1322-41

يك ديدگاه

هاشمی رفسنجانی وارد «گودانتخاباتی» شد تا رحیم مشایی را از «گود انتخاباتی» خارج کند- در فرهنگ سیاسی ایران رابطه ای میان گویندگان خاص و شنوندگان خاص وجود دارد که تماما نافهمی و پراکندگی و بی اعتباری گفتاراست و تجربه 200 سال گذشته شاهد است که گویندگان خاص تنها حامی «صنف»خود هستند و به مصلحت کل اجتماع کاری ندارند و اگر هم توجه نشان می دهند تشخیص درست ندارند- رویدادهای انتخاباتی 2009 گروه سبز صدای مردم ایران علیه غیر قانونی و بی عدالتی انتخاباتی بود که رهبر ایران به حمایت زمین خورده ای آمد و قهرانه کار را به فرجام رساند اما دیدیم همان مهره به مدت چهار سال نافرمانی کرد و کوشش نمود قدرت خامنه ای را تخریب کند و امروز هم کل نظام را رسما زیر سئوال برده است- احمدی نژاد و یارانش کوشیدند رحیم مشائی را جانشین صدارت کنند هنوز هم پس از اعلام رد صلاحیت در این راه کوشش می کنند- هاشمی رفسنجانی از پایه گذاران جمهوری اسلامی، یار ایت الله خمینی، رئیس جمهور سابق، سلطان پسته، و عمامه بسر وحامی خامنه ای وارد میدان شد و قبل از ورود هم اشاراتی کرد که اگر صلاحیت او قبول نشود شکایتی دراین مورد نخواهد داشت- رفسنجانی پیش از ورود در پیامی گفته بود ورودش با خواست مردم وتوافق رهبر است- رحیم مشائی  که مهره ناچیزی در برابر رفسنجانی است با ادعا و تهدید آمدکه اگر او رد صلاحیت بشود قبول نخواهد کرد- اما ظرافت ورود وخروج رفسنجانی به گونه ای بود که راحت آمد دست مشایی را گرفت و از میدان مبارزات خارج کرد- سخنان احمدی نژاد جنبه هل من مبارز طلبی بخود گرفته و گویا سوای آنکه وجود کل نظام را زیر سئوال دارد می خواهد با استدلال و رابطه های متناقص در کلیّت آنچه ارائه می دهد برخورد با خامنه ای، کل زمامداران نظام و نیروهای نگهبان آن باشد. هرکدام ازهشت نامزد ریاست جمهوری در صدد جستجوی نقطه ای برای آغاز هستند که بر جامعه اثرگذار باشند- بررسی ها نشان می دهد فقدان تشخیص وجود دارد ومسیر جستجوبرای تحمل جامعه است و نه تحول آن – عمق مردم شناختی  نامزدهای ریاست جمهور نشان از پژوهش تاریخی آنها از خصلت اخلاقی و عملکرد، وساختار جامعه سخن دارد اما از آگاهی ذهن که مفهوم قدرت و جوهر طبیعی درون اندیشی وزیر ساختار است کمتر نشانه هایی دیده می شود بخاطر شرایط خاص حاکم درایران مکانیسم سنتی میان زندگی  مادی و جهان ماوراء دیگر مطرح نمی باشد.در شرایط بحران چه  مهم است ما زاده طبیعت باشیم و یا زاده خالق یکتا آنچه مهم است بقاء وامید به آینده است – ملت ها در چنین شرایطی می توانند چرخش های فکری ایجاد کنند. و نهایتاً باید گفت تیر طلایی و پاشنه آشیل احمدی نژاد جلیلی است که برای حفظ ظاهر شوق و ذوقی میان این دو دیده نمی شود- اما اگر جلیلی  به مسند ریاست برسد امید خامنه ای برای موروثی کردن ولایت فقیه و فکر ارث آن به فرزند ارشدش در سال 2017به باد خواهد رفت مشایی بره ای بود که احمدی نژاد به گرگها داد تا باآن مشغول شوند و بفکر سال 2017 نباشند.

