1410-60

1410-62

 دکتر ابراهیم قربانیان دندانپزشک سرشناس ایرانی، هفته قبل به اتفاق یاران خود، سفری به مکزیک داشت و به 4 یتیم خانه سر زدند، از کودکان و نوجوانان زجرکشیده و معصوم دیدن کردند و به یاری آنها شتافتند
• از دکتر قربانیان دراین باره می پرسیم، درباره بچه های معصومی که مورد استفاده جنسی قرار می گیرند، بچه هایی که چون برده به فروش می رسند، بچه هایی که از اعضای بدن شان استفاده می شود بچه هایی که جلوی چشم مردم متمدن هزاره سوم، مورد ستم قرار می گیرند.
– می گوید: متاسفانه خیلی ها فکر می کنند دوره برده داری تمام شده، درحالیکه برده داری، اینروزها در سراسرجهان گسترش یافته، در قدیم برده ها را برای کار منازل ومزرعه می خریدند،ولی امروزه برای سوءاستفاده جنسی و فروش اعضای بدن شان. متاسفانه بچه ها در کشورهای جهان سوم، هیچ حق وحقوقی ندارند، بیگاری، اعمال شاقه، تجاوز، شکنجه، محروم شدن از تحصیل و مدرسه وآینده ای که حق  شان است ما در این مورد با دو گروه مردم روبروهستیم، گروهی که می گویند بما چه ربطی دارد، که با بچه های مردم چه می کنند، بما که ظلمی نشده، گروه زیادی که چون پدرخود من که با این ظلم و ستم می جنگند، با وجود ظلمی که درکودکی بر او شده بود همه هم وغم و نیروی خود را برای ما بچه هایش، برای تحصیل مان، برای سلامت مان، برای راحتی خیال مان گذاشت اصرار داشت تحصیلات بالایی داشته باشیم، با تشویق چنین پدری بود که بنیاد طلوع خورشید را برای بچه ها برپا داشتیم. سعی کردیم به بچه هایی که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته اند، زجر و شکنجه دیده اند،کمک کنیم،  متاسفانه بدلیل تحریم اقتصادی نتوانستیم به بچه های درون ایران کمک کنیم، ولی بقول پدرم، همه بچه ها، بچه های خدا هستند، مهم نیست از چه سرزمین و قوم ونژاد و رنگ و مذهبی هستند، ما  فعالیت هایمان را در هندوستان، افغانستان، پاکستان، کامبوج، تایلند و مکزیک گسترش دادیم. بقولی شکرانه بازوی توانا، بگرفتن دست ناتوان است، ما نباید همه  چیز را برای بچه های خود بخواهیم، در هر گوشه دنیا، کودک و نوجوان نیازمند، بیمار، شکنجه دیده ای وجود دارد که باید صدای فریادش را بشنویم.
در مسافرتی که هفته قبل به مکزیک داشتیم، به 4 یتیم خانه رفتیم، از همه بچه ها چکاپ دندان کردیم، که مهم ترین مسئله در مورد سلامت آنها بود، ضمن درمان های اولیه، عکسبرداری ها و تست ها، دندانپزشکانی را پیدا کردیم، که همه مواد لازم را در اختیارشان گذاشتیم که این بچه ها را درمان کنند، بچه هایی که بسیاری حتی قدرت غذا خوردن نداشتند، اصلا غذایی نمی خوردند، ویتامین لازم به بدن شان نمی رسید، سفر ثمربخشی بود، ما مرتب به این سفرها میرویم،اگر دندانپزشکان و پزشکان دیگر علاقمند به کمک هستند می توانند با ما تماس بگیرند، ما این محل ها، این سرزمین ها، این بچه ها را به آنها مرتبط می کنیم.
• می پرسیم دراین یتیم خانه ها، با چه بچه هایی، از چه سن و سالی و چه ملیتی و چه شرایطی روبرو شدید، دولت در موردشان چه می کند؟
– می گوید: باور کنید دیدار این بچه ها تن ما را لرزاند این بچه ها از 2 ساله تا 17 ساله بودند، بچه هایی  که از خانواده هایشان دزدیده شده بودند، مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته بودند، بچه هایی که خانواده هایشان بدست کارتل های مواد مخدر کشته شده بودند و حتی آن جنایتکاران بدنبال از بین بردن این بچه ها هم بودند.  از بچه های خیابانی هم درمیان شان بودند. متاسفانه دولت مکزیک هیچ کمکی به آنها نمی کند، فقط می خواهد رویشان کنترل داشته باشد. انسانهای دیگر به یاری می آیند من خیلی ها را دیدم که عشق تحصیل دارند، دختر نوجوانی به ما گفت در پی راهیابی به دانشکده دندانپزشکی است ولی هزینه تحصیلی ندارد، ما تعهد دادیم اگر پذیرفته شود، هزینه اش را بپردازیم، خیلی از این بچه ها زجر کشیده با استعداد هستند، نیاز به اسپانسر دارند، اگر کسی قلبش برای این انسانهای کوچولو می تپد با ما تماس بگیرد، تا ما حتی ارتباط شان را مستقیم برقرار کنیم مهم نیست که این بچه ها از کجا آمده اند، مال کدام سرزمین و نژادی هستند، متاسفانه کمتر کسی می داند که در پاکستان روزی 50 کودک را حراج می کنند خیلی ازکشورهای  حاشیه خلیج فارس می آیند این بچه ها را برای سوءاستفاده می خرند. این حوادث جنبه سیاسی ندارد، همه اینها زائیده فقر است این معضل در پاکستان، تا جیکستان، هندوستان، حتی ایران خودمان دیده میشود.
• نکته غم انگیز دیگر فروش اعضای بدن کودکان است، که آنها را در زمان نوزادی می خرند و به پاکستان و کمپ های مخصوص می فرستند و بعد از اینکه کمی بزرگ شدند، اعضای بدن شان را می فروشند.
– بله این فاجعه متاسفانه هر روز اتفاق می افتد، بچه های معصومی که درون تاریک خانه ها حبس می شوند تا روی اینترنت آنها را حراج کنند و بعد مورد تجاوز و شکنجه قرار گیرند و یا اعضای بدنشان را بفروشند، این بچه ها در زندگی شان یکبار نمی میرند، آنها روزی ده بار می میرند، اگر یک لحظه فکر کنیم که این بچه ها می توانند بچه فامیل، همسایه، آشنای دور ما باشند شاید تکان بخوریم شاید به فکر کمک به آنها بیفتیم.
• اگر بخواهند با شما تماس بگیرند و راهی برای نجات این بچه ها بیابند چه باید بکنند؟
– با ما با سایت ما تماس بگیرند.

