1568-15

بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان به رنکینگ فیفا:
۶۱ پله صعود

1568-16

به گزارش ایسنا، در آخرین رنکینگ اعلام شده فیفا، تیم ملی فوتبال بانوان با ۶۱ پله صعود به جدول رده بندی بازگشت و با ۱۴۱٨ امتیاز بالاتر از تیم های اسراییل، پرو، اسلونی، ترکیه، ایرلند شمالی و هند در جایگاه ۵۵ قرار گرفت.
تیم ملی فوتبال بانوان که پیش از این با ۷۳ پله سقوط از رنکینگ فیفا خارج شده بود، پس از تشکیل اردوهای تیم ملی و حضور در رقابت های قهرمانی آسیا توانست به رنکینگ فیفا بازگردد.
آمریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، انگلیس، ژاپن، استرالیا، برزیل، سوئد و کره شمالی ۱۰ کشور برتر رده بندی فیفا هستند.

14 روز ورزش نکردن= بروز بیماری‌های مزمن

1568-17

مطالعات مختلف نشان داده که ورزش نکردن باعث ایجاد بیماری‌های مزمن همچون دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی می‌شود.
به‌ گزارش Medical news، در صورتی که افراد در حالت عادی ورزش‌هایی با تحرک متوسط تا شدید انجام دهند و از این حالت شرایط را به مدت دو هفته‌ به حالت ساکن و بدون فعالیت تغییر دهند، احتمال بروز بیماری‌های مزمن در آنها وجود دارد. به افراد 18 تا 64 سال توصیه شده که در طول هفته‌ 150 ‌دقیقه ورزش با تحرک متوسط یا 75 ‌دقیقه ورزش با تحرک زیاد انجام دهند. با این حال آمارها نشان داده است که تنها 50 درصد افراد این میزان ورزش را انجام می‌دهند.
کمبود ورزش باعث ‌اضافه وزن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون دیابت و بیماری قلبی می‌شود. کم شدن فعالیت فیزیکی باعث کاهش حجم عضلات و افزایش چربی‌های بدن می‌شود. حتی 14 روز ورزش نکردن می‌تواند باعث افزایش چربی‌های بدن شود و این چربی‌ها اغلب در قسمت میانی بدن جمع می‌شوند. این مساله باعث می‌شود که توانایی قلبی – عروقی افراد کاهش پیدا کند. به تدریج این تغییرات احتمال ابتلا به بیماری‌های مزمن را افزایش میدهد.

