1577-78

برای فدراسیون والیبال تیم بانوان مهم نیست:
در اسم، یک خانم سرمربی تیم ملی است و رسما یک آقا

1577-74

مربی پیشین تیم ملی والیبال زنان با کادر فنی تیم ملی مخالف است و مدعی است زنان برای فدراسیون والیبال موش آزمایشگاهی هستند و فقط می‌خواهند بگویند تیم بانوان دارند؛ همین.
پروین یادآور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره صحبت‌هایی مبنی بر کم‌کاری بازیکنان تیم‌ ‌ملی والیبال بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیا و تلافی کردن فدراسیون با کنار گذاشتن آن‌ها، اظهار کرد: قبل از اعزام تیم به مسابقات ظاهرا بین بازیکنان و کادرفنی تضاد وجود داشته است و ممکن است ایستادگی کرده باشند، گویا در اردوها برخوردهای نامناسبی شده است و بالاخره بازیکن ملی حرمت دارد، ولی باز نباید بازیکن هر کاری که خواست انجام دهد. باید بدانیم کسی که به عنوان سرمربی انتخاب می‌شود چه کسی است، آیا تا به حال با بانوان کار کرده است یا خیر؟ در اسم، یک خانم سرمربی تیم ملی است و رسما یک آقا سرمربی تیم است. کدام بار از مربی آقا استفاده کرده‌اند و نتیجه‌ گرفته‌اند که این بخواهد بار دوم باشد؟
یادآور در پاسخ به این سوال که آیا از افرادی که در والیبال مردان جایی ندارند در والیبال زنان استفاده می‌کنند؟ پاسخ دهد: بله. کاملا درست است. می‌خواهند باج دهند در بخش زنان به آن‌ها باج می‌دهند. بانوان برای مردان موش آزمایشگاهی شده‌اند. متاسفانه برخی از بانوان نیز همین کار را می‌کنند، برخی توانایی انجام کار را ندارند و فکر می‌کنند تمام بانوان این گونه هستند.
مربی پیشین تیم‌ ‌ملی یکی از مشکلات موجود در فدراسیون را کار کردن با مردانی دانست که اطلاعات پایین‌تری نسبت به زنان دارند و ادامه‌ داد: یکی از دلایلی که از فدراسیون بیرون آمدم و به داورزنی نیز گفتم این بود که به او گفتم اگر مردی باشد که اطلاعات بالاتری از من داشته باشد قبول می‌کنم، اما زمانی که اطلاعات آنان پایین است و حتی اطلاعات پایین‌تری از زنان دارند و فقط به دلیل داشتن رابطه با مسوولان مشغول به کار می‌شوند، متاسفانه بانوان موش آزمایشگاهی می‌شوند.
او ادامه‌ داد: در گذشته نیز این گونه بود که به واسطه داشتن روابط برخی در بخش بانوان مسوولیت می‌گرفتند، متاسفانه باند و باند بازی وجود دارد. او درباره پیشرفت والیبال مردان نسبت به زنان، گفت‌: اصلا نمی‌توان این دو بخش را با یکدیگر مقایسه کرد. به دلیل حضورم در کمیته‌ استعدادیابی فدراسیون می‌دانم که کار استعدادیابی در بانوان زودتر از آقایان آغاز شد، اما به دلیل این که دختران پشتوانه مالی ندارند و حمایت نمی‌شوند رها می‌کنند، اما پسر ۱۳ ساله کار خود را آغاز می‌کند درس را رها می‌کند و تنها تمرین و تمرین و تمرین. دائم در اردو هستند. در حال حاضر تیم پسران نوجوانی که قهرمان جهان شدند چه مدرک تحصیلی دارند؟ در پایان نمره‌های‌شان رد می‌شوند و مدرک می‌گیرند، اما دختران زمانی که به تیم‌ ‌ملی نوجوانان می‌رسند کنکور دارند و مشکلات دیگر. البته کار پسران درست است، چرا که دو سال دیگر در لیگ برای اولین‌بار قرار ۸۰ میلیون تومانی می‌بندند و سپس قراردادهای میلیاردی. اما دختران از نظر مالی حمایت نمی‌شوند نهایت قرارداد ۵۰ میلیون تومان است. این مشکلات وجود دارد اما فدراسیون می‌تواند کار کند تا نتیجه‌ بهتری دریافت کند. متاسفانه فدراسیون راه غلطی را در پیش گرفته است قبلا نیز این را گفته‌ام. گفتم بازیکنان را در کمپ‌ها از ۱۲ – ۱۰ سالگی در اردوهای مختلف بگذارید تا سن ۱۶ سالگی بر روی آن‌ها کار شود اما قبول نکردند. گفتند به استان‌ها مربوط می‌شود! استان‌ها نیز انجام نمی‌دهند. در ژاپن و چین تمرینات سراسری یک شکل دارند، اما برای ایران این گونه نیست. یادآور در ادامه‌ افزود: فدراسیون فقط می‌خواهد بگوید تیم بانوان را دارد همین! برای فدراسیون تیم بانوان خیلی مهم نیست. می‌توانند خیلی بهتر از این کار کنند تا نتیجه‌ بگیرند. بانوان ما در بزرگسالان می‌توانند جزء چهار تیم برتر آسیا قرار گیرند، منتهی نیازمند برنامه‌ریزی است. پتانسیل‌ را داریم، بازیکنان ۱۸۲ سانتی‌متری رابه دلیل وجود بازیکنان بلندتر خط زدند؛ پس این نشان می‌دهد پتانسیل‌ و استعداد داریم. منتهی این بازیکنان از سن ۱۳ سالگی باید بیایند تا ۱۶ سالگی آماده شوند. برای فدراسیون، بانوان در اولویت نیستند و همه جور امکانات را در اختیار آقایان ما می‌گذارند برای بانوان هم از مایدا، مربی خارجی استفاده کردند که از روز اول گفتیم به درد تیم‌ ‌ملی نمی‌خورد، گفتند حسودی می‌کنید! ۱۰ روز اول با مایدا بودم و گفتم هیچی بلد نیست. آرزوی ما این است که تیم بانوان نیز مانند مردان نتیجه‌ بگیرد.

