1334-16

 

1334-17

1334-18

1334-19

1334-20

در این گردهمائی کلنل پیترسن درباره هدف های تازه ارتش و جذب نیروهای جدید سخن گفت، به امتیازات کار درارتش اشاره کرد و در همان حال از «کریستوفر کرمانی» یک ایرانی سرافراز و سختکوش گفت او از اولین روز خدمت خود، درهای تازه ای را بروی فارسی زبانان در ارتش گشوده و مقامات ارتش را با فرهنگ و هنر وتاریخ ایران آشنا ساخته است و در ضمن پل ارتباطی محکمی میان ارتش و جامعه ایرانی بوده است.
به مناسبت آغاز کار فرمانده جدیدارتش امریکا در لس آنجلس، «کلنل پیترسن» یک گردهمایی در این مرکز برپا شد، که گروهی از رسانه های گروهی ایرانی و افغانی و دیگر ملیت ها در آن شرکت کردند وبا فرمانده جدید آشنا شدند.
این گردهمایی که با استقبال روبرو شده بود، درواقع یک جلسه گرم آشنایی با کلنل پیترسن  بود، که با همه جوانی خود از قدرت، آگاهی دانش و مدیریت بالایی برخوردار است و با فرهنگ های مختلف آشنایی دارد، مردم سرزمین های متفاوت را خوب می شناسد، فرمانده پر قدرتی که بسیار فروتن، مهربان، خوش برخورد بوده و همسر و دو فرزند دارد، تحصیلات عالی خود را در ارتش طی کرده و به مدارج بالا دست یافته است.
کلنل پیترسن در هر جمعی از ایرانیان که ظاهر شده، با برخورد خوب و پر مهر مردم روبرو گردیده و با حوصله به سئوالات آنها پاسخ داده و علاقمندی ارتش را به پذیرش ایرانیان در سنین مختلف نشان داده است.
دراین روز پرشور اعلام شد، شعبه ارتش در لس آنجلس و در جمع در کالیفرنیا دومین سال است، که در سراسر امریکا بدلیل انجام ماموریت های ویژه، جذب جوانان تحصیل کرده و متخصص و علاقمند، مقام اول را بدست آورده است.
نکته جالب اینکه کریستوفر کرمانی که بعنوان مسئول روابط عمومی ارتش در این منطقه فعالیت دارد، برای دومین سال پیاپی، جایزه ویژه سختکوش ترین چهره را دریافت داشت.
کریستوفر کرمانی با همان فروتنی خاص می گوید این باعث افتخار من است که به دریافت چنین جایزه ای نائل میشوم، من در طی این دو سال هر افتخاری کسب کرده ام، متعلق به جامعه سربلند ایران ا ست، من عضو این جامعه هستم وخوشحالم که قدمی برداشتم که چهره ایران وایرانی  را مثبت نشان داده است.
این جایزه در یک رقابت فشرده در سراسر امریکا انجام می شود ومن بدنبال آن، در کریسمس شانس حضور در کاخ سفید را پیدا کردم این یک رویداد فراموش نشدنی در زندگی من بود، دیدار با بزرگترین مقام ایالات متحده امریکا و دیدار با بایدن معاون ریاست جمهوری، که خوب ایرانیان را می شناسد به توانایی ها و خلاقیت هایشان ایمان دارد و از اینکه می دید من بعنوان یک ایرانی، برای دومین سال به دریافت این جایزه نائل شدم ضمن تبریک گفت که از ایرانیان باید چنین توقعی داشت.
من خوشحالم که شبانه روز در این ماموریت تازه، از همه وجود تلاش کردم، دلسوزانه همه ماموریت های خود را دنبال نمودم.

1334-21

1334-22

 

امتیازات تازه ای در راه است
برای جذب ایرانیان بویژه جوانها و نوجوان ها به ارتش، امتیازات تازه ای در راه است از جمله برنامه ویژه Program Mavni ، که برای 45 زبان دنیا، نیاز به مترجم است و زبان فارسی در آن جایگاه مهمی دارد.
این بار حتی دانشجویان دانشگاه ها و کالج هم که بدون گرین کارت هستند، می توانند وارد ارتش شده و بعنوان مترجم فعالیت بکنند، البته باید هیچگونه سابقه کیفری نداشته باشند و حداقل دو سال در امریکا اقامت داشته باشند. 
این دانشجویان می توانند خیلی سریع بعد از 6ماه سیتی زن امریکا بشوند و نیازی به دوره 5 ساله گرین کارت ندارند.
این قانون جدید هر چهار سال یکبار اجرا میشود، که اینک تقریبا بیشتر ملیت ها، میزان استخدام شان پر شده ولی ایرانیان هنوز فرصت و شانس شرکت در آنرا دارند، بعد از پذیرش، این افراد می توانند به تحصیلات خود ادامه بدهند و باید هرچه زودتر اقدام کنند چون این روزها 500 تا 700 نفر در ماه تقاضا می دهند، ولی در نهایت شانس ایرانیان بالا است.
البته این قانون شامل توریست ها نمی شود.

امتیازات ثابت
افرادی که در ارتش امریکا وارد میشوند، از همان آغاز حقوق کافی می گیرند، امکانات تحصیلی برایشان فراهم میشود، برای خود در صورت متاهل بودن برای همسر و فرزندان شان بیمه های درمانی، دندان، عمر تهیه میشود، همه امکانات رفاهی شامل غذا و تحصیل همسر وفرزندان شان فراهم میشود این افراد بعد از 3 سال می توانند از وام های 700 هزار دلاری برای خانه، بهره بگیرند.
درحالیکه با وجود بهره وری از همه این امکانات، هرگاه دلشان بخواهد می توانند، بعد از گذراندن این دوره ها، ارتش را ترک کنند، ولی معمولا وقتی افراد وارد ارتش می شوند بدلیل امتیازات دور از انتظار، جانانه به خدمت خود ادامه میدهند چون امکانات تحصیلی، رفاهی ، بیمه ای، سلامتی ، بازنشستگی، همه وهمه در هیچ سازمان و وزارتخانه ای چون ارتش وجود ندارد.