بدنه از کار افتاده شاخه های پراکنده القاعده درجنگل سیاسی سوریه با کمک حامیان افراطیون سعودی، کویتی و قطری که کرنش مذهبی به وهابیت دارند شکل بگیرد، طبعاً برخی از نیروهای سنی عراق نیز که پس از صدام حسین گرفتار و در بند و قید فشارهای سیاسی نیروهای شیعه هستند هر کدام به بهانه ای به این جبهه پیوستنه اند و اهدافی را پیگیر هستند.

1422-40

روش عملکرد “خلیفه گری اسلامی” که مرز جغرافیایی را شناسایی نمی کند روشن است، از دید وهابیت، اسلام “امت” را شناسایی می کند و زیاد درگیر محدودیت مرزهای سیاسی نیست به همین نسبت هم از دست دادن شهر و شهرکی عقب نشینی و شکست محسوب نمی شود. همانگونه که پیروزی هم بهمین منوال ارزیابی می شود. طرح آمریکا که هر چند گاهی مراکز تردد نیروهای داعش را بمباران می کند پاسخی جدی به این مسئله نمی باشد، انچه دارد صورت می گیرد و برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا سعی دارند در یک معادله چند مجهولی پاسخی منطقی با همکاری هم پیدا کنند و اگر توانستند روسها و ایران را در این کار سهیم کنند نیز زیاد طرح درستی نمی باشد و دوام نخواهد داشت، نخست کشورهای سنی عرب با این طرح موافق نخواهند بود مخصوصاً سه کشور سعودی، کویت و قطر که توانسته اند میدان جنگ را از سوریه به عراق بیاورند و ملکی بی لیاقت و وابسته و تابع سیاست ایران را از کار برکنار کنند، همین باعث شده که نیروهای سنی در جمع دوباره کرنشی نوین نسبت به سعودی پیدا کنند، مخصوصاً وقتی می بینیم سیاست ایران که ایجاد مناطق ناآرام بدور از مرز ایران می باشد تا خطر خاک ایران را تهدید نکند، با شکست مواجه شده و خطر در مرزهای ایران است و ایران تمایل نشان می دهد که می خواهد با شیطان بزرگ همکاری کند تا گرفتار “تیر غیب” خلیفه گری اسلامی نگردد.  و از سوی عملیات اخیر در غزه که با حمایت و راهنمود ایران آغاز شد شکست کامل بود و آنچه روابط نیم حسنه بین فلسطینیها بود از هم جدا شد، بگونه ای که باعث همکاری بیشتر سازمان الفتح با اسرائیل گردید، و البته باید بیاد داشت که همین پدیده خلیفه گری اسلامی می تواند باری کلان برای ناآرامی بیشتر در منطقه داغستان و چچن باشد و روسها را انچنان گرفتار کند که به عجز و بیچارگی گرفتار شوند. زمزمه هایی در این زمینه بگوش می رسد، و بالاخره باید گفت، گفتگوهای پنهانی و نیمه باز خبر می دهد که ترکیه از درگیر شدن ایران با نیروهای “خلیفه گری” اسلامی رضایت دارد و می خواهد ایران را گرفتار در این کلاف ببیند.

