1348-81

گزارش از یک رستوران موفق ایرانی در تفلیس- رستوران هزار و یک شب

در یکی از بهترین  خیابانهای زیبا و معروف  شهر تفلیس به نام لسلید زه در نزدیکی میدان لیبرتی ، رستوران بسیار مجلل ایرانی وجود دارد که زبان زد ایرانیها و گرجی ها ست ، رستوران هزار و یک شب. اولین بار به این رستوران در مراسم یلدا رفته بودم ، محیطی بسیار دوستانه و صمیمی  که با بهترین غذاهای ایرانی همراه با چاشنی های سنتی ایرانی و همینطور چای و قلیان از مشتریان پذیرائی میشود به همراه موسیقی زنده که بطور دائم توسط نیما فرزانه و گروه همراه آقایان نیما شمخانی و هومن منصوری اجرا میشود.
نیمه شب ها پایان بخش برنامه های رستوران هزارو یکشب  سرود‌ ای ایران است که خود نشانگر ارق وطن پرستی خانواده فرزانه است .  به شما خواننده گرامی توصیه میکنیم در موقع سفر به گرجستان حتمأ سری به این رستوران بزنید، مطمئن هستم از خوردن غذاهای لذیذ و محیط شاد این رستوران که کاملأ خانوادگی است نهایت لذت را خواهید برد.
با آقای فرزانه به صحبت نشستم و سر صحبت را درمورد  کار در گرجستان باز کردم ، مردی متواضع و دوستدار خانواده اش که با تواضع بسیار به تمامی سوالات من پاسخ گفت.
به گفته آقای فرزانه صاخب رستوران پسر بیست و چهار ساله ایشان نیما فرزانه است ولی ایشان تمامی حمایت های لازمه را از نیمای جوان بعمل میاورند تا رستوران اداره شود. نیما دارای لیسانس الکترونیک  بیزینس است  واز دانشگاه کوئین مری در لندن فارغ التحصیل شده است او را جوانی بسیار باهوش و توانا یافتم او نه تنها در اداره رستوران فعال است کار نیمه  وقتی هم در منطقه آزاد پوتی  دارد و به عنوان مدیر فروش مشغول فعالیت است، منطقه آزاد پوتی در حقیقت منطقه ای است که صاحبان شرکتهای تجاری میتوانند از دادن مالیات معاف باشند و به گفته نیما ایرانیان بسیاری که صاحبان شرکتهای تجاری هستند در این منطقه آزاد مشغول تجارت در شاخه های مختلف تجاری میباشند .
از نیما پرسیدم آیا تصمیمی برای باز کردن شعبه دیگر رستوران هزارویک شب  برنامه ای در سر دارند و او گفت : بله ما بزودی شعبه دوم رستوران هزارو یک شب  را در شهر باتومی افتتاح خواهیم کرد.

1348-36

نیما علاوه بر تمامی اینها  در زمینه فعالیت هنرمندی بسیار موفق است ، از او در مورد فعالیت های هنریش پرسیدم، و او گفت : از شش سالگی به موسیقی علاقه داشتم و اصولأ در خانواده ای پرورش یافته ام که هنر از جایگاه خاصی برخوردار است و در حال حاضر نیز به همراه گروهی که دارم در رستوران هر شب از ساعت هشت شب تا دوازده شب برنامه داریم و علاوه بر این ما هر از چندی از همراهی هنرمندان نو پا و یا سرشناسی هم دعوت به عمل آوردیم که در اینجا برنامه اجرا کنند . بطور مثال چندی پیش عارف خواننده محبوب و همینطور سعید شایسته و یا همینطور گروه موسیقی اورسا و خانم آوا و یا  محمد خردادیان رقاص ایرانی در این محل هنر نمائی کرده اند.
از آقای فرزانه پرسیدم چند سال است که در گرجستان هستید و چند زمانی است که این رستوران را افتتاح کرده اید؟ او گفت: دو سالی است که به این کشور نقل مکان کرده ایم و پیش از این در کشور آذربایجان بودیم برای مدت ده سال و گرچه کار اصلی من تجارت در زمینه قیر و محصولات نفتی است ولی پس از آمدن به این کشورلازمه یک مکان برای تجمع ایرانیان را احساس کرده و این رستوران را در بیست و نهم اسفند سال نود افتتاح کردیم تا ایرانیان مقیم گرجستان (تفلیس) یا گردشگران ایرانی که برای تجارت یا گردش به اینجا میایند بتوانند لحظات خوبی را دور هم داشته باشند.
وی در مورد برنامه های نوروزی افزود : السید در دو شب قبل از نوروز برنامه دارد و از اول فروردین تا سیزدهم فروردین نیز خانم آوا که از دبی به اینجا میایند  هر شب برنامه اجرا خواهد کرد، که البته با همراهی گروه موسیقی رستوران هزارو یک شب خواهد بود .

 

1348-83

از دیگر فعالیتهای آقای فرزانه میتوان به صرافی که افتتاح کرده اند اشاره کرد ، که  بی شک یکی از شیکترین صرافی های گرجستان میباشد .  من برای این خانواده آرزوی موفقیت های روز افزون داشته و امیدوارم که بتوانم بزودی خبر های بهتر و بیشتری از موفقیت خانواده فرزانه به اطلاع شما خوانندگان گرامی برسانم.

1348-37