1581-28

«نادر گلچین» خواننده قدیمی آهنگهای کلاسیک، هفته قبل بدنبال یک دوره طولانی بیماری و بستری بودن در بیمارستان، در 82 سالگی با زندگی وداع گفت واز خود خاطره های زیبایی از اجرای آهنگهای ماندنی چون مرغ سحر را برجای نهاد.
مراسم بدرقه نادر گلچین در ایران در شرایطی برگزار شد که تقریبا بیشتر دست اندرکاران موسیقی حضور داشتند و حاضران بر سر پیکر خواننده نامدار، تصنیف مرغ سحر را با هم خواندند.
در این مراسم کامبیز روشن روان آهنگساز سرشناس گفت من هر وقت به این محوطه زیبا تالار وحدت می آیم، متاسفانه شاهد بدرقه هنرمندان ارزشمندمان می شوم وامیدوارم روزی این محل، به جایگاه تجلیل از هنرمندان مبدل بشود.
روشن روان ضمن تجلیل از گلچین گفت او همه اشعار بزرگان را حفظ بود وگاه یک شعر طویل 100 بیتی را میخواند. نادر گلچین با آثاری که اجرا کرده همیشه در دل و ذهن ما می ماند.
« فریدون شهبازیان» آهنگساز و رهبر ارکستر ملی ایران که آهنگهای آخرین آلبوم گلچین «گریز» را ساخته از 50 سال رفاقت خود با گلچین و از زمان برنامه «گلهای تازه» رادیو گفت:
مرجانه گلچین برادرزاده نادر گلچین گفت امروز گلچین به دنیایی سفر می کند، که از 5 سال پیش دخترش نادیا انتظار او را می کشد در مراسم شهرام ناظری، عبدالحسین مختاباد، بیژن بیژنی حضور داشتند.
گلچین چند سال پیش نیز سفری به لس آنجلس داشت و قرار بود با فرید فرجاد آهنگساز ونوازنده نامدار، کنسرت های مشترکی اجرا کنند که در آخرین لحظات، به دلایلی بهم خورد و گلچین امکان اجرای کنسرت در خارج را پیدا نکرد.
مجله جوانان فقدان این هنرمند نامدار را به خانواده، فرزندان و همکارانش در ایران و در لس آنجلس به میترا توکلی فرجاد و فرید فرجاد تسلیت می گوید.

1581-29

1581-31

1581-30