1588-100

عابدزاده: مردم کمک لازم دارند نه وعده
۲ هفته بعد که تب اخبار فروکش کرد، هموطنانمان از یادمان نروند

1588-101

یکی، دو روز بعد از زلزله بم در دی‌ماه سال ۸۲ احمدرضا عابدزاده در حد توانش وسایل مورد نیاز زلزله‌زدگان را تهیه و بار بلیزر معروفش کرد و پس از ساعت‌ها رانندگی در میان مردم مصیبت‌دیده حاضر شد و چند روز هم در بم کنار مردم ماند.
روزنامه خبرورزشی نوشت: عقاب آسیا این روزها در آمریکا مشغول فعالیت است.
• شنیدید دوباره در ایران زلزله آمده است؟
– بله، متأسفانه این خبر بسیار تلخ را شنیدم. کشور ما زلزله‌خیز است. در سالیان گذشته زلزله‌های شدیدی در طبس، بوئین‌زهرا، رودبار و منجیل، آوج، بم، ورزقان و شهرهای دیگر کشورمان رخ داده و جان هزاران هموطن ما را گرفته و میلیون‌ها نفر را عزادار کرده است. به نوبه خودم با مردم استان کرمانشاه و همه مصیبت‌دیدگان ابراز همدردی می‌کنم. مسلماً اگر ایران بودم الان صدای مرا از کرمانشاه می‌شنیدید.
• مردمی بودن عابدزاده ثابت شده و همه می‌دانند اگر در ایران بودید می‌رفتید کرمانشاه.
– نظر لطف شماست. مردم غرب کشور، مردم خونگرم، با غیرت و سختکوشی هستند و حالا هم زلزله رخ داده و امیدوارم خیلی زود امکانات کافی برایشان فراهم شود. آرزو می‌کنم ۲ هفته دیگر که تب زلزله حداقل در اخبار فروکش می‌کند یادمان نرود چه بر سر هموطنان‌مان آمده است. در آستانه فصل سرما هستیم و خواهش می‌کنم امکانات خوبی برای این مصیب‌دیدگان فراهم شود. مردم مصیبت‌دیده ایران‌زمین نیازمند وعده نیستند به خانه، مدرسه، درمانگاه و… نیاز دارند. وظیفه همه ایرانیان اعم از مسئولان و مردم است که به وظیفه اخلاقی‌شان بپردازند. خدا کند ۲، ۳ ماه دیگر فراموش نشود هموطنان‌مان در غرب کشور چه وضعیت سختی تجربه کرده و چه شرایطی دارند.

دایی کنارعلی کریمی در ائتلاف ضدفساد فوتبال ایران:
حذف بازپخش برنامه جنجالی کریمی از شبکه ورزش

