1577-3

1577-5

1577-6

مدرسه «بازی و زبان» مدرسه عشق به فرزندان، امیدهای فردای سرزمین مان ایران، پا به 3 سالگی خود گذاشت. روزی که مهندس شهاب صبا و مژگان رجبلو این مدرسه را بنیان گذاشتند، خوب می دانستند چه خدمت بزرگی به نسل فردای ایرانیان مقیم این سرزمین می کنند. کمتر کسی است که مهندس شهاب صبا مدیر Cyberset نشناسد و کمتر کسی است که مژگان رجبلو، قهرمان شطرنج ایران را نشناسد. هر دو از چهره های فعال و از عاشقان سرزمین خود ایران و با دلبستگی بسیار به نسلی که همه فرداها به وجودشان بسته است.
می گویند: در این مدرسه، بچه های ایرانی زبان فارسی را می آموزند، با فرهنگ ایرانی آشنا می شوند و به ایرانی بودن خود می بالند و به تاریخ، به فرهنگ وهنر، به اخلاقیات و منش سرزمین و مردم خود می بالند. می گویند زبان همه کودکان جهان بازی است بچه ها از طریق بازی، با همه چیزارتباط برقرار می کنند و همه چیز می آموزند و به هم سن و سالان خود انتقال می دهند، ما این مدرسه را براه انداختیم، تا ثابت کنیم بچه های ایرانی چقدر با استعدادند، چگونه زبان های مختلف بویژه زبان سرزمین پدری را با میل خود می آموزند.
کلاس های مختلف از جمله هنر و خلاقیت
در این مدرسه کلاس های مختلف دایرکردیم، چون کلاس هنر و خلاقیت که بچه ها دور هم می نشینند و یک عروسک که نام اش پیشی است می خواهد برود برای تولد مادربزرگش هدیه بخرد، بچه ها به او کمک می کنند که چه هدیه ای بخرد، این ارتباط با زبان فارسی انجام می گیرد، پیشی یک کرم کوچولو دارد که گم میشود. بچه ها ناراحتی او را حس می کنند و می خواهند به او کمک کنند، در همین لحظه یک پروانه از راه میرسد، بچه ها می فهمند که آن کرم پروانه شده و بچه ها خود پروانه درست می کنند، با این کار رنگها را می شناسند از همین طریق بچه ها ذوق و استعداد و هنر خود را شکوفا می کنند، خلاقیت های بچه ها رخ می کند با سوژه معلم، بچه ها کاردستی می سازند، به زبان فارسی سخن می گویند.
معلم این کلاس «نگار استخر» است که یک عروسک معروف بنام عروسک سنجد داشتند و در مجموعه کلاه قرمزی هم حضور دارد و بسیار مورد توجه و محبوب بچه هاست و نگار همه تجربه و ذوق خود را برای اداره این کلاس بکار می گیرد و شور و هیجان در بچه ها بوجود می آورد.

1577-7

کلاس موسیقی و آواز
کلاسهای موسیقی و آواز مدرسه بازی و زبان مبتنی برسیستم Orff است که زن و شوهر بسیار هنرمند سرشناس آرزو کوچکان و ونداد مساح زاده با 25 سال سابقه فعالیت آنرا اداره می کنند، ایندو از چهره های معروف گروه کوبان هستند در این کلاس بچه ها گروهی ساز می زنند و آواز می خوانند.
همه ترانه ها به فارسی است و اینگونه پایه های علاقمندی به هنر موسیقی در وجود بچه ها گذاشته میشود، که البته بچه ها در گروه های سنی متفاوت از 4 و6 و 7 سالی روی این سیستم کار می کنند بعد از گذراندن دوره مقدماتی جمعی، هر کدام ساز اختصاصی خود را انتخاب می کنند و می نوازند.

1577-8

1577-9

1577-10

کلاس زبان فارسی
لیلا نژاد با سابقه سالها آموزش کودکان، در این کلاس خواندن، نوشتن فارسی را به بچه ها می آموزد بچه ها در این کلاس هم در گروه سنی خود: 3 تا 5، 5 تا 7 و 7 سالگی به بالا تحت آموزش زبان قرار می گیرند.
و درحقیقت بچه ها با عشق و با علاقه خاص به زبان فارسی سخن می گویند و گاه چنان شیرین می گویند که پدر ومادرها حیران می مانند.

