1432-56

در برنامه بازتاب در جوانان رادیو
گفتگوی شهرام بروخیم با نیلوفر خلیلی،
مادری که دو فرزند خود را در حادثه ای از دست داد

1432-58

نیلوفر خلیلی و همسرش بیادبود دو فرزندشان که بطور تصادفی و در حادثه ای تراژیک کشته شدند سازمان بیانکا را تشکیل داده اند تا با یاد و تجربه بچه های خود در سیستم تحصیل در امریکا و جهان حرکتی تازه بوجود آورند.
در مصاحبه ای که شهرام بروخیم با نیلوفر خلیلی در رادیو جوانان و برنامه بازتاب داشت نیلوفر می گوید:
بیانکا دختر آنها وقتی 13 سال بیشتر نداشت نامه ای به پرزیدنت بوش نوشت و در آن خواستار این شد که در مدرسه علاوه بر درسهای معمولی مثل شیمی و فیزیک و هندسه و جغرافیا و غیره … کلاسهایی تشکیل شود که بچه ها را برای زندگی اجتماعی آنها آماده کند. بیانکا در آن نامه نوشته بود که مسائلی مانند اینکه چگونه با مرگ و زندگی روبرو شویم، چگونه همسر مورد علاقه خود را انتخاب کنیم و چگونه بچه های خود را بزرگ کنیم را هیچگاه در مدارس تدریس نکرده اند ودرحالیکه باید بخشی از تعلیم و تربیت بچه ها باشد. اگر چه بیانکا چند سال بعد در تصادفی کشته شد، اما پرچم او را پدر و مادرش بدست گرفته اند و سازمان غیر انتفاعی بیانکا فاندیشن را تاسیس کرده اند که همه شنوندگان برنامه می توانند با کمک های مالی و تخصصی خود بخش بزرگی از این هدف با ارزش را جلو ببرند.
نیلوفر خلیلی درجواب سئوال شهرام بروخیم که پرسیده بود اگر میشد با بیانکا حرف بزنید چه مسائلی را با او مطرح می کردید، میگوید: بیانکا دخترم همیشه آرزو داشتم که در جشن عروسی تو، در جشن فارغ التحصیلی تو، حضور داشته باشم تو را در بغل بگیرم ببوسم و ببویم… تو زیباترین فرشته کوچکی هستی که درجهان آمده ای و زندگی تو هرچند کوتاه بود، اما تاثیر بزرگی در سیستم تعلیم و تربیت گذاشتی.
شهرام بروخیم می گوید نیلوفر خلیلی زنی است که در عین شکستن برجایگاه بلندی ایستاده است. شیرزنی است نمونه در میان زنان ایرانی، خیلی ها فرزندان جوان خود را از دست می دهند، مظلومانه تسلیم دیپرشن میشوند در حالی که نیلوفر آفتاب زندگی کوتاه دو فرزند خود را مسئولانه به تاریکی های فرهنگی تابانیده و از تراژدیهای زندگیش بهاری پر گل برای نونهالانمان به ارمغان آورده.
برای اطلاعات بیشتر و کمکهای خود با

213 260-0256
The Bianca Foundation
P.O. Box 24263
LA CA 90024

تماس بگیرید.
ضمنا برنامه بازتاب این هفته
در رادیو جوانان پخش خواهد شد.