1379-72

یک دیدگاه

*رهبران مذهبی سنی و شیعه حتی مسئول مذهبی القاعده عمل سوزاندن خلبان اردنی را غیر عقلانی و ضد اسلام دانستند و تنبیه و کشتن کسانی که در این قتل شریک بودند مجاز و واجب اعلام نمودند.
*نیروهای1444-46 شیعه در یمن با همکاری مالی و رهنمودهای نظامی جمهوری اسلامی دولت یمن را بر کنار کردند، در جنوب یمن مردم علیه شیعه ها به تظاهرات پرداختند و از حمایت مالی و اطلاعاتی عربستان بهره گرفتند به احتمال زیاد یمن به سرنوشتی به مانند دیگر کشورهای منطقه دچار خواهد شد که یا جنگ داخلی می باشد یا ایجاد یمن چند پاره، گویا سیاست گذاران خارجی امریکا در این مورد مخالفتی در مورد دخالت ایران در یمن نداشته اند.
*رهبران1444-47 روسیه و مصر با هم دیداری داشتند و توافق اصولی در مورد خرید اسلحه روسی به مبلغ سه و نیم بیلیون دلار که تحویل آن از سال آینده اغاز میشود تبادل نظر کردند، هم چنین در تبادل مسائل اطلاعاتی مخصوصا خلیفه گری اسلامی توافق شد.

 

*دیوید1444-48 اکسل راد، از مشاوران ارشد و سابق اباما که این روزها به مشاورت حزب کارگر انگلستان می پردازد، چند روز پیش گفت در سال 2008 اوباما برای بدست اوردن رای دهندگان، مخالفت خود را با ازدواج همجنسبازان اعلام کرده بود.
*امریکا خواهان کمک نظامی به دولت اکراین می باشد ولی روسیه شدیداً با کمک تسلیحاتی امریکا مخالفت میکند و گفته روسیه نیز به مخالفان امریکا کمک نظامی خواهد کرد که در این مورد ایران مورد نظر بوده است.
*بسیاری1444-49 از تحلیلگران منطقه بر این باورند که همکاری سیاسی و نظامی با دیکتاتوری چون بشار اسد بسیار آسان تر است تا با عوامل خلیفه گری اسلامی، بشار اسد در یک گفتگوی تلویزیونی گفت امریکا بطور غیر مستقیم به دولت سوریه خبر داده است که عملیات نظامی علیه نیروهای خلیفه گری انجام می دهد.
*تا چند هفته دیگر شاهد خواهیم بود که خلیفه گری اسلامی با هواپیماهای شکاری به مخالفان حمله خواهد کرد، خلیفه گری چند شکاری دارد و چند خلبان هم که به این گروه پیوسته اند آماده انجام عملیات می باشند.
*رییس1444-50 جمهور ایران با مشکلاتی روبرو می باشد که بخشی از آن ارث رسیده از دولت احمدی نژاد است و بخشی هم محدویت و موانعی که مخالفان حکومت و مخالفان گفتگوها با غرب برای روحانی ایجاد کرده اند، سپاه و انشعابات سیاسی و نظامی آن دولت روحانی را برای حیات سیاسی و اقتصادی خود مانع بزرگی می دانند.

 

*یکی1444-51 از مخالفان دولت ونزوئلا “سالازار” گفت رئیس جمهور سابق شاوز دو ماه پیش از انکه اعلام شود فوت کرده مرده بود منتها برای انکه زمینه ها برای جانشینی او آماده گرده مرگش دو ماه دیر اعلام گردید، دولت ونزوئلا به این اتهام اصلاً پاسخی نداده است.
*در ناحیه نخجوان که تعلق به جمهوری،آذربایجان دارد اخیراً فعالیت گسترده نظامی دیده می شود و نگرانی جنگ باعث شده که ارمنستان مرزهای خود را تقویت کند، برخی از متخصصاً فن آوری فضایی اسرائیل نیز در نخجوان فعالیت دارند.