1425-3

1425-4

داود روستایی نقاشی متفاوت و سنت شکن، هفته قبل در مراسم ویژه و با شکوه اهدای جوایز اسکار افریقایی African Oscar، جایزه خدمات انسانی را صاحب شد جایزه ای که طی چند سال اخیر در همین مراسم به بزرگترین چهره های جهانی اهدا شده است.
«داود روستایی» که از این موفقیت سرشار از انرژی و شادی است می گوید من به دو سه دلیل، از حضور در این مراسم بخود می بالم، از جمله بخاطر نلسون ماندلا چهره برجسته سیاسی و انسانی جهانی، که چند سال پیش در این مراسم حضور یافت و جایزه خدمات انسانی خود را دریافت داشت، همه آنهائی که در راه خدمت به انسانها در سراسر جهان گام بر می دارند، درواقع بدنبال پیشقراولانی چون او میروند.
دوم اینکه افریقایی ها که همیشه در طول تاریخ جهان، زیر ستم و تبعیض بوده اند و خوشبختانه دردهه های اخیر در همه زمینه ها صدرنشین شده اند، در گزینش چهره ها وسواس و دقت خاص دارند و گذر از چنین تونل های سخت انتخاب و رفتن بر بلندای صحنه هایی که آنها اداره کننده اش هستند خود افتخاری است . سومین دلیل شانه به شانه  جمی فاکس و لوکاست جونیور و IFI روی صحنه رفتن، کردیت بزرگی است من شخصا به مرز میان کشورها اعتقادی ندارم و به سروده ی شاعر بزرگ مان که بنی آدم اعضای یکدیگرند باور دارم.
این مراسم با همتIFI  سوپرمدل و ستاره معروف افریقایی در هالیوود، برپا شده، این چهره معروف، از جمله دخترهای معصومی بوده که درکودکی در افریقا سوزانده شد، تا بقولی شیطان از وجود شخص دیگری بیرون برود، بعد از آن حادثه سالها زیر پل ها زندگی کرده، تا یک امریکایی اورا از نیجریه به این سرزمین می آورد و برای درمان او از پزشکان متخصص کمک می گیرد و دهها بار او را تحت عمل جراحی قرار میدهد و زمانی که بزرگ میشود یک بنیاد برای کمک به این دخترهای معصوم و قربانی تشکیل میدهد با یک انسان خیراندیش بنام مایکل این بنیاد را قدرت می دهند و اسکار افریقایی را به مدیریت دکتر ویکتوراولاتویا به اوج می برند.
این مراسم همه ساله برگزار می شود و به بهترین بازیگران و کارگردانان، موزیسین ها و چهره هایی که درخدمت انسانیت و مردم نیازمند و بیمار هستند جوایزی اهدا می کنند.

1425-5

این گروه کارنامه هنری و زندگی مرا بررسی نموده و دیده اند که من از اروپا تا امریکا، همیشه در خدمات انسانی پیشقدم بودم، من تابلوهای خود را به نفع سازمان خیریه فروختم وهمه عواید آنها را به این بنیادها اهدا نمودم. این زمینه خدمات را در امریکا هم ادامه دادم، در اینجا برای همه ملیت ها،ادیان و قوم ها خود قدم پیش گذاشته ودر مراسم ویژه شان درحضور مردم، تابلوهایی در رابطه با هدف هایشان تهیه کردم و در همان جلسه به حراج گذاشتم و بعنوان هدیه به آنها بخشیدم.
من در 30 سال گذشته بسیاری از تابلوهای خود را به یتیم خانه ها، به بنیادها، به بیماران، به مراکز درمانی جهانی، بخشیدم.
وقتی برای چنین مراسم مهمی دعوت شدم، قبلا با یاری نادر،مدیر برنامه هایم، از همه چهره های نامدار، تاثیرگذار در فرهنگ وهنر، اجتماع و سیاست و سرنوشت سیاهان، تابلوی بزرگی تهیه دیدم که در آن شما همه قهرمانان سیاهپوست جهان را می بینید. درواقع این تابلو، تاریخ افریقا وملت سیاهپوست این سرزمین ها را بازگو می کند. از همه جنبش ها، پیشگامان، مبارزین، هنرمندان، قهرمانان، نامداران سیاسی حرف میزند.
آن شب وقتی من  برروی صحنه رفتم، بعنوان یک ایرانی و افتخار به سرزمین خود، از افریقا گفتم، از ستمی که به آنها رفته از فراز و نشیب های تاریخ، از مردمی که طی قرن ها مبارزه کردند و سرانجام قابلیت های خودرا ثابت کرده و در همه زمینه ها اینروزها صدرنشین شده اند. شما به ورزش جهانی نگاه کنید و قهرمانان سیاهپوست را ببینید به صحنه های سینما، موزیک نگاه کنید، همه اسطوره ها از جمع آنها هستند، در صحنه سیاست چشم بیاندازید، از ماندلا تا اوباما همه ارزش های خود را تثبیت کردند.
دریافت چنین جایزه ای برای من بعنوان یک ایرانی، افتخار بزرگی بود، من درواقع این جایزه را به دختران مظلوم و قربانی افریقا اهدا می کنم که در طی سالها کسی صدای فریادشان را نشنیده است.

1425-6