javananMixt297-04

 

 

 

javananMixt297-05

هفته قبل امان منطقي كارگردان نامدار سينما،  كه با فيلم هاي پرفروشي چون غلام ژاندارم در سينماي ايران تحول تازه اي بوجود آورد، در پاريس درگذشت.
امان منطقي بعد از سالها فعاليت در زمينه تبليغات،  روزنامه نگاري درايران به سينما روي آورد، فيلم هاي پرفروشي ساخت و در عين حال با سرودن ترانه هاي زيبا،  آهنگهاي دلنشين وjavananMixt297-06 نگارش كتاب هاي ارزشمند،  توانايي هاي خود را در همه زمينه هاي هنر نشان داد.
منطقي بعد از ساختن فيلمي درباره ظفار، در آخرين سال حكومت شاه دست از فيلمسازي كشيد،  تا يكسال بعد از انقلاب دو فيلم ديگر كارگرداني كرد كه مجوزنمايش نگرفت.
منطقي به اتفاق همسر و دختركوچكش در سال 1983‌ به تركيه رفت و از آنجا به فرانسه كوچ نمود و همه سالهاي باقيمانده عمرش را در پاريس،  شهري كه هميشه دوست داشت زندگي كرد.
منطقي در پاريس همچنان به سرودن ترانه و ساختن آهنگ براي خوانندگان معروف پرداخته و در ضمن يك خواننده جوان را نيز تحت تعليم داشت. 7‌ سال پيش سفري به لوس آنجلس داشت كه برايش شب بزرگداشتي برپا داشتند و در تدارك شروع فعاليت هاي تازه اي بودكه بيماري قند و ناراحتي قلبي او را براي چند سالي از صحنه دور ساخت. ولي هميشه و در هر شرايطي همسرش خانم نصر،  يار وياورش بود و تا آخرين روزهاي زندگي اش نيز او را لحظه اي ترك نگفت.
امان منطقي در سالهاي اخير بدليل همين ناراحتي ها،  تقريبا از هر گونه فعاليتي دست كشيده بود تا چندي پيش در بيمارستان بستري شد،  تحت عمل جراحي قلب قرارگرفت ولي متاسفانه بعد از چند روز درگذشت.
سردبيرو همكاران مجله جوانان كه از او خاطرات بسيار شيريني دارند اين سوگ بزرگ را به خانم نصر عزيز،  دختران نازنين ونوه هاي امان صميمانه تسليت مي‌گويند.

آخرين مصاحبه
سارا عباسي همكار عزيزمان در پاريس در روزهايي كه امان دربيمارستان بود و بارها تحت عمل جراحي قرار گرفت،  آخرين مصاحبه را با او بعمل آورد كه 24‌ ساعت قبل از درگذشت اش بدست ما رسيد كه از نظرتان مي‌گذرد.

سارا عباسي از امان منطقي در پاريس مي‌نويسدjavananMixt297-07:
هنرمند عزيز كارگردان برجسته ،  شاعري توانا و پير خرد، استاد امان منطقي كه در پاريس زندگي ميكند پس از چندين عمل جراحي سنگين همچنان استوار و پابرجا،  سال نورا به همه هموطنان و دوستدارانش شادباش گفته و تقاضا ميكند كه مهر ودوستي وصداقت را از خانواده كوچك شروع كرده و به جامعه منتقل كنيد و تاكيد مي‌كند كه هيچكس دردنيا بد نيست همه انسانها خوب هستند ولي آنهايي كه حسادت و شرارت وبي صداقتي را در زندگي بكار مي‌برند افرادي بيمار هستند كه احتياج به درمان دارند وبايد مداوا شوند و ما جز دلسوزي و طلب شفاعت كاري نمي‌توانيم انجام دهيم.
استاد امان منطقي درحال حاضر احتياج به استراحت و مراقبت بعد از عمل دارد و ميگويد با اينكه هشت عمل جراحي سنگين روي نقاط مختلف بدن من انجام شده است من همچنان بر بيماري غلبه ميكنم و جالب اينجاست چون خود نيز طنزپرداز ماهريست بر روي تخت بيمارستان هم براي تشكر از دوستاني كه به ديدنش مي‌روند خاطرات و طنزهاي جالبي را بازگو ميكند و تشكر ميكند از تمامي‌افرادي كه بيادش هستند و باز سفارش ميكند قدر با هم بودن را بدانيد و از لحظات  خود استفاده هاي مفيد و مثبت كنيد.
لازم است اينجا از همسر فداكار استاد امان منطقي بانو نصر كه خود هنرمنديست توانا،  قدرداني ‌شود كه همواره يار و پشتيبانش بوده و هست و بقول خوداستاد منطقي عشق  راستين و واقعي او بوده است.
با آرزوي سلامتي و بهبودي زوتر استاد امان منطقي.
با اندوه و تاسف به آگاهي شما هنرمندان وهنردوستان ميرسانيم كه پير فرهيخته وهنرمند گرامي‌استاد امان منطقي امروز ساعت دو سي دقيقه بعد از ظهر شنبه 14‌ آوريل با اين جهان فاني وداع گفت.
ضمن ابراز همدردي با خانواده گرامي‌ايشان مخصوصا همسر فداكار ودليرش خانم نصر و فرزندان و نوه هاي نازنينش،  آرزوي صبر و بردباري داريم ويادش راهمچنان گرامي ‌ميداريم.
اين سفر بدون برگشت استاد منطقي را به جامعه هنري نيز تسليت گفته و اميدواريم با كردار وگفتار وپندار نيك وصداقت خود درزندگي كه تقاضاي اين هنرمند گرامي‌بود باعث شادي روح وروانش شده وبا يادگاريهايي كه از خود بجا گذاشته يادش را هميشه در قلبها زنده نگه داريم.
اي پير فرزانه استاد امان منطقي روحت شاد ويادت همچنان در قلب تك تك دوستدارانت زنده وماندگار باد