ایران از جام جهانی کشتی آزاد آمریکا جا ماند

1577-75

به گزارش تابناک، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در شرایطی برای تیم ایران با تنها یک طلا به پایان رسید که تیم ایران در 4 وزن نخست 12 امتیاز کسب کرد اما در روز دوم تیم ایران تنها 4 امتیاز دیگر را کسب کرد تا با 16 امتیاز در رده نهم قرار بگیرد.
هر چند حسن یزدانی، تنها مدال آور تیم ایران توانست با اقتدار بر سکوی قهرمانی بایستد، اما نشان زرین او هم ناجی تیم محمد طلایی نشد و آزادکاران ملی‌پوش ایران یکی پس از دیگری از گردونه رقابتها حذف شدند.
یزدانی در دیدار فینال به مصاف بوریس ماکوئف اسلواکی رفت و توانست با یک پیروزی شیرین با یک نتیجه ۱۰ بر صفر مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کند. یکی از نکات قابل توجه در دیدار فینال این بود که یزدانی توانست در یک کشتی طوفانی در حدود ۲ دقیقه در تایم اول حریف را شکست دهد.
به این ترتیب ایران شانس حضور بین 8 تیم برتر دنیا را که می‌توانند در جام جهانی کشتی آزاد حاضر شوند از دست داد و غایب بزرگ مسابقات جام جهانی در آمریکا در سال 2018 خواهد بود، اتفاقی تلخ که تاریخی نیز بوده و سال‌هاست چنین اتفاقی برای تیم ایران رقم نخورده است.
نتایج ضعیف کشتی در مسابقات جهانی پاریس واکنش وزارت ورزش را به دنبال داشت. وزارت ورزش از فدراسیون کشتی خواست دلایل ناکامی تیم ملی کشتی را در این رقابت ها در گزارشی به این وزارت اعلام کند. این واکنش اما برخورد این فدراسیون را به دنبال داشت که در بیانیه ای نوشت: چه خوب که وزارت ورزش یاد کشتی هم افتاد!
رده بندی تیمی: ۱- آمریکا ۵۴ امتیاز ۲- روسیه ۵۳ امتیاز ۳- گرجستان ۴۰ امتیاز ۴- ترکیه ۳۹ امتیاز
۵- آذربایجان ۳۲ امتیاز ۶- ژاپن ۲۸ امتیاز ۷- کوبا ۲۳ امتیاز ۸- قزاقستان ۱۸ امتیاز ۹- ایران ۱۶ امتیاز ۱۰- ارمنستان ۱۶ امتیاز.

