1534-49

روز 8 نوامبر، به MEASURE HH رای «نه» می دهیم

1534-45

1534-50

1534-47

مهندس حمید عمرانی که به اتفاق شهردار بورلی هیلز و فرشید جوی شوشانی از مدیران طرح و توسعه بورلی هیلز، برای مصاحبه با رادیو و مجله جوانان آمده بودند. حرفهای تازه ای درباره لایحه Measure HH دارد، مهندس عمرانی 30 سال است در شهر بورلی هیلز بعنوان مهندس شهرساز فعالیت دارد و اخیرا یک پروژه بزرگ شهرسازی را آماده کرده که در انتخابات بعد ارائه میشود.
مهندس عمرانی می گوید بله گفتن به طرح HH، از چاله به چاله افتادن است چون مجریان این طرح از آغاز تا پایان، مردم را سر در گم کرده اند، مثلا صحبت از دو طبقه ساختمان روی هم و کمی بلندتر است، در فارسی کمی بلندتر مشکوک است، اینها می خواهند 2 ساختمان 18 و 8 طبقه را روی هم بسازند ولی در اصل این ساختمان چنان بلند است که معادل یک ساختمان 37 طبقه است!
دیگر صحبت از پارکینگ نمی کنند درحالیکه روی پارکینگ 2ساعته مجانی کلی تبلیغ می کردند، صحبت از پارکی می کنند که به اندازه یک زمین فوتبال است، یعنی کمترین جمعیتی که در آن جای می گیرد 20 هزار نفر است، خودتان حدس بزنید که چه برسر ترافیک شهر بورلی هیلز می آید؟ گرچه فکر می کنم صحبت از یک باغچه است. کمتر کسی از اهالی بورلی هیلز می داند، که ساختمان بزرگ و این برج 26 طبقه، بوتیک هایش را با قیمت هایی بفروش میرساند که بالای 300 میلیون دلار برای هیلتون درآمد دارد و صحبت از سالی بالای یک میلیون تکس است درحالیکه کمپانی رقیب با ساختمان های خود، در طی 30 سال 850 میلیون دلار برای شهرداری درآمد دارد.
نکته مهم اینکه معمولا برای هر رای برای یک لایحه یک دلار هزینه می گذارند ولی اینطور که از ظواهر بر می آید هیلتون تا هزار دلار برای هر رای هزینه گذاشته است و خودتان حدس بزنید چرا؟ چون قبلا از درآمد چند صد میلیونی خود خبر دارند.
ما خوب می دانیم که یک تا دو سوم رای دهندگان در بورلی هیلز ایرانی هستند و به همین جهت باید ایرانیان با آگاهی تصمیم بگیرند و با رای خود بر آینده شهر زیبای بورلی هیلز تاثیر بگذارند چون ما در مورد فرزندان خود، نسل جدید، مسئول هستیم و نمی توانیم بگوئیم ما درجریان نبودیم.
از سویی صحبت از یک سینماست! ولی در اصل سینما یک اسکرین بزرگ است که مردم باید با خود یک پتو ببرند روی چمن پهن کنند و به تماشای مثلا فیلم بنشینند. روی همین مسئله هم فکر کنید که با رفت و آمد مردم و ترافیک اتومبیل ها باز هم چه برسر خیابان سانتامونیکا و ویلشر می آید.
صحبت از پارکینگ 2 ساعته مجانی هم میشود، ولی از ساعت 6 بعد از ظهر ببعد دیگر پارکینگ مجانی نیست و معمولا مردم شهر بعد از ساعت 6 ببعد به این پارک خیالی می آیند.
چرا نمی خواهیم باور کنیم، که این رفت و آمدها، این صحبت ها، چه تاثیری بر فری وی 405 و سانتامونیکا و ویلشر می گذارند. به عقیده من این رویاها اگر عملی شود، شهر بورلی هیلز و اطراف فلج میشود.
صحبت از یکی دو لاین که در ویلشر و سانتامونیکا در اختیار مردم قرار می گیرد آمده که درواقع این لاین ها برای ورود اتومبیل ها به هتل استوریا و هیلتون است نه کمک به ترافیک خیابان…

1534-48