1588-102

به گزارش خبرآنلاین؛ علی کریمی چند روز قبل در یک مصاحبه تند و آتشین، علیه آنچه که آن را فساد در فوتبال می داند، صحبت کرد و در این مصاحبه علیه رئیس فدراسیون فوتبال هم موضع گیری کرد. جدا از اینکه باید در این ماجرا حق را به علی کریمی بدهیم یا نه، باید این را در نظر گرفت که اهالی فوتبال، کریمی را به عنوان شخصی می شناسند که در هر شرایطی حرفش را می زند و مصلحت اندیشی نمی کند.
حالا او به مخالفت با مجموعه فدراسیون فوتبال پرداخته و فارغ از اینکه حق با چه کسی است، حرف های کریمی خریدار زیادی دارد؛ چراکه در فوتبال ایران همیشه افراد زیادی هستند که وقتی حرف از مبارزه با فساد و تخلفات می شود، از آن حمایت می کنند.
این بار اما شخصی از علی کریمی حمایت کرده که کسی انتظارش را نداشت. علی دایی به طور غیر مستقیم از علی کریمی حمایت کرده و در صفحه اینستاگرام خود نوشته که امیدوار است روزی در فوتبال ایران دروغ ریشه کن شود و کسی دنبال لاپوشانی و پنهان کردن مشکلات آشکار و واضح تیم های باشگاهی و برخی مدیران آن نباشد. دایی در پایان نوشته اش تاکید کرده که مقابل گردن کلفت ها می ایستد و کوتاه هم نمی آید. دایی گرچه نامی از علی کریمی نبرده، اما در این روزها به راحتی می توان متوجه شد که او از چه کسی حمایت کرده و با نوشتن این جملات در اینستاگرام، حامی چه کسی شده است. کریمی و دایی گرچه رابطه خوبی با هم ندارند و دعوای آن ها یکی از سوژه های یکی دو دهه اخیر فوتبال ایران بوده، اما این بار به طور موازی در یک مسیر حرکت می کنند.
از سوی دیگر، برنامه جنجالی و سوژه ساز لیگ یک که جمعه گذشته از طریق شبکه ورزش سیما روی آنتن رفت و صحبت های افشاگرانه علی کریمی را پخش کرد، با اتفاق عجیب و نادری روبرو شد. به گزارش تابناک، برنامه لیگ یک که با اجرای مجتبی پوربخش این هفته مصاحبه ای تند و بی پروا از علی کریمی اسطوره فوتبال ایران علیه فدراسیون فوتبال و مقامات آن را روی آنتن برده بود، امروز باید طبق برنامه همیشگی بازپخش می شد اما به دلایلی که برای اغلب رسانه ها قابل حدس زدن است، تکرار این برنامه از شبکه ورزش حذف شد. علی کریمی در این مصاحبه بدون ترس و با نام بردن مستقیم از برخی مفامات ارشد فدراسیون فوتبال، مسایلی را مطرح کرده بود که منجر به صدور جوابیه از سوی فدراسیون فوتبال شد و بعد از واکنش تند کریمی به این جوابیه، فدراسیونی ها سکوت سنگینی پیشه کرده اند. با اینحال آنها که برای تماشای تکرار این برنامه سه روز انتظار کشیده بودند، با خروج آن از جدول پخش برنامه ها مواجه شدند.

سپ بلاتر متهم به آزار جنسی:
تعرض جنسی بلاتر به نامزد توپ طلای زنان دنیا

1588-103

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، رییس سابق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) را به آزار جنسی در جریان برگزاری مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۳ متهم کرد.
به‌ گزارش ساکرنت، در حالی که اتهامات گسترده سپ بلاتر درباره پرداخت رشوه باعث شد او ریاست فیفا را از دست بدهد و ممنوع الکار شود، این بار اتهام دیگری متوجه وی شده است.
هوپ سولو، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان آمریکا که در مراسم برترین‌های فیفا در سال ۲۰۱۳ حضور داشت در گفت‌وگوی تازه خود با رسانه پرتغالی، اظهار کرد: بلاتر در مراسم برترین‌های فیفا من را مورد آزار جنسی قرار داد، ولی چنین رفتاری طبیعی جلوه داده شد. من واقعا از چنین رفتاری شوکه شدم و خیلی سریع آن جا را ترک کردم تا در کنار هم تیمی‌هایم برای دریافت جایزه برترین‌های فیفا باشم. توجه‌ام را خیلی سریع معطوف به هم تیمی خودم کردم. این رفتار اصلا رفتار درستی نبود.
سولو مدعی شده است که در آن مراسم بلاتر بدن او را لمس کرده است. سولو درباره اینکه چرا پیش از این به این ماجرا اشاره نکرده ؟ اظهار داشت: آن موقع به دلیل استرسی که برای رفتن روی سن داشتم واکنشی نشان ندادم. برای بردن آن جایزه من هم نامزد بودم. بعد از رفتن روی سن اما من دیگر بلاتر را ندیدم و این احساس بدی در پی داشت. من مستقیماً سراغش نرفتم تا بگویم که دیگر حق ندارد چنین کاری را انجام دهد. در حالی که من همیشه مستقیماً کارهایم را مدیریت می‌کنم. این مسئله (تعرض به زنان در فوتبال) شایع شده است. من در تمام طول دوران بازیگری‌ام نظیر چنین موارد را زیاد دیده‌ام. چنین تعرض‌هایی به زنان فقط در هالیوود نیست که رخ می‌دهد.
بعد از این اظهار نظر نماینده سپ بلاتر به این موضوع واکنش نشان داد و گفته‌های این دروازه‌بان را پوچ و بی اساس دانست.
سپ بلاتر ۸۱ ساله در سال ۲۰۱۵ به دلیل پرداخت رشوه از فعالیت خود منع شد. بلاتر همچنین متهم به رفتارهای جنسی در قبال فوتبال بانوان بوده است. در سال ۲۰۰۴ از بلاتر به خاطر گفتن این که زنان باید لباس‌های آزادتری بر تن کنند تا توجه بیشتری به فوتبال بانوان شود، انتقاد شد.