Sunriseforchildren.org
[email protected]
206-310-3984 

در بنیاد ما همه دفاتر بروی مردم باز است هرکسی می تواند آنها را بگشاید و مطالعه کند، درجریان همه جزئیات قرار گیرد ما برخلاف خیلی از سازمان های خیریه، 80درصد خرج پرسنل وهزینه سفر و غیره نمی کنیم ما خود همه  هزینه را خود تامین می کنیم و کمک های مردم را مستقیما بدست نیازمندان میرسانیم و یا ارتباط مردم را مستقیما با آنها برقرار می کنیم. ما با انسانهای بزرگ و خیرخواهی کار می کنیم با خانم دکتر مزارعی وکیل انساندوست ایرانی در اورنج کانتی که در هندوستان بنیاد بزرگ کمک به بچه ها را برپا ساخته، براستی زحمت می کشد، برای بچه ها کوله پشتی تهیه میکند، دکتر گلشاهی را داریم که قلب مهربانی دارد و فریادرس است.
شما اشاره کردید به فروش کلیه در ایران، باید توضیح بدهم پدرم که 5 ماه پیش فوت کرد، نیاز به کلیه داشت وقتی به او گفتیم باید پیوند کلیه بشود، فریاد زد من حاضر نیستم کلیه بخرم، من حاضر نیستم جان انسانی را به خطر بیاندازم که چند سال بیشتر عمر کنم ولی خودش زمان رفتن، همه اعضای بدنش را به نیازمندان بخشید. این پدر بمن درس بزرگی داد.