1345-15

1345-13

در میان آهنگسازان موفق صاحب سبک، حمید ندیری، یک هنرمند موفق است که همیشه با چهره های روز همکاری داشته است.
حمید ندیری در سال 1342 در یک خانواده هنرمند در شهر تهران متولد شده و از همان سنین کودکی خانواده متوجه استعداد حمید در موسیقی شدند وی را تشویق به آموختن موسیقی کردند.
حمید درس موسیقی را در کلاسهای انوشیروان روحانی شروع کرد و بخاطر علاقه زیادی که به استادش داشت،حتی نام پسر خود را که او نیز یک پیانیست ماهراست انوشیروان گذاشت.
حمید ندیری در سال 1982 همراه همسرش به آلمان مراجعت کرد و نزد پروفسور Schumahn درکالج موسیقی هامبورگ به آموختن موسیقی ادامه داد.
در آن هنگام استعداد حمید برای ساختن آهنگ شکوفا شد، و همیشه آهنگهایی می ساخت که پیشرفته تر از آن زمان بود، و تمام آهنگهایی که می نوشت را به همسرش تقدیم میکرد.
از سال 1989 تا 1999حمید یکی از مربیان سرشناس آموزشگاه موسیقی یاماها در شهر هامبورگ بود، که از طرف کمپانی یاماها به او پیشنهاد مدیریت یکی از مدارس موسیقی یاماها داده شد،ولی او نپذیرفت. چون تصمیم به مهاجرت به امریکا داشت.
به همین خاطر به شهر ونکوور کانادا رفت و از سال 2000 فعالیت خود را با جامعه ایرانی از طریق پاکسیما زکی پور که از ترانه سرایان (شعرا) خوش ذوق و سرشناس ایرانی آغاز کرد. پاکسیما چند آهنگ حمید ندیری راتلفنی شنید و با دیگر دوستان هنرمند خود در میان گذاشت و به اتفاق نظر دادند که حمید در کار خود استاد است، واز حمید خواست که بر روی چند شعر او آهنگ بنویسند، که نتیجه آهنگ معروف سرنوشت و سبد سبد اندی اولین کار حمید با اندی و پاکسیما بود.
و بعد از آن نیز حمید با اندی چند کار مشترک داشتند(مهم نبود- تحمل – و ازجمله آهنگ معروف «مادرم» که در سال 2011 به بازار آمد و پس از فوت مادر اندی به خواسته او توسط حمید ساخته شد)همکاری حمید با اندی همچنان ادامه دارد، که در آینده نزدیک کارهای بیشتری از آنها خواهیم دید.
ستار- کورس- پویا هم کارهائی از حمید خواندند از جمله آهنگ (سلام) ستار که حمید آنرا 30 سال پیش نوشته بود.
حمید با چند هنرمند دیگر هم کار کرده که بمرور آنها را خواهیم شنید.
حمید از تمام دوستان هنرمند اندی، پاکسیما، ستار، پویا، وارتان آوانسیان،کورس و دیگران بخاطر همکاریهای مشترک سپاس دارد.
اندی در باره حمید ندیری می گوید اویکی از پر احساس ترین آهنگ سازان معاصر ایران است که من چند اهنگ زیبای او را با ترانه های پاکسیما اجرا کرده ام و همیشه سپاسگزارش هستم.

1345-16