1631-43

کمتر کسی می داند سعید در لس آنجلس ازدواج کرده و پسری دارد که اینک بیست و چند ساله است

سعید کنگرانی چهره محبوب سالهای قبل از انقلاب، براثر ایست قلبی در سن 64 سالگی در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.
سعید کنگرانی فراهانی متولد 1333 تهران به دنبال یک سری فعالیت هنری بعد از انقلاب در سال 1987 ایران را ترک گفته و به امریکا آمد و در لس آنجلس به اجرای برنامه های تلویزیونی و حضور در چند نمایش از جمله نمایش ماتیک با فرزان دلجو، شیلا وثوق و علی پورتاش پرداخت. در لس آنجلس با یک خانم امریکایی ازدواج کرد، صاحب پسری بنام آرین شد که اینروزها باید بیست و چند ساله باشد، با وجود علاقمندی سعید به پسرش، همسرش بعد از جدایی، سرپرستی کامل او را گرفته و اجازه خروج از آمریکا را نداد، ضمن اینکه آرین بدلیل چهره زیبا و هنر بازیگری به چند فیلم و تبلیغات دعوت شد. خود سعید هم در هالیوود با کمک یکی دو چهره قدیمی، سعی در راهیابی به سینما کرد ولی متاسفانه بی نتیجه ماند تا سال 2003 دوباره به ایران بازگشت و به مجرد ورود با یک خانم ثروتمند ظاهرا ازدواج کرده ولی اخیرا تنها زندگی می کرد. وی در اولین فیلم دوره دوم فعالیت های خود «ازدواج به سبک ایرانی» شرکت نمود که با موفقیت همراه نبود. سعید مدتی ممنوع از بازی شد ولی اخیرا در یک نمایش بنام «نیرنگ اورنگ» روی صحنه رفت و بعد از سالها به بازی در فیلم مهدی گلستانه بنام : رقص روی شیشه دعوت شد که نقش کلیدی بود، ولی درست 3 روز قبل از حضور در فیلم بدلیل سکته قلبی در راه بیمارستان درگذشت و به آرزوی بزرگش بازگشت به سریالهای تلویزیونی بعد از 45 سال نرسید.
سعید قبل از انقلاب با فیلم «رضا موتوری» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازیگری را آغاز نمود و با بازی در سریال پرطرفدار «دایی جان ناپلئون» به کارگردانی ناصر تقوایی به شهرت رسید. ضمن اینکه بازی در فیلم های موج نوی سینما چون «دایره مینا» اثر جنجالی داریوش مهرجویی، «فصل خون» و «پرواز در قفس» به کارگردانی حبیب کاوش، «گرداب» و مهمتر از همه فیلم پرفروش «در امتداد شب» در کنار گوگوش و به کارگردانی پرویز صیاد به محبوبیت بالایی دست یافت.
سعید بعد از سفر به ایران و ممنوع چهره شدن، سعی کرد با یکی دو مصاحبه، همه گذشته پرفراز و نشیب و حتی اعتیاد خود را به گردن همکاران و دوستان قدیمی خود در لس آنجلس بیاندازد و شروع به کوبیدن آنها و حتی گروهی در داخل کرد که نه تنها کارساز نشد بلکه سبب انعکاس منفی علیه خودش شد و بعدها پشیمان از این حرفها، یکبار با مجله جوانان تلفنی ابراز پشیمانی و طلب بخشش از همکاران خود کرد، که سه روز بعد خواست مصاحبه عجالتا چاپ نشود تا به احتمال زیاد از ایران خارج گردد. و ما هم به قول خود وفادار ماندیم تا مورد هجوم و ممنوعیت تازه ای قرار نگیرد.
سعید گویا از ایران با پسر خود در لس آنجلس درتماس بود ولی هیچ نشانی و رد پائی از او به کسی نمی داد.
سعید کنگرانی از چهره های مستعد و هنرمندی بود، که به جرات چند دهه عمرش به هدر فت و به آروزهای بزرگش نرسید.
روح اش شاد

1631-44

1631-65

1631-46

 1631-64

1631-58

1631-61

1631-62

1631-63

1631-60