1355-37

1355-33

گزارش و مصاحبه ها از: فرح شکوهی -عکس ها از: علیرضا کیا

مسابقات کشتی درامریکا، در شرایطی برگزار شد که انسانی بسیار مسئول و وطن پرست چون خسرو سمنانی، که همیشه در پشت صحنه یاور رسانه ها و حرکت های ملی و میهنی است، در پشت این مسابقات هم نشسته بود و با دل و جان کوشید تا این مسابقات در مسیر درستی حرکت کند و احساسات ملی ایرانیان را در امریکا برانگیزد.
مسابقات کشتی ایران وامریکا درنیویورک برگزار شد ولی بدلایلی این مسابقات در لس آنجلس میسر نشد ولی خدمات و تلاش خسرو سمنانی هرگز از یاد نمی رود.
فرح شکوهی گزارشگرجوانان در لس آنجلس با خسرو سمنانی گفتگوی کوتاهی بعمل آورده که از نظرتان می گذرد.
این برنامه مسابقات که اتحاد برای حفظ کشتی United 4 Wrestling است، با اسپانسر شدن خانواده ایران دوست سمنانی میسر شد. سمنانی فاندیشن یک سازمان بشردوستانه بین المللی است که توسط خسرو سمنانی در «سالت لیک سیتی» Salt Lake City بنیان گذاشته شده وخسرو سمنانی یک ایرانی برجسته وخیرخواه است که این مسابقات کشتی با همکاری
California USA Wrestling و Beat The Street –Los Angeles انجام شده است.
• از برگزاری این مسابقات چه احساسی دارید؟
خیلی خوشحالم که توانستم کمک کنم این برنامه ها تا اندازه ای به راه خودشان ادامه بدهند و کشتی گیران ایرانی توانستند به نیویورک بیایند وکشتی بگیرند و آن قدم بسیار بزرگی بود ولی بهرحال ناامید شدم که نتوانستند به راه خود ادامه بدهند به لس آنجلس بیایند متاسفانه دوستان علاقمند و ایرانیان حاضر در لس آنجلس نتوانستند به دیدار این کشتی گیران در مسابقات بروند و از آنها استقبال کنند و ابراز احساسات خود را نشان بدهند.
• عدم حضورکشتی گیران ایرانی چه تاثیری داشت؟
البته تاثیر داشته ولی آن اندازه ای که باید اولویت پیدا میکرد و تشویق می شد و تاثیر جهانی می داشت نداشت. همان طور که می دانید ممکن است کشتی در المپیک حذف بشود و این برای ایرانی ها هم خبر خوبی نیست.
• به نظر شما نتیجه تصمیم گیری ها چه خواهد بود؟
تصمیمات نهایی بزودی گرفته خواهد شد، البته ما سعی خود را می کنیم  که بتوانیم این مسائل را حل کنیم، تمام کشورهای دنیا از برگشتن کشتی گیران ایرانی نا امید شدند و از قرار معلوم رئیس جهانی کشتی گیران دراین مورد تحقیقاتی انجام می دهند که بتوانند این مسائل را حل کنند ولی بهرحال این کمیته تا ماه سپتامبر نظر قطعی خود را خواهد داد.

1355-34

1355-35

در مراسم پایانی مسابقات کشتی امریکا و روسیه، هلن خواننده محبوب ایرانی، سرود ملی امریکا را با همه قدرت و زیبایی اجرا کرد، و حتی اعلام کرد بدون موزیک سرود را می خواند. اجرای هلن چنان حاضران را تحت تاثیر قرار داد که به احترام او بپاخاستند و برایش کف زدند و بسیاری به سراغش رفتند و به او تبریک گفتند و هنر وقدرت و صدا و اجرای صحیح سرود را ستودند.

1355-36

1355-38

تام آرنولد Tom Arnold یکی از هنرپیشگان و کمدین ها وهمین طور مجری برنامه های تلویزیونی امریکایی است که بخاطر ازدواجش با «روزان بار» Roseanne Barrبه شهرت رسید، او در اوایل آشنایی با روزان برای سریال او نویسندگی  میکردو بتدریج  به قلب  روزان راه یافت و در سریال های پرطرفدار او هم به ایفای نقش پرداخت و روزان از شوهرش طلاق گرفت و با تام ازدواج کرد. آنها در شوی معروف «هاوارد استرن»Haward Stern اعلام کردند که دارایی آنها به بالای 20 میلیون دلار رسیده است،ولی بعد از 4 سال ازدواجشان به طلاق انجامید. تام آرنولد تا بحال در فیلم هایی مانند: Garden of the Night , The Kids & I ،True Lies ،Sidekick   Happy Ending و بسیاری دیگر بازی کرده است واز سال 2008 تا بحال مجری برنامه تلویزیونی CMT ،Big Redneck Wedding است که در نقش  یک «ودینگ پلنر» Wedding Planner که طرح ازدواج زوج هایی را میکشد که هوس ازدواج های عجیب و غریب به سرشان زده است و دوست دارند مراسم عروسی شان را در گل Mud برگزارکنند.
تام آرنولد را بر روی ردکارپت دعوت به مصاحبه می کنم و او که مردی بسیار شوخ و جالب است، مقداری سر به سر من می گذارد و سپس به چند سئوال من جواب میدهد ولی قول یک مصاحبه اختصاصی را میدهد، از او می پرسم:
• چه شد که به دیدن این مسابقات آمدید؟
من یکی از دوستداران وعلاقمندان مسابقات کشتی هستم، بنابراین تا فرصتی گیرم می آید وآزاد هستم به دیدن این مسابقات جالب می روم، ولی هدف امروز من فقط دیدن یک مسابقه نیست، بلکه میخواهم حمایت و پشتیبانی خود را نشان بدهم و دوست دارم که بتوانم  در حفظ کشتی در مسابقات المپیک نقشی داشته باشم.
• نظرتان درباره کشتی گیران ایرانی که از سفر به لس آنجلس منصرف شده اند چیست؟
ما بسیار مایوس و ناراحت شدیم، چون ایرانی ها را انسان هایی والا وارزشمند و مهربان می شناسم. بیشتر همسایه های من ایرانی هستند و ما با هم رابطه بسیار خوبی داریم.
• آیا خود شما کشتی گیر هم هستید؟
من اهل ایالت «آیووا» هستم، ایالتی که اصولا کشتی در آن بسیار مطرح است و همه کشتی گیر هستند وخود من مهارت در کشتی دارم.
• چه شوهایی را در دست دارید؟
من یکی از مجریان شوی The Best Damn Sport  هم هستم که از شبکه تلویزیونی فاکس پخش میشود که ما با بالاترین و بهترین ورزشکاران، مربیان، هنرمندان مصاحبه می کنیم.