 ***

*نیروهای امنیتی ایران موفق شدند یک شهروند اوکراینی را که برای یک شرکت روسی در ایران کار می کرد و قصد جاسوسی داشت دستگیر کنند.
*اوباما گفت مشکل ایران نیست، افراط گرایی سنی است، کیسینجر گفت مشکل افراطیون سنی نیستند بلکه ایران است، روحانی هم گفت همه چیز تقصیر دولت قبل می باشد. (ما هم تصمیم گرفتیم هیچی نگیم).
*دیوید کامرون نخست وزیر انگلستان، گوردن براون نخست وزیر سابق انگلستان و میلیبند رییس حزب کارگرانگلیس متفقاً از مردم اسکاتلند درخواست کردند که فکر جدایی از انگلستان را از سربدر کنند، این جدایی از نظر سیاسی و مالی برای اسکاتلند سنگین خواهد بود و به اساس و زیر ساختار بریتانیا آسیب خواهد رساند – شش روز دگر به انتخابات باقی مانده است.
*رابرت موگابه دیکتاتور زیمبابوه (رودزیای سابق) در یک نطقی بی دلیل گفت رهبران غرب از جمله اوباما از او می ترسند و سفید پوستان کشورش باید به انگلستان برگردند.
*مورسی1422-41 رییس جمهور سابق مصر که از رهبران اخوان المسلمین بود به اتهام فروش اسناد محرمانه دولت مصر به سازمان امنیت قطر به مبلغ یک میلیون دلار در زندان و منتظر دادگاه است، همانگونه که مورسی حسنی مبارک را به زندان انداخت و با قفس او را به دادگاه می آوردند این روزها خود مورسی را با قفس از زندان به دادگاه می برند.
*مسئولان عقیدتی دولت ونزوئلا یکی از دعاهای کتاب مقدس عهد جدید را عوض کردند تا مناسب سیاست کشور باشد، وقتی دلیل این کار را از مسئولی پرسش کردند ایشان گفتند “ان موقع ها اشتباه کرده بودند خوشبختانه ما اشتباه را پس از دو هزار سال فهمیدیم و درستش کردیم.
*رهبر1422-42 بودیست های جهان “دالای لاما” به خبرنگاران گفت هیچ نیازی نیست که پس از من کسی بعنوان رهبر بودیستهای جهان انتخاب شود، حرفهای دالای لاما می تواند مذهب بودیسم را دچار مشکلات فراوان کند، حرفهای او برای دولت چین خوش اهنگ بود اما بسیاری از بودیستها در شوک قرار گرفتند.
*خبرگزاریهای داخلی و خارجی اطلاع دادند که رهبر جمهوری اسلامی تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفت و پزشکان عمل را موفقیت آمیز خواندند، سالهاست که از بیماری آیت الله خامنه ای سخن است اما ظاهراً بیشتر اینگونه سخن و حدیث شایعه می باشد، حدود بیست سال پیش کیسه صفرا ایشان را عمل کردند.
*اوکراین برای روسیه مشکل ساز شده، ظاهراً محاسبات روسیه در ایجاد تنش در مرزهای کشور و کمک به جدایی طلبان اوکراینی امکان دارد روسیه را درگیر یک جنگ بی مورد کند که از نظر سیاسی و نظامی برنده ای نخواهد داشت.
*رهبر کلیسای ارتودکس اوکراین گفت پوتین گرفتار افکار شیطانی است، دالای لاما رهبر بودیستهای جهان نیز در مورد پوتین گفت ایشان مردی خود محور و از واقعیت بدور هستند.
*برای اولین بار دانشمندان توانستند ارتباط “تله پاتی” بین چند نفر از فاصله دوی، بین آمریکا و هند برقرار کنند.
*نیروهای خلیفه گری از ایجاد پایگاه های عملیاتی در پاکستان و هندوستان خبر دادند، تعدادمسلمانان هند بیش از چند صد میلیون است، به جز خلیفه گری اسلامی سازمان القاعده نیز طرح و برنامه کسترده برای عملیات و یار گیری در هند دارد.
*دولت ارمنستان از اردوغان دعوت کرد که برای یکصدمین سال یادبود نسل کشی ارامنه که سال آینده می باشد اردوغان به ارمنستان برود، اگر احیاناً اردوغان چنین کاری را انجام دهد می تواند قدمی مهم در تثبیت صلح برای منطقه باشد.
*شکاریهای نیروی هوایی آمریکا در بمباران مرکز فرماندهی الشباب فرمانده و چندین نفر از رهبران ارشد الشباب را کشتند، نیروهای الشباب و وابسته اعلام کردند انتقام خود را در هفته های آینده خواهند گرفت، نیروهای دولتی نیجریه به حالت آماده باش در آمدند.