1450-67

بنیادکودک ازجمله سازمانهای مردم نهاد(غیر دولتی) بین المللی بود که در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو شرکت داشت. دکترپیمان رئوفی مدیر بنیادکودک آمریکا به نمایندگی از ۸ دفتر بین المللی و ۲۴ دفتر ایرانی بنیادکودک سه بیانیه کتبی را به عنوان سند رسمی سازمان ملل به شورای حقوق بشر و ۲۴ کشور عضو این سازمان ارائه کرد.
تاثیر منفی خشونت و جنگ بر کودکان، اهمیت سلامتهای روانی و بدنی کودکان به عنوان حقوق بشری آنها و همچنین اثرات منفی تحریمها بر روند کمک رسانی موسسات خیریه از عناوین این بیانیه ها بودند.
دکتر رئوفی در ملاقات حضوری با گزارشگر ویژه ایران در مقر اروپایی سازمان ملل دکتراحمدشهید، نگرانی عمیق بنیادکودک از موانع موجود بر سر راه ارسال کمکهای مردمی به کودکان ایرانی را ابراز کرد. دکتراحمدشهید نیز ضمن تاسف از وجود این تحریمها تاکید کرد که در گزارشات حقوق بشر خود به این مشکل اشاره کرده و خواهد کرد.
همچنین بنیادکودک در اقدامی جالب به همراه خیریه های ایرانی دیگر با برپایی غرفه اطلاع رسانی در میدان مقابل مقر اروپایی سازمان ملل، فرا رسیدن بهار و عید نوروز را به رهگذران از ملیتهای متفاوت و هیاتهای مهمان تبریک گفت.
سازمانهای مردم نهاد علاوه بر قرار دادن سفره هفت سین و دادن گل و شیرینی به بازدیدکنندگان و تبریک فرارسیدن بهار، توضیحاتی را درباره تاریخ و پیشینه عید نوروز در ایران ارائه دادند.
دکتر پیمان رئوفی مدیر بنیادکودک آمریکا به نمایندگی از دفاتر بنیادکودک در این غرفه با بازدیدکنندگان از فعالیتهای ۲۰ ساله بنیادکودک سخن گفت و آنان را به پیوستن به خانواده بنیادکودک دعوت کرد.

1450-68

1450-69

1450-70