واکنش رسانه‌های جهان به بازماندن ایتالیا از جام جهانی:
حذف ایتالیا به سود تیم ملی فوتبال ایران!

1588-104

رسانه‌های ورزشی جهان، تیتر اصلی خود را به ناکامی ایتالیا در رسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اختصاص دادند.
به‌ گزارش آس، ایتالیا در دیدار برگشت پلی‌آف جام جهانی ۲۰۱۸ با تساوی بدون گل برابر سوئد از رسیدن به مرحله نهایی این بازی‌ها بازماند چون دیدار رفت با پیروزی یک بر صفر سوئد پایان یافته بود. ایتالیا پس از ۶۰ سال نتوانست به جام جهانی صعود کند. آخرین بازی که جام جهانی بدون آتزوری برگزار شد به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد. ایتالیا در سال‌های ۲۰۰۶ و ۱۹۸۲ و دو دوره متوالی در رقابت‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۳۴ قهرمان جام جهانی بوده است. نبود ایتالیای بزرگ در این رقابت‌ها یک اتفاق مهم محسوب می‌شود. به همین خاطر این ناکامی، تیتر اصلی رسانه‌های ورزشی جهان بود.
گاتزتا دلو اسپورت نوشت: ایتالیا، این یک فاجعه بود. ما به جام جهانی نرسیدیم! پایان. ایتالیا پس از ۶۰ سال به جام جهانی صعود نکرد. اکیپ فرانسه: چائو ایتالیا.
اوله آرژانتین تیتر خود را به زبان ایتالیایی زد و نوشت: !Siamo Fuori (ما به جام جهانی نرسیدیم).
بعد از این دیدار بوفون تصمیم گرفت که از فوتبال ملی خداحافظی کند. کاسیاس، دروازه‌بان اسطوره‌ای اسپانیا، این گونه به خداحافظی بوفون واکنش نشان داد: دوست ندارم تو را این گونه ببینم. تو برای ما و برای بسیار هنوز اسطوره‌ای. افتخار می‌کنم که برابر سنگربان بزرگی چون تو قرار گرفتم. تو هنوز می‌توانی به فوتبال زیبایی و جذابیت ببخشی.
حذف ایتالیا از جام جهانی روسیه برای بسیاری از هواداران این تیم دردناک بود اما روی کاغذ به سود تیم ملی ایران تمام شد. به گزارش تابناک، تیم ملی ایتالیا در صورت صعود به روسیه 2018، قطعا در گلدان ٢ قرار می گرفت که احتمال قرعه خطرناک با حضور دو غول در گروه ایران را بیشتر می کرد اما حالا با حذف غم‌انگیز آتزوری، گزینه اروپایی گلدان چهارم که می توانست برای کی روش شبیه یک کابوس باشد، به گلدان سوم می‌آید.
با حذف بی سابقه لاجوردی ها در مرحله انتخابی جام جهانی، حالا تغییرات جالبی در گلدان‌ها رخ داده که همگی به سود ایران است.
١- کرواسی در گلدان ٢ جای ایتالیا را گرفت.
٢- سوئد مثل ایران به گلدان سوم وارد شد و بدین ترتیب همگروه ایران نمی‌شود.
٣- تیم نيرومند صربستان به جای گلدان چهار، به گلدان سوم می‌آید و با ایران بهیچ عنوان همگروه نمی‌شود.
٤- تکلیف گلدان چهارم مشخص شد و دیگر با نتایج باقیمانده تیم جدید تغییر نمی کند. (ایران با نمایندگان آسیا طبق قانون، قطعاً همگروه نخواهد شد).
بنابراین اطلاعات جدید، ایران با یکی از این تیم‌ها همگروه می‌شود: مراکش، نیجریه، پاناما + هندوراس (در صورت صعود) و نیوزلند (در صورت صعود) که قطعا دو گرینه آخر رویایی خواهند بود و شانس کسب برد را زیاد می کند.

گزارش ويژه خبرورزشی
خط پایان کاپیتان مسعود!

