1341-10

حمید رضا متقی نژاد متولد بیست و هشتم مهرماه 1338 در ایران تهران متولد شد که با 4 برادر و یک خواهر در خانه ای که پرتو مهر و محبت و عشق به هنر و موسیقی بود زندگی می کرد.
حمید از کودکی به هنر نواختن تنبک و سازهای کوبه ای در نزد پدر خود هادی متقی نژاد پرداخت، همچنین نقاشی و رنگ ها و خط را هم در نزد پدر آموخت.
حمید همچنان تحت تاثیر خیلی از دوستان پدرش و دائی خود عباس کاظم پور بود و نوای موسیقی مدام در خانه هایشان طنین انداز بود.
حمید از کودکی علاقه بسیاری به فیلمهای وسترن امریکایی داشت و در نوجوانی  حمید و چند تن از دوستان خود را به صورت Cowboy در می آوردند و در این زمان بود که دوستان حمید او را به گاری کوپر شباهت میدادند و اورا حمید کوپر صدا می زدند و در این زمان حمید کوپر در خیابانهای تهران با لباس Gary Cooper قدم می زد و این نام را با خود به سفر آورد.
در سن 24 سالگی به دانمارک به کپنهاک مهاجرت کرد و در آنجا به تحصیلات مختلف از جمله
Occupational Reflexology Kinesiology, Physical, ماساژ  تراپی پرداخت. همزمان باتحصیلات به کارهای هنری از قبیل شعر، نقاشی، موسیقی و کارهای دستی پرداخت و حمید آثار هنری و نقاشی خود را در گالری های دانمارک به نمایش می گذاشت و با نوازنده ها و خواننده های دانمارکی معروف  همیاری میکرد. در سال 1995 حمید برای اولین بار نوار تکنوازی تنبک خود را تکثیر کرد: Journey Through Rythm
در سال 1998 حمید به لس آنجلس کالیفرنیا مهاجرت کرد تا به آرزوی دیرینه خود جامه عمل بپوشاند که در یک گروه امریکای لاتین همنوازی کند و گروه خود را تشکیل دهد. در این زمان حمید شروع با همنوازی باگروه های مختلف وسبک های مختلف از قبیل
Jazz،Blues،Latin Jazz وهمچنین با نوازنده های قابل و معتبر ایرانی و امریکایی مشغول به کار شد. در سال 2001 حمید آلبوم Meditation with the Lord را تمام کرد و به بازار داد که مورد علاقه خیلی از امریکایی ها قرار گرفت. در سال 2002 آلبوم جدیدی با همنوازی استاد «کامل علیپور» به نام نغمه های اصیل و بعدا آلبوم دیگری به نام پارس با ساخته های خودحمید به بازار آمد.

1341-11

در سال 2007 گروه خود را بنام Hamid Cooper Latin Jazz تشکیل داد. در گروه معمولا پیانو، کنتراباس، ساکسوفون، فلوت، ترامپت، تیمبالیز و Congaنواخته می شود.
در سال 2010 حمید اولین آلبوم لاتین جاز Latin Jazz خود را بنام Latin Jazz Dream from Persia تکثیر کرد.
در سال 2011 دومین آلبوم بنام Spirit filled Latin Jazz و در سال 2012 سومین آلبوم بنام The Humble Man
و ناگفته نماند که تمام آلبومهای حمید کوپر در Jazz weekly قدردانی شده اند و تمام لینک های آن در Jazz weekly می باشد.
گروهHamid Cooper Latin Jazz کاندیدا برای بهترین گروه و بهترین موزیک اجرای زنده در Ventura County شده اند.
گروه حمید را همیشه می توانید در لس آنجلس و حومه دنبال کنید و با دنبال کردن در Facebook و سایت حمید کوپر می توانید  برنامه ها و خبرهای مربوط به گروه را ببینید. همچنین موزیک او را هم می توانید در سایت حمید کوپر و یا iTune یا CD baby بخرید و download کنید.

www.hamidcooper.com