****

• روسیه اعلام کرد که سوریه1355-57 به آن دولت قول داده در کنفرانس صلح مسکو شرکت کند- پیش از این نیز چند بار بشار اسد اعلام کرده بود که در نشست صلح شرکت خواهد کرد اما هیچگاه به قول خود اعتبار نداده است.
• پس از آنکه چند ماهی کره شمالی طبل های توخالی جنگ را به صدا در آورد و چند موشک برد کوتاه شلیک کرد حالا می گوید که خواهان گفتگوهای صلح است.
• جنگ داخلی سوریه به خاطر دخالت نیروهای حزب الله بمرور به لبنان کشیده می شود- ورود نیروهای حزب الله فرصتی است برای مخالفان حزب الله که این گروه را گرفتار دامن  آتش جنگ کنند.
• دولت روسیه درخواست ایجاد دو مرکز شنود رادار را کرده است یکی در سیبری و دیگری در منطقه بالتیک – هم چنان دولت وشرکت هواپیمایی روسیه در طرح ساخت 6 هواپیما از نوع «بریف 200» به توافق رسیده اند- این هواپیماها  برای نشست و برخاستن در آب می باشند.
• ارتش نیجریه1355-58 مرکز تمرکز نیروهای مخالف دولت را که به «بوکوحرام» معروف هستند بمباران کرد- درا ین عملیات 2 هزار سرباز شرکت داشتند- گروه «بوکوحرام» افراطیون مذهبی هستند که میخواهند یک حکومت اسلامی درنیجریه بر سر کار آید.
• رئیس ستاد ارتش نیجریه بازنشسته شد گویا در نامه ای که حالا در دسترس همه میباشد- رئیس جمهوری فعلی نیجریه نوشته بود که پس از او پسرش باید جانشین او شود- نظامیان از جمله رئیس ستاد اعتراض کردند… همین باعث شد که رئیس ستاد بازنشسته شود.
• یک هواپیمای پاکستانی که در مسیر انگلستان بود مجبور شد با اسکورت دو هواپیمای شکاری انگلیسی در یک فرودگاه امن به زمین بنشیند- دو مسافر که پیشینه ای درمسایل خرابکاری داشتند بوسیله ماموران امنیتی بازداشت شدند- هواپیمای مزبور در خطر نمی بوده است.
• یک هواپیمای باری ایران که اسلحه ومهمات به سوریه حمل می کرد نزدیک فرودگاه دمشق مورد اصابت موشک زمین به هوا واقع شد و سقوط کرد- گروه های مخالف بشار اسد ویدیوی سقوط هواپیمای ایرانی را به خبرگزاریها دادند.
• آمار نشان می دهد1355-59 که در دنیا 440کوره اتمی  وجود دارد وتا دودهه دیگر 30درصد نیز برکوره های موجود اضافه خواهد شد- چین 13 کوره فعال دارد و در مرحله پایانی ساختمان 25 کوره دیگر است آلمان 17 کوره اتمی دارد که 25درصد برق آلمان را از این طریق تهیه می شود امریکا 104 کوره اتمی دارد، یک کوره اتمی در کالیفرنیا درناحیه «سن لویز آپیزمو» می باشد که اگر زلزله ای بالاتر از 7درجه رخ دهد احتمال خراب شدن وجود دارد- ایران یک کوره اتمی دردانشگاه تهران دارد که بیشتر جنبه آموزشی و بهداشتی است و یک کوره هم در بوشهر دارد که سراپا دردسر است و فعلا بی فایده و پس از چهل سال وقت بازنشستگی آن فرا رسیده.
• دو جوان مسلمان در شهر وُلیچ1355-60 لندن با قمه و ساتور یک سرباز را کشتند و سر بریدند و سپس با چند نفر که از آنها فیلم می گرفتند گفتگو کردند- پلیس مسلح وُلیچ هر دو جوان را با گلوله زد که فعلا در بیمارستان هستند- جامعه مسلمانان انگلستان از این کار شنیع و حیوانی افراطیون انزجار خود را اعلام کرده اما تنش و بوی انتقام خون به مشام می رسد- روز یکشنبه نیز یک سرباز فرانسوی مورد حمله یک چاقوکش افراطی قرارگرفت.
• مقامات اطلاعاتی امریکا گفتند نزدیک به 5 هزار نفر از افراد حزب الله در سوریه هستند و بهمراه ارتش سوری با مخالفان می جنگند.
• در سوئد نا آرامی ها در پایتخت آن کشور همچنان ادامه دارد این نا آرامی ها هنگامی آغاز شد که مردی با قمه پلیس را تهدید می کرد.
• درکابل میان نیروهای امنیتی و گروه های نامشخص درگیری مسلحانه به مدت شش ساعت ادامه داشت- تعدادی  غیر نظامی دراین درگیری ها کشته شدند هنوزمقامات افغانی  دلیل اصلی درگیری ها رابیان  نکرده اند.
• هزاران نفر در بحرین به رفتار دولت با یکی از رهبران شیعه اعتراض کردند- اعتراض کنندگان شیعه و محل اعتراض دهی بنام «دیرز»ی  می باشد.