کلاس نقاشی
کلاس نقاشی مدرسه ما با رهبری هنرمند نقاش صفورا تهرانی اداره می شود. این هنرمند خوب، سبک های مختلف نقاشی را به بچه ها می آموزد و برای اینکه بچه ها در سنین متفاوت راحت تر با هم کار کنند، آنها را با توجه به سن و سال و سلیقه و استعدادشان تقسیم بندی کرده و شاهد شگفتی های بسیاری از این بچه ها هستیم.

کلاس رقص
درکلاس رقص مدرسه ما، سها شریف که خود سالهاست به طراحی و تعلیم رقص در استودیوی خود مشغول است در مدرسه ما به بچه ها رقص های ایرانی را تعلیم میدهند، وبهانه ای شده برای گوش دادن به موسیقی بزمی ایرانی برای بچه ها. اصولا معلمین ما با سابقه 15 و 20 ساله در کار خود استاد هستند و چنان به بچه ها تعلیم میدهند که در مدت کوتاهی بچه ها استعدادهای شگفت انگیز خود را نشان میدهند.

ناظم مهربان مدرسه
مهسا نورانی ناظم مدرسه ماست، جوان بسیار هنرمند، مهربان باحوصله، که زبان بچه ها را در سنین مختلف درک می کند و به حل مشکلات شان می پردازد، به حرفهایشان صمیمانه گوش میدهد و برای بچه ها، یک تکیه گاه روحی است.
و اما مژگان رجبلو: مدیر مدرسه قهرمان شطرنج ایران بوده، رشته مهندسی را در ایران گذرانده فوق لیسانس بیزینس را تمام کرده از یک خانواده فرهنگی می آید و بقولی عشق به بچه ها و به مدرسه و به تعلیم نسل جدید را از پدر ومادر به ارث برده است. مژگان با عشق و با مهر مدرسه را مدیریت می کند.
مژگان میگوید 70درصد از بچه های مدرسه، از پدر ومادرهای مختلف هستند یا پدرشان غیر ایرانی و یا مادرشان غیر ایرانی است ولی همه این پدر و مادرها با عشق بچه ها را به مدرسه می آورند و از اینکه بچه هاشان به فارسی سخن بگویند و فرهنگ و هنر و اخلاق، تاریخ ایران را بشناسند، خوشحالند.
مهندس صبا و مهندس مژگان می گویند ما توصیه می کنیم پدر ومادرها اگر امکان دارد در روز چندین جمله به فارسی با بچه ها حرف بزنند. بچه ها را دست کم نگیرند، چون بچه ها استعداد شگفتی در فراگیری زبان های مختلف بخصوص فارسی دارند.
اگر توجه کنید همه اقلیت ها در امریکا، از چینی، ژاپنی، کره ای، اسپانیش یا هر ملیت دیگری مدارسی شبیه به این مدرسه دارند، که روزهای تعطیل را به بچه ها اختصاص میدهند خصوصا روزهای شنبه روز آشتی با فرهنگ و زبان و تاریخ خودشان است باور کنید بچه هایی که بقولی نیمه ایرانی هستند، به ایرانی بودن خود افتخار می کنند.
پدر و مادرها اگر این فرصت های طلایی را از دست بدهند، هرگز آنرا به کف نخواهند آورد، چون بچه ها در سن و سالی هستند که به آسانی زبان تازه می آموزند و دیدیم که چگونه فراگیری زبان دوم و سوم در آینده نسل جوان نقش دارد.

1577-11

1577-12

ساعت کلاس ها
مدرسه ما از ساعت 9 صبح شنبه ها آغاز میشود و کلاس های مختلف از ساعت 10 صبح شروع بکار می کنند و تا یک بعد از ظهر با چند «Break» ادامه دارد و برای بچه هایی که علاقمندی بیشتری دارند، کلاس های فوق برنامه تا ساعت 4 خواهد بود، خیلی از پدر ومادرها بچه های خود را از ساعت 9 صبح تا 4 بعد از ظهر به ما می سپارند و با خیال راحت به خرید میروند.

آشنایی بچه ها و بزرگترها
در فضای مدرسه بازی و زبان، نه تنها بچه ها با هم آشنا میشوند و در روزهای دیگر هفته رفت و آمدهایشان را ادامه میدهند بلکه پدر و مادرها هم با یکدیگر آشنا شده و دوستی های پرشوری را ما در این مدت شاهد بودیم چون مدرسه ما فضایی صمیمی و سالم و بدون هیچ گرایش سیاسی و مذهبی است.
در طی روز پذیرایی با میان وعده و ناهار از بچه ها پذیرایی میشود و بهانه ای برای دوستی و صمیمیت بیشتر میان آنهاست.

818- 945-0606
www.bazivazaban.com