1576-71

مائده برهانی: لیگی وجود ندارد که بخواهد پویا باشد

1576-72

مائده برهانی، ملی‌پوش والیبال بانوان ایران، در گفت‌وگو با ایسنا پس از کسب عنوان نهمی تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: در گروه سختی قرار داشتیم و اگر بگوییم در گروه مرگ بودیم بی‌جا نبوده است و از همه بدتر دیدار نخست ما مقابل چین تایپه، همان تیمی بود که در دیدارهای ملی همیشه به آن باخته بودیم و کار سختی در پیش داشتیم.
او با اشاره به این که زمان زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی برنامه‌ریزی نشده بود، خاطرنشان کرد: فرصت چندانی برای آماده سازی تیم‌ ‌ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا برنامه‌ریزی نشده بود، در حالی که زمان برای آماده‌سازی تیم وجود داشت. لیگ اوایل اسفندماه به اتمام رسیده و همه بازیکنان در حال‌ استراحت بودند و بسیار راحت فرصت سوزی شد. زمانی که تیم بانک سرمایه در اردو و در مسابقات جام باشگاه‌ها بود این امکان وجود داشت اردوها با بازیکنان امید و لیگ برتری برگزار شود، ولی این اتفاق نیفتاد. تقریبا یک ماه زمان آماده‌سازی داشتیم و از طرفی چند تن از بازیکنان کلیدی تیم ملی به دلیل آسیب‌دیدگی‌ و مسائل شخصی نیز در تیم حضور نداشتند و این عوامل باعث شد تا تیم با آمادگی کامل راهی مسابقات نشود.
برهانی درباره عنوان نهمی تیم‌ ‌ملی در رقابت‌های قهرمان آسیا، گفت‌: نباید به این موضوع پرداخت چرا که در گروه سخت، کارِ بسیار سختی در پیش داشتیم. شاید اگر تیم به جمع هشت تیم صعود می‌کرد با شرایط موجود واقعا یک معجزه بود و چیزی جز معجزه نمی‌توانست باعث شود در بین هشت تیم قرار بگیریم. تیم ملی والیبال بانوان توانایی و پتانسیل‌ قرارگیری در بین هشت تیم برتر آسیا را دارد اما نیاز به زمان، برنامه‌ریزی، تبلیغات و توجه دارد و ان‌شاء‌الله دید فدراسیون نسبت به بانوان باز شود. او ادامه داد: تا به امروز هر بار از مسابقات قهرمانی آسیا بازگشته‌ایم، صحبت از نیاز به توجه بوده است، اما محقق نشده و برنامه‌ریزی برای بانوان انجام نشده است. مهم‌ترین کاری که برای تیم‌ ‌ملی می‌توان انجام داد برگزاری لیگ است. لیگ والیبال زنان پویا نیست و می‌توان گفت‌ اصلا لیگی وجود ندارد که بخواهد پویا باشد. بازیکنان خوب همیشه از دل لیگ به تیم‌ ‌ملی تزریق می‌شوند. فدراسیون باید علاوه براین که به فکر ساختن بازیکنان جوان است باید به فکر ساختن لیگ معتبر نیز باشد. با تیم فیلیپین تقریبا دو سال گذشته بود که بازی انجام دادیم و من در مصاحبه‌های خود بیان کردم اگر برای تیم ملی برنامه‌ریزی نشود عنوان هشتم خود را نیز از دست خواهیم داد و تیمی مانند فیلیپین جایگزین ما خواهد شد و حال نیز خواسته یا ناخواسته این اتفاق رخ دهد. فیلیپین در حال‌ حاضر یک لیگ حرفه‌یی دارد و روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری می‌کند، به فکر والیبال پایه نیز است و از بازیکنان خارجی در لیگ خود استفاده می‌کند ما نیز باید قدم‌هایی برداریم. تا این قدم‌ها برداشته نشود عنوان هشتمی به نهمی و سال‌های بعد به دهمی نزول خواهد داشت.

