1582-39

حشمت مهاجرانی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال
دوباره تحت عمل جراحی قرار گرفت

1582-44

به گزارش مهر، حشمت مهاجرانی سرمربی افتخار آفرین فوتبال ایران، که پیشتر در بیمارستان ایرانیان در امارات ( دبی ) تحت عمل جراحی قرار گرفته بود ، در آمریکا مجددا عمل جراحی شد.
همسر حشمت مهاجرانی در این خصوص گفت: پس از آنکه ایشان در دبی تحت عمل جراحی قرار گرفت، بناچار برای ادامه معالجات به امریکا رفتیم. اما شرایط کیسه صفرای ایشان مساعد نبود بطوریکه پزشکان مجبور شدند آن را بردارند. وی ضمن تشکر از دوستان و آشنایان که طی دوماه اخیر همواره جویای سلامتی مهاجرانی بودند، از هموطنان گرامی خواست تا در این روزهای عزیز برای بهبودی وضعیت ایشان دعا کنند. حشمت مهاجرانی اواخر مردادماه گذشته بعلت نارسایی از ناحیه معده در بیمارستان ایرانیان دبی بستری شد و بلافاصله تحت عمل جراحی قرار گرفت.
مهاجرانی در نقش مربی افتخارات کم نظیری را برای فوتبال کشور به ارمغان آورد که صعود به جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین به عنوان تنها نماینده آسیا و اقیانوسیه، صعود به بازیهای المپیک ۱۹۷۶ مونترال، قهرمانی با تیم ملی بزرگسالان در رقابتهای جام ملتهای آسیا در سال ۱۹۷۶، قهرمانی با تیم ملی در بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ و کسب مقام نخست در رقابتهای جوانان آسیا از آن جمله است.
• حشمت مهاجرانی در تماسی با بخش ورزشی مجله جوانان از زحمات و کوشش تیم زبده پزشکی آقایان دکتر کامران طلوعی، دکتر ایرج دردشتی و دکتر جمشید نظریان تقدیر و تشکر کرد.

واليبال بانوان مقدماتی قهرمانی جهان
نتیجه خط خوردن بازیکنان مطرح: بانوان ايران آخر شدند