والیبال نوجوانان ایران قهرمان جهان شد

1577-76

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران موفق شد با پیروزی سه بر یک در دیدار پایانی برابر روسیه برای دومین‌بار به عنوان قهرمانی والیبال نوجوانان جهان دست یابد.
شاگردان محمد وکیلی با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۲۳، ۲۱ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ از سد روس‌ها گذشتند و با اقتدار و بدون شکست مدال طلای والیبال نوجوانان جهان را به گردن آویختند.
والیبال ایران در رده نوجوانان برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ و در تیخوآنای مکزیک و با مربیگری ستکوویچ قهرمان جهان شد و اینک ده سال بعد نسل طلایی دیگری موفق شد دومین قهرمانی ایران را کسب کند.
تیم ایران در مجموع رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۷ شکستی نداشت و تنها سه ست در تمامی دیدارهایش به حریفان واگذار کرد.
همچنین در ادامه رقابت‌های والیبال قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان که به میزبانی قاهره در کشور مصر برگزار می‌شد، تیم ملی والیبال امید ایران در آخرین دیدارش رو در روی تیم چین قرار گرفت و در پایان ضمن پیروزی چهار بر یک برابر این تیم، جایگاه هفتم جهان را نیز از آن خود کردند.
والیبالیست‌های امید ایران در دوره گذشته رقابت‌ها نیز به عنوان هفتمی جهان دست یافته بودند.

پیامدهای بازی مقابل اسرائیل:
مسعود شجاعی دعوت نشد؛
مهدوی‌کیا و مایلی‌کهن هم ممنوع‌التصویر