فینال کاپ آسیا : دست بچه‌ها به سبد قهرمانی نرسید

1576-73

تیم‌ملی بسکتبال ایران در دیدار نهایی کاپ آسیا به مصاف استرالیا رفت. در این دیدار که در شهر بیروت انجام شد تیم ایران از کوارتر سوم فاصله زیادی با حریف پیدا کرد و همین فاصله تا آخر همراه بچه‌های بسکتبال ایران بود. در نهایت تیم استرالیا موفق به پیروزی ۷۹-۵۶ شد و با این حساب تیم ایران به نایب‌قهرمانی بازی‌های کاپ آسیا رسید.
در پایان این رقابت ها از سوی کمیته برگزارکننده مسابقات، ٥ بازیکن برتر جام معرفی شدند. محمد جمشیدی و حامد حدادی به ترتیب به عنوان بهترین بازیکن پست ٢ و ٥ مسابقات معرفی شدند.
حامد حدادی کاپیتان تیم‌ملی بسکتبال ایران موفق شد در آسیا به رکورد ۷۰۰ امتیاز برسد.
او در ديدار با لبنان در یک چهارم نهایی کاپ آسیا ٢٣ امتياز كسب كرد و مجموع امتيازهايش در آسيا را به بيش از ٧٠٠ رساند. حدادی تبدیل به اولین بسکتبالیست در آسیا شد که بیش از ۷۰۰ امتیاز کسب کرده است.
همچنین از سوی کمیته برگزاری کاپ آسیا، حامد حدادی به عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات معرفی شد. این برای چهارمین بار است که حامد حدادی عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب می کند.
عملکرد تیم ملی بسکتبال در کاپ آسیا 2017:
*مرحله گروهی: «ایران 101 – هند 54» – «ایران 87 – سوریه 63»-«ایران 83 – اردن 71»
*یک چهارم نهایی: «لبنان 70 – ایران 80»
*نیمه نهایی: ایران 87 – کره جنوبی 81 *فینال: ایران 56 – استرالیا 79

تاسیس آکادمی والیبال در گنبدکاووس:
«پایتخت والیبال ایران»

1576-74

معاون استاندار گلستان از راه‌اندازی مدرسه عالی آموزش والیبال در گنبد کاووس بزرگترین شهر ترکمن‌نشین ایران خبر داد. والیبال در میان ترکمن‌ها وزرشی مردمی است و گنبد کاووس به پایتخت والیبال ایران مشهور شده است.
دویچه وله: عبدالقدیر کریمی، فرماندار گنبدکاووس و معاون استاندار استان گلستان اعلام کرد که در گنبدکاووس پژوهشکده مرتبط با حوزه والیبال و یا مدرسه عالی آموزش والیبال راه‌اندازی می‌شود.
خبرگزاری تسنیم از قول معاون استاندار گلستان نوشت: «ورزش والیبال با زندگی مردم گنبدکاووس عجین است و به دلیل علاقه وافر ما یکی از امتیازات و برندها حوزه شهرستان محسوب می‌شود.»
ابراهیم غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم در مراسم معرفی رئیس هیات والیبال گنبد گفت که مجموعه آکادمیک والیبال شهرستان در حال راه‌اندازی است و تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس درباره جزئیات این طرح گفت: «این مجموعه دارای دو سالن، یک عرصه بدنسازی، یک خوابگاه با ظرفیت ۶۰ نفر، سونا و جکوزی خشک و بخار، دفتر خانه والیبال، اتاق بزرگ جلسات است و اعتبارات آن از محل اعتبارات استانی بوده و امسال ۸۵۰ میلیون تومان تخصیص یافته که جوابگو نیست و امید داریم اعتبارات بیشتری تخصیص یابد.» غفاری یادآور شد که با راه‌اندازی این مجموعه صدها ورزشکار برای تیم ملی آموزش و پرورش داده خواهند شد و ۲۰ مربی نیز مشغول فعالیت می‌شوند.
یک کارشناس امور والیبال از گنبدکاووس می‌گوید، والیبال در بین ترکمن‌های ایران ورزشی مردمی به حساب می‌آید و به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است. در مراسم جشن‌های عروسی و حتی در مراسم‌های رسمی مسابقات والیبال یکی از بخش‌های مهم این مراسم‌ها به شمار می‌آید.
او درباره تاسیس آکادمی والیبال هم می‌گوید: «ایده تاسیس آکادمی والیبال ترکمن صحرا سالهاست که از طرف والیبالیست‌های ترکمن عضو سابق تیم ملی والیبال ایران و مربیان پیشکسوت ترکمن مطرح بوده است. این طرح در سطح استانی و کشوری تابحال حمایت و پشتیبانی نشده بود و به همین خاطر تاسیس چنین آکادمی خبر خوبی است برای والیبال ایران و ترکمن صحرا.»
یکی از بازیکنان مشهور تیم ملی والیبال ایران فرهاد قائمی است. قائمی پس از پایان مسابقه و پیروزی، کلاه ترکمنی بر سر می‌گذارد و لباس مردمان دیارش را برتن می‌کند تا توجه همه را به خود جلب کند. او خودش در این رابطه می گوید: «من خودم ترکمن هستم و آن لحظه به یاد گنبد کاووس، ترکمن صحرا و دیارخودم افتادم. می خواستم بگویم که ترکمن صحرا مهد والیبال ایران است و بازیکنان زیادی را پرورش داده است.»
گفتنی است در جام جهانی والیبال جوانان ۲۰۰۷ مكزیک که ایران برای اولین بارمقام قهرمانی جهان در یک ورزش تیمی را کسب کرد، ۴ بازیكن گنبدی فرهاد قائمی، گل محمد سخاوی، ادریس دانشفر و ابراهیم چابكیان بطور فیكس در تركیب ۶ نفره‌ی تیم ملی بازی كردند.