1582-40

مسابقات مقدماتی قهرمانی جهان بانوان با حضور ١٠ تیم و در ٢ گروه به میزبانی تایلند و قزاقستان در حال برگزاری است. ٢ تیم برتر از هر گروه به مسابقات جهانی والیبال ٢٠١٨ در ژاپن راه پیدا می کنند.
به گزارش فارس، تیم ملی والیبال بانوان ایران در تایلند در آخرین بازی مقدماتی قهرمانی جهان مقابل ویتنام قرار گرفت و با نتیجه ٣ بر یک مغلوب شد تا در بین پنج تیم در رده آخر قرار گيرد.
تیم ملی بانوان پیش از این مقابل تایلند، کره جنوبی، و کره شمالی مغلوب شده بود. بعد از پایان مسابقات والیبال قهرمانی بانوان آسیا و کسب عنوان نهمی ملی‌پوشان دراین دوره از بازی‌ها، لیست دعوت شدگان به اردوی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های مقدماتی جهانی اعلام شد. لیستی که در آن از چهره‌های بزرگ والیبال بانوان مانند مائده برهانی، زینب گیوه، شبنم علیخانی، نگار کیانی و … خبری نبود اما در مقابل چهره‌های جوانی به اردوی تیم ملی دعوت شدند که همین موضوع سوالات زیادی را در ذهن والیبال‌دوستان بوجود آورد که دلیل این تغییرات در فاصله یک ماه مانده به مسابقات چیست؟
در همین رابطه، مهدی رستم‌پور چنین مینویسد: والیبال زنان ایران در شرایطی عازم مسابقات انتخابی شد که از وجود شاخص‌ترین نفراتش بی بهره بود. مائده علاقمند گزارشگر ورزشی رادیو در اینستاگرامش نوشته‌است: «از کاپیتان شروع شد و به لیبرو ختم شد. بدون حتی بازی خداحافظی، در کمال بی‌احترامی از تیم ملی خط خوردند. کجای دنیای ورزش این‌گونه با بازیکن ملی رفتار می‌شود.» خانم علاقمند نوشته: مونا خواجه کلایی، فرانک بابلیان و فرزانه مرادیان خداحافظی کردند و عطایش را به لقایش بخشیدند. شبنم علیخانی پاسور تیم ملی نیز دعوت نشد.
مائده برهانی ۲۹ ساله و زینب گیوه کاپیتان تیم ملی ایران دو لژیونر والیبال زنان هستند که در لیگ حرفه‌ای بلغارستان بازی کرده‌اند و خط خوردن‌شان بیش از بقیه خبرساز شده‌است. برهانی در اینستاگرامش نوشت: «بعضی عوامل رسانه‌ای با تهمت و افترا بازیکنان را محکوم کردند. انتظار ما از فدراسیون، جلوگیری از نشر اخبار کذب است. قضاوت را به مردم عزیز کشورمان می‌سپاریم.»
غیر از برهانی و گیوه، نام فرزانه زارعی، نگار کیانی، شکوفه صفری، فرنوش شیخی و سودابه باقرپور هم در لیست اردونشینان به چشم نمی‌خورد.
فریبا صادقی نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال به پایگاه خبری فدراسیون والیبال گفت: «با بازیکنانی که در رسانه‌ها افکار عمومی را تحریک می‌کنند و با اظهارنظرهای مغرضانه سعی در به هم ریختن فضای والیبال دارند، در صورتی که مجبور شویم برخورد می‌کنیم.» او تأکید کرد که استفاده از مهره‌های جوان‌تر باید خیلی زودتر اتفاق می‌افتاد تا بعد از چند سال بتوانیم از این درجا زدن خارج شویم. رئیس فدراسیون هم به من اختیار تام داد. مشخص نیست با وجود سرمربی تیم ملی که صلاحیت دعوت نفرات یا خط زدنشان را دارد، چگونه به نایب رئیس امور زنان در خصوص «جوانگرایی» اختیار تام داده شده. مصطفی شجاعی به عنوان مشاور فنی به قهرمانی آسیا اعزام شده بود در حالی که فیلم رقابت‌ها و مصاحبه بازیکنان نشان می‌دهد او رسماً سرمربی بوده و خانم اکرم قهرمانی فقط اسم سرمربی را یدک کشیده. خود شجاعی در رادیو ورزش گفت: «دو بازیکنی که پا به سن گذاشته بودند را کنار گذاشتم و به جای آنها بازیکنان جوان تزریق کردم. تصمیم گرفتم برای مسابقات جهانی تایلند مجدداً چند جوان دیگر را به تیم اضافه کنم.»
یکی از بازیکنان تیم ملی ایران که ۲۸ ساله است، می‌گوید: ادبیات شجاعی به هیچ وجه در شان یک مربی نبود. چرا یک مربی به خودش اجازه می‌دهد با چنین اصطلاحاتی بازیکنان تیم ملی را توصیف کند؟ شکوفه صفری به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پا به سن گذاشته نیستم و جوانم. در دفاع روی تور آمار ۳۳ درصد داشتم، در شرایطی که آمار برخی هم پستی‌های من زیر سه درصد بوده! می‌خواستند از ابتدا برخی بازیکنان با تجربه را بایکوت کنند. این بازیکن اصفهانی دربارهٔ کنار رفتن مایدا چیچیچ از سرمربیگری تیم ملی والیبال زنان می‌گوید: مایدا تنها مربی‌ای بود که در تغییر تفکر ما ایفای نقش کرد و تلاش می‌کرد اعتماد به نفس‌مان را افزایش دهد. حالِ ما با مایدا واقعاً خوب بود.
صفری در پایان گفت: کاش حداقل زحمات بازیکنان و مربیان قبلی را با خاک یکسان نکنند. حق این بازیکنان که بهترین سال‌های زندگی خود را با کمترین چشم‌داشتی در والیبال سپری کرده‌اند، این نوع برخورد و استفاده از این ادبیات سخیف نیست.

