1583-74

بازتاب‌‌پیوستن‌ بانوی ملی‌پوش‌ ایرانی‌به‌تیم‌ملی‌آمریکا

1583-69

دبیر فدراسیون شطرنج به خبر حضور یکی از بانوان شطرنجباز تیم ملی ایران (دُرسا درخشانی) در آمریکا واکنش نشان داد.
طبق گزارشهای رسیده، پس از سارا خادم‌الشریعه، او دومین شطرنج‌باز ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتادوهفتمین کنگره شطرنج جهان، عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.
به گزارش تابناک، شهره بیات دبیر فدراسیون، درباره درج نام کشور آمریکا مقابل نام درسا درخشانی اظهار داشت: درخشانی چند سال است که در ایران حضور ندارد و برای ادامه تحصیل به اسپانیا و حالا هم آمریکا رفته است. او تغییر تابعیت نداده، بلکه فدراسیونش را عوض کرده و این موضوع هم اتفاق نادری در شطرنج دنیا نیست.وی افزود: درخشانی در سال‌های گذشته و پیش از ترک ایران، به عنوان عضو تیم ملی کشور در مسابقات شرکت نمی‌کرد، بلکه حضورش در تورنمنت‌ها به صورت آزاد بود. او حالا هم عضو تیم ملی آمریکا نشده ، بلکه فقط فدراسیونش را به نام آمریکا تغییر داده است. دبیر فدراسیون شطرنج ادامه داد: تغییر فدراسیون با رعایت برخی قوانین و همچنین پرداخت هزینه به راحتی انجام می‌شود و درخشانی این قوانین را رعایت و پول را پرداخت کرده است. در حالیکه درسا درخشانی پس از عدم رعایت “پوشش اجباری دولتی” در مسابقات بین‌المللی جبل‌الطارق دیگر به ایران بازنگشت، در دی ماه 94 حکم استادی بین المللی بانوان را از سوی فدراسیون جهانی شطرنج دریافت کرد.
دُرسا درخشانی قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان آسیا در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.
پیرامون این مطلب، کیهان چاپ لندن می افزاید که برنا درخشانی، برادر پانزده ساله‌ی درسا، نیز یکی از شطرنج‌بازهای معروف ایران است که در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق به همراه درسا درخشانی، آتوسا پورکاشیان و سارا خادم‌الشریعه شرکت کرد و بازی او در مقابل حریف اسرائیلی با واکنش‌های زیادی از سوی مقامات دولت حاکم بر ایران روبرو شد به طوری که یکی از نمایندگان مجلس خواستار برخورد امنیتی با رئیس فدراسیون شطرنج ایران شد.

جام جهانی نوجوانان – هند
ایران ۴ – آلمان صفر: برد غرورآمیز و صعود زودهنگام

1583-70

به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از جام جهانی فوتبال نوجوانان که به میزبانی هند برگزار می شود، تیم ملی ایران به مصاف آلمان رفت. شاگردان عباس چمنیان در یک بازی برتر، توانستند با زدن ۴ گل، نماینده اروپا را مقهور توانایی‌های خود کنند و دومین پیروزی خود در این مسابقات را کسب کنند.
تیم ملی ایران با این پیروزی ۶ امتیازی شد و یک بازی زودتر صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کرد. در این بازی، یونس دلفی (۵ و ۴۲)، الله‌یار صیادمنش ۴۹ و وحید نامداری ۷۶ برای ایران گلزنی کردند. در سومین بازی این گروه، ایران با کاستاریکا و آلمان با گینه دیدار می‌کنند.

کی روش،خبرنگاروعکاس یک روزنامه راممنوع الورود کرد!