افشاگری جدید علیه قطری‌ها:
پرداخت ۲ میلیون دلار به دختر ۱۰ ساله

1568-18

به گزارش مهر، جزئیات دیده نشده از گزارش ۴۰۳ صفحه‌ای مایکل گارسیا درباره فساد در فیفا منتشر شده که روزنامه آلمانی بیلد آن را منتشر کرده است.
در گزارش این روزنامه آمده که مبلغ ۲ میلیون دلار به دختر ۱۰ ساله یکی از مقامات فیفا پرداخت شده است. همچنین آمده که ۳ نفر از اعضای اجرایی فیفا ۶ سال پیش و قبل از رای گیری برای انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ با جت شخصی قطری به ریودوژانیرو سفر و در مراسمی شرکت کردند. «اسپایر آکادمی»، یک سازمان ورزشی تاثیرگذار در قطر هم متهم شده که نقشی چشم‌گیر در متقاعد کردن سران فیفا برای رای دادن به قطر داشته است.
اگرچه در نوامبر ۲۰۱۴ رئیس کمیته اخلاقی فیفا، هانس یوآخیم اکرت، گفته بود که تیمش هیچ فساد و تخلفی در رابطه با قواعد و قوانین پیدا نکرده‌اند و اتهامی به قطر برای چگونگی کسب میزبانی جام جهانی وارد نیست. نشریه بیلد اعلام کرده که قصد دارد جزئیات دقیق‎تری از گزارش ۴۰۳ صفحه‎ای را منتشر کند و با اقدام دوباره به افشاگری انتظار می‎رود به فاصله کمی مانده به شروع بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فیفا دوباره درگیر مسائل حاشیه‎ای خواهد شد و افراد زیادی متهم می‎شوند.
اما از سوی دیگرهم، رئیس سابق فیفا بعد از مدت‌ها انگشت اتهام را به سوی میشل پلاتینی رئیس سابق یوفا گرفت. بلاتر گفت‌: «نباید کسی از من به خاطر میزبانی قطر انتقاد کند،‌ بلکه این میشل پلاتینی بود که باعث شد تا میزبانی جام جهانی 2022 به قطر برسد. قرار بود که آمریکا به عنوان میزبان انتخاب شود و آنها رای زیادی داشتند اما پلاتینی دست به کار شد و رای‌های زیادی را بری قطر جمع کرد تا در نهایت این کشور میزبان شود.» بلاتر ماجرا را این طور توضیح داد: «بعد از جلسه‌ای که امیر قطر با سارکوزی و پلاتینی برگزار کردند، سارکوزی به پلاتینی این ماموریت را داد که میزبانی جام جهانی را برای قطر بگیرد و این گونه بود که رئیس سابق یوفا دست به کار شد. فشار سیاسی سهم بسزایی در انتخاب میزبان جام جهانی دارد. دولت فرانسه و پلاتینی باعث شدند تا در نهایت میزبانی جام جهانی 2022 به قطر برسد.»

اتفاق عجیب در جلسه‌ای که برای
میزبانی ایران و عربستان تصمیم‌گیری کردند!

1568-19

به گزارش خبرآنلاین؛ هر چند بیش از یک سال از جلسه کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال آسیا برای تعیین تکلیف میزبانی ایران و عربستان می گذرد اما خبری از این جلسه به بیرون درز کرده که بسیار عجیب است.
سال قبل، در قطر این جلسه مهم برگزار شد و پس از آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصویب کرد در لیگ قهرمانان امسال هم عربستان و ایران در کشور ثالث رودروی هم قرار بگیرند. در آن جلسه، تمام اعضای کمیته مسابقات آسیا حضور داشتند. علاوه بر آنها، نماینده ایران و عربستان هم در جلسه بودند و قرار بود مستندات و مدارک خود را ارایه دهند. علیرضا اسدی دبیر کل فدراسیون فوتبال هم به نمایندگی از ایران در جلسه حاضر بود.
او پوشه به دست راهی جلسه شد و در این سفر، کسرایی مسئول روابط بین الملل سازمان لیگ و عضو کمیته بین الملل فدراسیون هم همراهی اش می کرد. قرار بود کسرایی به عنوان مترجم در جلسه حاضر باشد و تمام حرف ها را به اسدی منتقل و حرف های او را هم به دیگران انتقال دهد. اما قبل از شروع جلسه اتفاقی افتاد که حالا نزدیک به یک سال بعد لو رفته است؛ مترجم اسدی را در جلسه راه ندادند! دبیر کل فدراسیون فوتبال هم که اصلا تسلطی به زبان انگلیسی ندارد، مجبور شد به تنهایی و بدون مترجم در جلسه این مهمی حاضر شود. در همان جلسه بود که سرانجام کنفدراسیون درباره میزبانی تصمیم نهایی را گرفت.

اگر یک مربی ایرانی جای کارلوس کی‌روش بود!