1355-39

1355-40

بیلی (ویلیام) بالدوین Billy Baldwin ، هنرپیشه، تهیه کننده و نویسنده امریکایی است که برادران معروفی چون «الک بالدوین» Alec Baldwin و استیفن بالدوین Stephen Baldwin را دارد. بیلی بالدوین قبل از اینکه به هنرپیشگی بپردازد، مدل Calvin Klein بود و سپس در فیلم های معروفی چون  Flat liners ،Fair Game ، Silver به ایفای نقش در مقابل ستارگان بسیار معروف هالیوودی پرداخت.او سالهاست که با Chymna Philiphs ازدواج کرده و دارای 3 فرزند است. او که سالها به ورزش کشتی پرداخته، اهمیت خاصی برای پایداری این ورزش می کند و از نفوذ هالیوودی خود برای ورزش های اینترنشنال المپیک کامیونیتی استفاده می کند.
از او درباره نقش اش در برگزاری مسابقات کشتی می پرسم؟
من سخنگوی کشتی گیران آمریکایی برای حفظ کشتی در المپیک هستم.
آیا شما خود در مسابقات کشتی شرکت داشته اید؟
من قبلا در Massa Pequa NY  و Binghamton University دو سال ونیم کشتی گرفته ام بنابراین در دوره دبیرستان وکالج خود به این ورزش علاقه خاصی داشتم و فکر می کنم با تجربه ای که در این ورزش دارم بتوانم باگفتار و وظائقی که بر عهده دارم موفق باشم.
دیدیم که کشتی گیران ایرانی بعد از مسابقات نیویورک، به لس آنجلس نیامدند نظر شما چیست؟
من در نیویورک آنها را ملاقات کردم و رقابت در مسابقات بسیار چشمگیر و دلچسب بود.ولی به هر دلیلی که نتوانستند به لس آنجلس بیایند تا به راه خود ادامه دهند، ما به آن احترام می گذاریم و امیدواریم که بزودی بتوانیم درچند ماه آینده این مسابقات را ادامه بدهیم.
آیا به نظر شما ایران وروسیه توانستند مسابقات کشتی را مهم تر و هیجان انگیز نشان بدهند؟
کشتی مسائل وگرفتاری های بخصوص خود را دارد، ولی نگاه کنید که چطور توانستیم ورزشکاران ایرانی و روسیه را با همدیگر هماهنگ کنیم. کاری که هیچکس تا بحال نتوانسته بود انجام بدهد. ما توانستیم  ملت ها را بیکدیگر نزدیکتر کنیم و به این مسئله بسیار می بالیم.

1355-41

1355-42

استیون نیل Stephen Neal یکی از قهرمانان سابق کشتی و فوتبال است. او در اوج نوجوانی در  California State University Bakersfield عضو برتر کشتی گیران شد. در سال 1991 قهرمان کشتی NCAA و WWE و UFC شد و برنده جایزه Uan Hodge و سال بعد قهرمان Pan American Games و سپس قهرمان دنیا شد.او برنده جایزه Fila، بهترین کشتی گیر دنیا را هم از آن خودکرد.
اوبا وجود اینکه هیچ وقت درکالج فوتبال بازی نکرده بود با New England Patriots قرارداد امضا نمود و تا بحال 3تا انگشتر سوپربال Super Bowl King رابرنده شده است.
• شما به چه منظوری به اینجا آمده اید؟ آیا فقط به دیدن کشتی آمدید؟
من برای پشتیبانی وحمایت کشتی گیران آمدم، درحدود 10 سال در مسابقات کشتی شرکت داشتم و یکی از زیربناهای مسابقات کشتی هستم و بعد از آن به مسابقات فوتبال NFL روی آوردم.
• این انگشتر بزرگ که در دست شما می بینم، چیست؟
من 3 تا از این انگشتر را در مسابقات گرفته ام و این یکی از آنها می باشد.این انگشتر نشان قهرمان شدن من است.
•  نظر شما درباره کشتی گیران ایران چیست؟
درنیویورک بسیارخوب کشتی گرفتند وعلت نیامدشان را به لس آنجلس نمیدانم. من خودم در سال 2001 برای کشتی  به ایران رفتم و برای 2 هفته در آنجا بودم. بسیار لذت بردم، رفتار وکردار مردم ایران با امریکایی ها را دوست داشتم. بطور کلی مردم بسیار متفاوت با امریکایی ها هستند، ولی من بسیار به ایرانی ها احترام می گذارم وهمین طور عاشق غذاهای ایرانی هستم.

1355-43