1517-44

برای چند دهه گذشته، لس آنجلس مرکز تولید و پخش موسیقی ایرانی در خارج بوده است به همین دلیل هنرمندان برجسته و بنام در رشته های مختلف موسیقی پس از خارج شدن از ایران و برای فعالیت های بیشتر هنری در محیطی آزاد و دور از قوانین دست و پاگیری که این روزها برسر موسیقی در داخل ایران سایه افکنده است، به لس آنجلس آمده و در اینجا با خیالی آسوده به فعالیت های هنری خود ادامه می دهند. در 16 سال گذشته یکی از برنامه های تلویزیونی که هر هفته در شبکه جهانی پارس برنامه ای شاد و فرهنگی و هنری همراه با موسیقی زنده دارد، برنامه پر بیننده بامداد آدینه است که در سراسر جهان طرفداران بسیار دارد و توسط هنرمند ارزنده احمد آزاد و یاران روزهای پنجشنبه بصورت زنده اجرا می شود که درواقع صبح جمعه ایران است. در طی این 16 سال گذشته هنرمندان بیشماری که از برگزیدگان موسیقی و شعر بوده و هستند در این برنامه شرکت کرده اند و حاصل آن شادی و رضایت میلیون ها ایرانی در سرتاسر جهان به ویژه ایران بوده و حفظ و اشاعه موسیقی ملی ایران.

1517-45

یکی از امتیازات این برنامه علاوه بر حضور هنرمندان برجسته معروفی- هرچه بیشتر – کارهای هنری این هنرمندان به هنردوستان است. چند ماهی است که دو هنرمند جوان، خوش ذوق و با تجربه های فراوان در موسیقی ملی و سازهای موسیقی ملی از طرف این برنامه دعوت شده اند تا در برنامه های هفتگی بامداد آدینه شرکت کنند- این دو هنرمند عزیز که مقیم بوستون هستند برای اجراهائی رخت سفر پوشیده و به لس آنجلس آمده اند و حضور آنها در برنامه بامداد آدینه در تلویزیون شبکه جهانی پارس مورد توجه علاقمندان بسیاری به موسیقی ملی در سرتاسر جهان به ویژه ایران عزیز واقع شده است.
دلیل موفقیت بی بدیل آنها به پیشینه هنری و تعلیم و آموزشی است که از کودکی و در محضر استادان بنام نصیب آنها شده است. که با صمیمیت و مهر و خلاقیت خود رنگ تازه ای به برنامه بامداد آدینه زده که نماینده عشق و علاقه آنها به حفظ موسیقی ملی ایران است.
یکی از این هنرمندان امیر ذاکر نوازنده ویلن و کمانچه است که 28 سال سابقه نوازندگی در کارنامه کاری و هنری اش نوشته شده و او از محضر استادان بزرگی چون: علی تجویدی و اسداله ملک بهره بسیار برده و خود نیز سالها مدرس آموزشگاه های موسیقی ملی در ایران بوده و در کنسرواتوار تهران همکاری داشته است. او علاوه بر نوازندگی، آهنگساز توانا و با ذوقی است که آهنگ های زیبایی در سبک های مختلف موسیقی ساخته است. از جمله پاپ و موسیقی سنتی را به عهده داشته است و تاکنون درکنسرتهای بسیاری در کشورهای مختلف اجراهای زیبایی داشته از جمله: امارات، یونان، قبرس و امریکا.

1517-46

امیر ذاکر علاوه بر ساز، دستی هم به قلم دارد و از این راه هم با تالیفات خود گامی بسیار موثر برای فراگیری هرچه بیشتر موسیقی برای علاقمندان موسیقی ملی برداشته است. از تالیفات امیر ذاکر می توان از«آموزش هفت کوک جدید برای کمانچه و ویولن» نام برد- کوک های جدیدی که تاکنون توسط هیچ نوازنده ای در تاریخ موسیقی ایران اجرا نشده است و هم اکنون در دست چاپ است و همچنین «مرکب نوازی در موسیقی ایران» متد ارتقای تفکیک در نوازندگی کمانچه و ویولن اثر دیگر امیر ذاکر.
و اما هنرمند دیگر سرزمینمان بانوی باذوقی است به نام مریم فولادی. فارغ التحصیل از هنرستان موسیقی و دانشکده موسیقی دانشگاهی – دانش آموخته از محضر استادان حبیب اله صالحی از شاگردان – علی اکبر شهناز- هوشنگ ظریف و حسن علیزاده. این بانوی هنرمند در نواختن تار و سه تار از مهارت بی نظیری برخوردار است و اجراهای بسیاری در داخل و خارج ایران داشته است. کشورهایی چون : انگلستان – ترکیه- ژاپن- کورواسی- آلمان- کویت و گروه های مختلف موسیقی ازجمله: گروه گردانیه، گروه خجسته و گروه بانوان نغمه و….
صدای دلنواز ساز مریم فولادی در امریکا هم در تالارهای موسیقی دانشگاه برکلی و دانشگاه نورت استرن نوای خوش موسیقی ملی ایرانی را به گوش علاقمندان رسانده است.
ایشان در برنامه های ویژه ای هم در شهری که مقیم آن هستند یعنی بوستون و همچنین ویرجینای واشنگتن با خانه ایرانیان همکاری داشتند. و این روزها صدای ساز او از طریق برنامه بامداد آدینه در تلویزیون شبکه جهانی پارس به گوش میلیونها ایرانی در سرتاسر جهان هر هفته می رسد و پیام آور شادی و بقای موسیقی ملی ماست.
با خوش آمد به این هنرمندان خوش ذوق و برجسته به محیط هنری لس آنجلس- برای خانم مریم فولادی و آقای امیر ذاکر موفقیت های بیشتر هنری آرزو می کنیم.

1517-47

1517-48