1577-77

حضور دو لژیونر ایرانی در دیدار برابر یک تیم اسرائیلی حواشی زیادی به همراه داشت. بعضی ها معتقد بودند آنها خط قرمز نظام را رد کردند و بعضی از فوتبالیست ها و پیشکسوتان از این دو حمایت کردند.
آرش میراسماعیلی یکی از آن ورزشکارانی که در المپیک از رویارویی با نماینده اسرائیل خودداری کرد و از طلای المپیک صرف نظر کرد، پیشنهاد کرده بود که این دو ملی پوش باید در یک فضای آرام، عذرخواهی کنند. احسان حاج‌صفی متنی در اینستا‌گرام خود منتشر کرد که برخی آن را به نوعی «توبه‌نامه» تشبیه کردند. او در آن متن تأکید کرده بود که «در راه انقلاب و رهبری حرکت خواهیم کرد». شجاعی نه عذر‌خواهی کرده و نه اقدام به انتشار متنی مشابه حاج‌صفی.
حالا حاج‌صفی برای بازی بعدی تیم ملی مقابل کره‌جنوبی دعوت شده، و مسعود شجاعی دعوت نشده. آیا این دور زدن تذکر فیفا نیست؟
به گزارش خبرآنلاین؛ مسعود شجاعی شاید برای عده‌ای محبوب نباشد و عملکرد فنی‌اش را ضعیف بخوانند ولی بی‌شک در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی یکی از بهترین و کلیدی‌ترین بازیکنان تیم ملی بود. او در همان دیدار آخر مقابل ازبکستان، مغز متفکر تیم ملی ایران بود. حالا مسعود از تیم ملی دور افتاده است و دلیلش کاملا مشخص است. او حاضر نشد مثل احسان حاج‌صفی بیانیه عذرخواهی بدهد و این به قیمت از دست دادن پیراهن ایران تمام شد. مسعود می‌توانست مثل احسان یک بیانیه روی اینستاگرامش منتشر کند، ولی همانطور که نزدیک‌ترین دوستانش پیش‌بینی می‌کردند، هرگز چنین کاری نکرد. مسئولان فدراسیون به این بازیکن گفتند انتشار بیانیه آخرین راهکار است ولی شجاعی آن را نپذیرفت و بدین ترتیب از تیم ملی خط خورد.
اما این تمام ماجرا نیست. حال از میان کسانی که از عمل شجاعی و حاج‌صفی به نوعی دفاع کرده بودند، محمد مایلی‌کهن و مهدی مهدوی‌کیا نیز به تأیید «خبر آنلاین» ممنوع‌التصویر شده اند .
بمحض اینکه چهره ای ورزشی، فرهنگی، یا سیاسی نسبت به سیاست های دولت حاکم بر ایران تخطی کند، صدا و سیمای ایران که زیر نظر “رهبر” اداره می شود او را ممنوع التصویر می کند.
محمد مایلی کهن سرمربى پیشین تیم ملى فوتبال با روزنامه شهروند و مهدی مهدوی کیا در اینستاگرام خود از این دو بازیکن دفاع کرده بودند.
مایلى کهن که از ممنوعیت رویارویى ورزشکاران ایران در رقابت‌هاى بین‌المللى مقابل ورزشکاران اسراییلى به شدت انتقاد کرده بود در پاسخ خبرنگارانى که نظر وى را در مورد شایعه ممنوعیت حرف زدن او و مهدى مهدوى‌کیا پس از دفاع از شجاعى و حاج صفى جویا شده بودند، گفت ما باید تکلیف خود را روشن کنیم که آیا تابع قوانین بین‌المللى هستیم یا نیستیم؟ وقتى هستیم باید به این قوانین احترام بگذاریم. باز تکرار مى‌کنم مگر در جلسات سازمان ملل متحد نماینده اسراییل حضور ندارد؟ مگر نماینده ایران در این سازمان به خاطر حضور نماینده اسراییل از سالن خارج مى‌شود؟ چهل سال است ما از بابت حاضر نشدن ورزشکاران ایران مقابل ورزشکاران اسراییل در میادین بین‌المللى لطمه خورده‌ایم. دیگر بس است. از سوی دیگر، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به اصرار خبرگزاری رویترز برای سیاسی جلوه دادن دعوت نکردن از یک بازیکن گفت: فقط در مورد مسائل فوتبال و ورزشی صحبت می‌کنم.
رویترز در گزارشی نوشت: کارلوس کی‌روش مدعی شده اجازه نمی‌دهد عوامل خارجی در تصمیم‌گیری‌های او تاثیر بگذارند و این که مسعود شجاعی برای بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره در ترکیب تیم نیست دلایل فوتبالی دارد. کی‌روش همچنین گفت:‎ ‎فوتبال ورزش مردم است، اهمیتی ندارد دولت‌ها، امپراتورها و پادشاهان چقدر سعی کنند آن را کنترل کنند. فوتبال بازی مردم است و من برای مردم کار می‌کنم و برای مردم بازی می‌کنم، به همین سادگی.
حمایت گسترده کاربران توییتر فارسی از مسعود شجاعی بعد از حذف وی از تیم ملی همچنان رو به افزایش چشمگیر است. یکی از کاربران نوشت: “مهم نیست کیروش مثل خودمون غیر حرفه ای شده، مهم اینه شجاعی استوار و سرافراز از عقایدش کوتاه نیامد”
در همین حال فرزند غلامرضا تختی، مسعود شجاعی را با پدرش مقایسه کرد. بابک تختی، در سال‌روز تولد پدرش “غلامرضا تختی” با تمجید از کاپیتان حذف‌شده‌ی تیم ملی فوتبال ایران نوشت: مسعود شجاعی هم مانند پدرم به مردم پشت نکرد و ماندگار شد.