1583-71

کی روش در خصوص اتفاقی که برای کاپیتان تیمش سیدجلال حسینی افتاد، واکنش تندی در نشست خبری علیه یک رسانه نوشتاری انجام داد.
به گزارش تابناک، سرمربی تیم ملی در دفاع از سیدجلال گفت: باید احساساتم را درباره او بگویم. باید از شما رسانه‌ها بپرسم که آیا از یک روزنامه ورزشی (کی‌روش نام این رسانه را بیان کرد) نماینده‌ای در اینجا حضور دارد یا نه؟ کی‌روش پس از تکرار سؤال خود از خبرنگاران مبنی بر حضور نماینده “ایران ورزشی” گفت: این یک مسئله جا افتاده. برخی سنگی را پرتاب کرده و بعد صورت خود را پنهان می‌کنند. نمونه این افراد همین روزنامه است. یک مطلب می‌گویم که شما رسانه‌ها بهتر متوجه برخی اتفاقات شوید، چون بازیکنان من به خوبی متوجه مسئله هستند و آن هم این است که اگر بازیکنان من نتوانند وظایفی که به آنها محول شده و برنامه‌های تیم را به خوبی در زمین اجرا کنند من برخوردی محکم و جدی با آنها دارم، اما بازیکنانم این مسئله را به خوبی می‌دانند و شما هم بعد از هفت سال باید متوجه این مسئله شده باشید که اگر رسانه‌ای بخواهد به بازیکن من ضربه‌ای وارد کند آن رسانه تبدیل به دشمن من می‌شود. وی ادامه داد: این را بار دیگر می‌گویم و مهم نیست که چه شخصی یا چه رسانه‌ای این کار را انجام داده است و فقط می‌گویم این روزنامه اکنون دشمن من و تیم ملی است، چون حرکتی که انجام داده بسیار بزدلانه بوده. من هم بعد از هفت سال می‌دانم چه کسی پشت این قضیه است.
سرمربی تیم فوتبال ایران خاطرنشان کرد: برای یک بار می‌گویم که ورود این روزنامه به حریم ما ممنوع است و تا زمانی که آنها رسماً عذرخواهی نکنند، حق ورود به حریم ما را ندارند و بازیکنان و کادرفنی تیم ملی هم با آنها صحبتی نخواهند کرد.

کنایه حسین ماهینی پس از نرسیدن سوریه به جام‌جهانی:”بای بای”

1583-72

به گزارش خبرآنلاین؛تیم ملی سوریه با قبول شکست مقابل استرالیا از رسیدن به جام جهانی باز ماند.
این اتفاق در حالی افتاد که بلافاصله پس از حذف سوریه حسین ماهینی بازیکن پرسپولیس با انتشار ویدئویی از خوشحالی بازیکنان سوری پس از تساوی مقابل ایران نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. ماهینی زیر فیلمی که منتشر کرده نوشته: “BYE BYE”.
بازیکنان سوریه پس از تساوی 2 بر 2 مقابل ایران فیلمی را در رختکن منتشر کرده بودند که حاوی کلمات ناشایستی بود.

رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی در آمریکا

1583-73

هم‌زمان با پنجاهمین سال بزرگداشت جهان پهلوان غلامرضاتختی در مراسمی رسمی در موزه و آکادمی ورزش ایالات متحده آمریکا از تندیس برنز وی رونمایی شد. این درحالیست که تعمیر و مرمت آرامگاه این قهرمان بزرگ در “ابن بابویه” تهران، سالها طول کشید.
خبرگزاری ایرانشهر در مورد این رویداد مینویسد: موزه هنرهای ورزشی آکادمی ورزش ایالات متحده به مناسبت پنجاهمین سالروز بزرگداشت غلامرضا تختی قهرمان المپیک کشتی آزاد ایران و یکی از پرآوازترین ورزشکاران ایران از تندیس او که به دست علیرضا خاقانی ساخته و توسط انجمن دوستی میان ساکنان آمریکای شمالی و ایران به این آکادمی هدیه شده بود، رونمایی کرد.
دکتر روسندیچ رییس موزه هنرهای ورزشی در این مراسم که با حضور بابک تختی تنها فرزند جهان پهلوان تختی، و گروهی از چهره‌های علمی و فرهنگی ایرانی‌آمریکایی برگزار می‌شد با یادآوری و مرور افتخارات غلامرضا تختی در طول زندگی حرفه‌ای خود از او به عنوان یک اسطوره و شخصیت تاثیرگذار جهانی یاد کرد که توانسته بر نسل‌های بعد از خود نیز تاثیرات عمیقی بر جای بگذارد.
بابک تختی نیز در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه تختی هیچ وقت متعلق به یک دوران خاص نبوده است در مورد تاثیرات تختی بر نسل‌های پس از خودش اشاره کرد و از اقدام موزه ورزش آمریکا در نصب و رونمایی از تندیس جهان پهلوان غلامرضا تختی قدردانی کرد.
این تندیس که نیم تنه این پهلوان ایرانی را به نمایش می گذارد نزدیک به 100 پوند (50 کیلو) وزن و یک یارد(کمتر از یک متر) ارتفاع دارد.