رقابت‌های جهانی ووشو:
شاهکار سانداکاران با قهرمانی شیرین در عبور از چین مدعی

1582-41

1582-42

در پایان چهاردهمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی جهان تیم ملی ووشو کشور در بخش ساندا برای اولین بار با عبور از قهرمان سنتی این رشته قهرمان جهان شدند.
به گزارش مهر، این دوره از مسابقات به میزبانی روسیه در شهر کازان روسیه آغاز شد که در پایان ۵ روز رقابت بهترین های جهان، تیم ملی ایران که با هشت سانداکار در این دوره از مسابقات شرکت کرده بود، با کسب هفت مدال طلا و یک نقره برای اولین بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در این بخش شد. چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با ۲ طلا یک نقره و ۲ برنز سوم شد.در تمامی سیزده دوره گذشته این مسابقات تیم چین که مهد ووشوی جهان محسوب می شود در بخش ساندا به قهرمانی رسیده بود. اما در مجموع دو بخش تالو و ساندا چین چین با ۱۵طلا قهرمان شد.تیم ملی کشور با ۹ مدال طلا، دو برنز با یک پله صعود نسبت به دوره گذشته عنوان نایب قهرمانی را در مجموع دو بخش ساندا و تالو به خود اختصاص داد. هنگ کنگ با ۵ طلا٬ ۳ نقره و ۳ برنز بر سکوی سومی ایستاد.
بنابراین پرونده تیم ملی ووشو کشور با کسب هشت مدال طلا، یک نقره و دو برنز در این رقابتها بسته شد. شهربانو و الهه منصوریان، مریم هاشمی، محسن محمد سیفی، یوسف صبری، معین تقوی، میلاد عارفی مقدم و تیم دوئلین مردان(نوید مکوندی، فرشاد عربی و امیر محمدرضایی) هشت مدال طلا، حمیدرضا قلی پور یک نشان نقره، هانیه رجبی و زهرا کیانی هم دو مدال برنز کسب کرده اند.

بازیهای داخل سالن آسیا ۲۰۱۷
پایان کار کاروان ایران با ۱۱۸ مدال و کسب جایگاه سوم

1582-43

به گزارش ایسنا، پنجمین دوره از بازیهای داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان برگزار شد و کاروان ایران در آخرین روزِ بازی ها، در شطرنج یک مدال طلا و یک مدال نقره کسب کرد تا در مجموع با ۱۱۸ مدال، بعد از کشورهای ترکمنستان و چین در جایگاه سوم بازیها قرار گیرد.
۳۶ مدال طلا، ۲۳ مدال نقره و ۵۹ مدال برنز، سهم نمایندگان ایران در رشته های شطرنج، فوتسال، کشتی فرنگی و آزاد، وزنه برداری، کیک بوکسینگ، سامبو، کشتی سنتی، تکواندو، دوچرخه سواری، جوجیتسو، دو و میدانی، موی تای، کوراش، بیلیارد و اسنوکر و سوارکاری بود. رقابت های شطرنج بازی های داخل سالن آسیا آخرین مسابقات برای نمایندگان ایران بود. در بخش برق آسا، ایران با چهار تیم حاضر شد که در نهایت دو تیم زیر ۲۳ سال در بخش پسران و دختران به مدال طلا و نقره دست یافتند. دو تیم پسران و دختران زیر ۲۳ سال با ترکیب های پرهام مقصودلو، علیرضا فیروزجا و سارا خادم الشریعه و مبینا علی نسب به مدالهای طلا و نقره رسیدند.
مدال آوران ایران در ۵ رشته بازیهای 2017 داخل سالن آسیا:
*شطرنج: تیم زیر ۲۳ دختران-طلا – تیم زیر ۲۳ پسران-نقره
*فوتسال: تیم فوتسال مردان-طلا – تیم فوتسال بانوان-برنز
*کشتی فرنگی: فرشاد بلفکه-طلا – پژمان پشتام- طلا – مهدی ابراهیمی- طلا – سامان عزیزی-طلا
امیرحسین حسینی-طلا – بهنام مهدی زاده-طلا- محسن حاجی پور-نقره- امین سوری-نقره
* کشتی آزاد: مجتبی گلیج- طلا- ایمان صادقی-طلا – عزت الله اکبری-طلا-سعید داداش پور-برنز
یدالله محبی-برنز- حسین الیاسی – نقره – نادر حاج آقانیا – برنز- فرزاد عموزاد خلیلی – برنز
*وزنه برداری: سهراب مرادی- طلا – علی هاشمی – نقره – علی میری-برنز- همایون تیموری- برنز