آخرین وضعیت حشمت مهاجرانی در بیمارستان

1576-75

حشمت مهاجرانی سرمربی پرافتخار و اسبق تیم ملی فوتبال چند روزی است در بیمارستان ایرانیان دبی بستری است.
به گزارش تابناک، حشمت مهاجرانی ضمن تشکر از احوالپرسی دوستان و خیل عظیم هموطنان اظهار داشت: حالم بهتر است و جا دارد از زحمات کادر پزشکی، کارکنان و همچنین تلاش‌های دکتر مظفری رئیس مرکز بیمارستان تشکر کنم.

وی ادامه داد: واقعا کارکنان و پزشکان سنگ تمام گذاشتند و ممنون آنها هستم، ضمنا هموطنان مقیم امارات، ایران و دیگر کشور‌ها مرا شرمنده کردند که در روز‌های اخیر جویای حالم بودند. از همه این عزیزان بی‌نهایت سپاسگزار هستم و برای آنها آرزوی موفقیت دارم.
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد علت بستری شدندش در بیمارستان هم گفت: از ناحیه معده درد شدیدی داشتم و قرار است از این ناحیه آندوسکوپی گرفته شود ولی در مجموع نسبت به روز‌های اخیر بهتر هستم وبه بخش داخلی (عمومی) منتقل شدم.

توضیحات تازه مسعود شجاعی درباره مسائل اخیر

1576-76

مسعود شجاعی که به همراه حاج صفی مقابل تیم اسرائیلی به میدان رفت و اخیرأ با فشار مقام های دولتی برای کنار گذاشتن از تیم ملی مواجه شد، از خود و احسان حاج صفی دفاع کرد.
شجاعی در اینستاگرام نوشت: سلام و عرض ادب خدمت همه هموطنان، مى خواستم پيرامون مسائل پيش آمده در روزهاى گذشته بدون مقدمه نكاتى را متذكر شوم:
١- اينكه بنده براى همه افرادى كه (خالصانه و دلسوزانه) از جانشان مايه مى گذارند و براى (حفظ آبرو و سرافرازى ايران عزيزمان) از هيچ كوششى دريغ نمى كنند نهايت احترام و ارادت را قائلم.
٢- هميشه كشورم برايم در اولويت بوده و هست. از اين رو در ميادين ورزشى كه حضور داشته ام هميشه سعى كردم با تمركز كافى از تمام وجودم مايه بگذارم كه بتوانم نماينده شايسته اى براى وطن و هموطنانم باشم و از آنجايى كه از كودكى بزرگترين آرزويم پوشيدن پيراهن مقدس تيم ملى بوده، اكنون كه ارزويم محقق شده مطمئنا به خوبى قدر و ارزش آنرا مى دانم.
٣- بچه جنگ هستم و از شهر ايثار و مقاومت مى آيم،شهرى كه روزگارى شهر خون بود و صداى توپ و خمپاره لالايى تلخ كودكانه ما! بنابراين مقام و جايگاه والاى عزيزانى كه از همه چيز خود گذشته اند تا از كيانمان دفاع كنند را به خوبى درك مى كنم و مى شناسم و هيچ زمان سعى نكرده و نمى كنم كه خدايى ناكرده (از اسم،تصوير و يا ايثار اين فرشتگان سوء استفاده كنم چونكه معتقدم اين كار نهايت بى شرفى و بى انصافيست) و توهين به منزلت و جايگاه آنان است!
در آخر از همه هموطنانى كه ما را درك كردند سپاسگزارى مى كنم و همچنين از هنرمندان محترم و تمام فوتباليها اعم از مربيان گرامى و بازيكنان و… نهايت تشكر و قدردانى را دارم.
از مرد اخلاق فوتبال كشورمان آقاى مهدى مهدوى كيا عذرخواهى مى كنم كه بخاطر حمايت از ما اهانت هاى ناجوانمردانه اى را به جان خريد.
مهدوی‌کیا در وبسایت خود نوشته بود: لحظاتی که باعث خوشحالی مردم ایران شدید هیچ وقت از یاد نخواهد رفت، به امید روزی که سیاست دست از سر ورزش ایران بردارد و عمل جای شعار را بگیرد. ای کاش به جای این شعارها به فکر زیر ساخت‌های ورزش احداث چند ورزشگاه آبرومند و توجه به ورزش‌های پایه این مملکت و از بین بردن فقر، اعتیاد و بیکاری و… بودیم نه اتفاقات لبنان، سوریه و عراق… پاینده ایران و ایرانی.