1613-12

ناصر چشم آذر آهنگساز، رهبر ارکستر، تنظیم کننده، نوازنده و خواننده نامدار، بامداد جمعه گذشته در بیمارستان باهنر تهران، براثر سکته قلبی از جهان رفت.
چشم آذر را از سالهای دور می شناسم، رفیقی صمیمی و مهربان ودر عین حال جسور و بی پروا بود.
حتی در میان سردمداران در چنین روزهای قدغنی، حرفهای دل خود را می زد و از هیچکس باکی نداشت. ناصر در طی سه چهارسال اخیر چند مصاحبه کاملا اختصاصی با مجله جوانان و جوانان رادیو انجام داد که بنا به خواسته دوستداران فراوانش در طی این هفته ها، به بازپخش آنها اقدام می کنیم.
ناصر در دی ماه 1329 در اردبیل در یک خانواده هنرمند بدنیا آمد، از کودکی در تهران بزرگ شد، تحت تعلیم پدرش اسماعیل چشم آذر از نوازندگان نامدار موزیک آذری، به فراگیری موسیقی و ساز پرداخت.
از کودکی آکوردئون می نواخت و بعدها در مکتب مرتضی حنانه، و ملیک اصلانیان تعلیم دید و برای 50 فیلم موزیک متن ساخت و دهها آلبوم تهیه کرد که «باران عشق» از محبوب ترین آنها بود.
ناصر در 17 سالگی کنسرت بزرگی را در سفارت ایران در عراق رهبری کرد و برای گوگوش آثاری ساخت و با او سفرهایی به داخل و خارج داشت. در 20 سالگی برای تحصیل موسیقی به امریکا رفته و در بازگشت رهبر ارکستر شو تلویزیونی قریب افشار شد. یکی دو سال قبل از انقلاب هم به امریکا رفته و فعالیت هایی داشت ولی دوباره به ایران بازگشت.
ناصر پیشگام موسیقی الکترونیک در ایران، دو جایزه سیمرغ بلورین بهترین موزیک متن فیلم در جشنواره فجر را صاحب شد و سپس جوایزی از جشنواره های مختلف آسیایی دریافت کرد.
از ناصر همسرش شیرین و دو فرزند پسر و دختر برجای ماندند، برای این سوگ بزرگ به خانواده اش، به منوچهر چشم آذر عزیز و همکارانش صمیمانه تسلیت می گوئیم.

1613-13

1613-14

از دست دادن ناصر عزیزمان، برای همه ما سخت و غم انگیز بود. بعد از سالها دوری، دل به دیدار تازه ای داشیم و قرار بود به امریکا بیاید، با هم روی صحنه ها بنوازیم و بخوانیم و خاطره ها را زنده کنیم.
ناصر فقط یک برادر نبود، یک رفیق خوب، یک انسان پر از انرژی و هشیاری و هنر بود. او برای خانواده ما همیشه بعنوان یک عضو بی باک، هنرمند و پیشگام باقی می ماند.
یادش را روز پنجشنبه 17 می از ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر
در بنیاد ایمان زنده نگه می داریم.
منوچهر چشم آذر – خانواده

ناصر رفیق نازنین همه ما، هنرمندی با توانائی های بی حد، پیشرو و سنت شکن سفر ابدی خود را شروع کرد، گرچه او همیشه مرد سفر بود، مرتب به هر سوی دنیا پرواز می کرد. یاد ناصر با آهنگهایش
با خاطره هایش زنده است.
به خانواده محترم اش، به منوچهر چشم آذرعزیز، به جامعه هنری تسلیت می گوئیم
وارطان آوانسیان- جهانگیر طبریایی
شرکت ترانه

درگذشت ناصر چشم آذر هنرمند برجسته موزیک ایران را به همسر و فرزندان و برادر گرامی اش منوچهر چشم آذر و فامیل محترم اش تسلیت می گویم.
سپیدار

1613-15