1568-20

داریوش سعیدی مینویسد: این کارلوس کی روش هم آدم عجیبی است. انگار نه انگار ما ملت ایران عادت کرده ایم که وقتی یک مربی موفق می شود، از زبان او حرف های تند و آتشین بشنویم. او اصلا رعایت نمی کند چون در پیامی کوتاه خطاب به همه ایرانی ها نوشت: «تبریک بابت صعود به جام جهانی. بعد از این صعود وقت شروع آماده سازی برای برنامه های جام جهانی است.»
حالا کو تا جام جهانی و چه نیازی است که از الان برنامه ریزی شود؟ سال هاست در این فوتبال همه عادت کرده اند شب امتحان درس بخوانند آنوقت ما می خواهیم از الان برای یک سال آینده برنامه ریزی کنیم؟ حالا اینها به کنار، سوال ما از کی روش این است که چرا به دیگران فحش نمی دهد؟ چرا الان که فاتح جنگ است و توانسته کاری کند که هیچ مربی ای در تاریخ ایران نکرده، ساکت نشسته و به کسی فحش نمی دهد؟ آخر اینجا ما عادت کرده ایم طرف به فینال حذفی هم می رسد، روبروی خبرنگاران می نشیند و به همه از جمله مخالفانش فحش می دهد و پرده از عملیات های پیچیده و نقشه های شوم آنها برمی دارد. کی روش اما اینطور نیست. او بی آنکه در پیام کوتاهش مخالفانش را بزند، از این گفته که باید برنامه ریزی کنیم و خودمان را برای جام جهانی آماده کنیم. حالا تصور کنید اگر یک مربی ایرانی جای او بود در پیامش چه می نوشت؟ خلاصه ای از اظهارات این مربی ایرانی را در زیر می خوانید؛
*با تاکتیک هایی که خودم در نظر گرفته بودم تیم ملی رفت جام جهانی. اون یه بازی رو هم که باختیم، تقصیر بازیکنا بود چون بنده دستورات تاکتیکی رو داده بودم و بچه ها اجرا نکردن که البته تو رختکن یه تشر زدم بهشون و امیدوارم که به راه راست هدایت شده باشن.
*ما فیلم بازی حریف رو به صورت انیمیشن(منظور اسلوموشن) آنالیز کردیم و این برد آخر حاصل تلاش شبانه روزی خودم تنها بود.
*نقشه کشیده بودن بازیکنا علیه من باشن. تو اردوشون می شستن و به فلان بازیکن می گفتن واسه ما بازی نکنه. اگه نیاز باشه چیزهای بیشتری می گم ولی فعلا در همین حد می گم که بدونن چی…. ما از همه چیز خبر داریم.
*آقایونی که تا امروز علیه ما بودن الان 360 درجه رنگ عوض کردن و یه حرف دیگه می زنن. ولی اینا بدونن که مردم و به ویژه هوادارا شناختنشون. من 10 ساله دارم این حرفارو می زنم، تو روزنامه هاشون می ذارن تو کار من. منم خدایی دارم. این آدما الانم ناراحتن و به بچه ها گفتم سر تمرین دیگه راشون ندن!
*دیشب تا صبح تو اردو راز و نیاز کردم و گفتم خدا اینارو آدم کن!
*فوندانسیون خرابه. تا وقتی این فوندانسیون درست نشه وضعیت همینه. 10 ساله دارم می گم کسی گوش نمی کنه.
به فوتبال ایران تبریک می گم به خاطر این بازی بالاتر از سطح جهانی.
*با امروز که حساب کنیم، نزدیک به 5 ساله تیم ملی برزیل داره با تاکتیک من بازی می کنه!
*آقایون من بچه نازی آبادم و کم نمیارم. الان اگه یه چشم رنگی جای ما بود، همه می نوشتن به به چه با قدرت رفتیم جام جهانی ولی از همین فردا یه سری میکروفن به دست و قلم به دست میان علیه ما می نویسن. از همین الان هوادارا به گوش باشن که اینا هدفشون تخریبه من و تیم ملی.
*این آقایون می خواستن به من خیانت کنن. من حتی یکی دو شب بوی خیانت رو تو اردو حس کردم منتهی چون خوابم میومد پیگیری نکردم. صبح که بیدار شدم بو رفته بود ولی قطعا با تشکیل یک تیم کارشناسی، این مسئله رو پیگیری می کنیم.
*الان وقته هالیدی هست و باید بریم استراحت. بعد از تعطیلات میام و افشاگری رو ادامه میدم…