1588-105

هنوز اگر به شبكه‌هاي اجتماعي سر بزنيد، هشتگ‌هايي در حمايت از مسعود شجاعي مي‌بينید.
به گزارش خبرورزشی پرتیراژترین روزنامه ورزشی، “مسعود_شجاعي_تنها_نيست” از جمله هشتگ‌هايي است كه پاي پست‌هاي اكثر بازيكنان تيم ملي ديده مي‌شود. قبل از اردوي جاري تيم ملي، شايعه شد مسعود مجوز بازگشت به تيم ملي را گرفته است. هواداران اين بازيكن، سرمست از بازگشت دوباره او، به شادي پرداختند ولي وقتي كي‌روش ليست را اعلام كرد، اثري از نام اين بازيكن نبود. هواداران مسعود حالا همچنان اميدوار هستند مسعود شجاعي به تيم ملي بازگردد ولي بعيد است انتظار آنها به نتيجه برسد!
مسعود شجاعي ديگر جايي در تيم ملي ندارد و حالا با قاطعيت مي‌توان اين خبر را اعلام كرد. مسعود حداقل تا زماني كه بيانيه‌اي را كه احسان حاج‌صفي منتشر كرد، روي اينستاگرام خود منتشر نكند، جايي در تيم ملي نخواهد داشت. احسان، بعد از دیدار تیم‌های پانیونیوس یونان با مکابی تل‌آویو در لیگ اروپا، وقتي بيانيه‌اي از سوي كادر فني تيم ملي دريافت كرد كه شبيه عذرخواهي بود، آن را روي اينستاگرام خود قرار دارد. اين بيانيه براي مسعود شجاعي هم ارسال شده بود. كي‌روش شخصاً با احسان صحبت كرد و به او گفت، اگر مي‌خواهد برگردد بايد آن را منتشر كند. حاج‌صفي هم با روي باز آن را پذيرفت و روي اينستاگرامش قرار داد.
كي‌روش همين صحبت‌ها را با مسعود شجاعي هم انجام داد. كي‌روش خطاب به مسعود گفت: «اگر مي‌خواهي به تيم ملي برگردي، بيانيه را روي اينستاگرامت قرار بده. ما توقع داريم اين كار را انجام دهي و برگردي…» مسعود اما مثل حاج‌صفي برخورد نكرد. او تأكيد داشت تنها به قرارداد حرفه‌اي‌‌اش عمل كرده و نمي‌توانسته مقابل نماينده اسراییل بازي نكند، شجاعي وقتي با دومين تماس كي روش براي انتشار بيانيه روبه‌رو شد، پاسخ داد: «با تمام احترام، آن را منتشر نمي‌كنم چون رفتاري خارج از چارچوب قرارداد حرفه‌اي‌ام انجام ندادم…» در واقع مسعود به خواسته كي‌روش هم پاسخ منفي داد‌ اما حتي اين رفتار او باعث نشد تا سرمربي تيم ملي از دست كاپيتان خود ناراحت شود. او حداقل خيالش راحت بود كه با حضور سامان قدوس در تيم ملي، مشكلي از اين بابت نخواهد داشت. در بازي با پاناما هم كي‌روش شماره 7 تيم خود را به سامان سپرد تا روي شايعات صحه بگذارد.
آنهایی كه مسعود را مي‌شناسند و مي‌دانند از مواضع خود عقب‌نشيني نمي‌كند، محروميت قطعي او را باور دارند. بدين ترتيب، عصر مسعود شجاعي در تيم ملي ايران به پايان رسيد. او اولين بازي ملي خود را در سال 2004 مقابل لائوس براي ايران انجام داد. مسعود در دو جام جهاني‌ آلمان و برزيل حضور داشت و در هر دو جام هم براي تيم ملي بازي كرد. شجاعي مي‌توانست با رفتن به روسيه، براي سومين بار راهي جام جهاني‌ شود و ركوردي به جاي بگذارد كه شايد تا سال‌ها بعد هيچ بازيكني نتواند آن را تكرار كند. جالب اينجاست كه چند وقت پيش وقتي درباره سومين حضور او در جام جهاني‌ سؤال كرديم، پاسخ داد: «اول بايد ببينيم مي‌توانم به جام جهاني‌ بروم يا نه….»
مسعود آخرين بازي ملي‌‌اش را مقابل تيم ملي ازبكستان با پيراهن ايران انجام داد. او در اين مسابقه در دقيقه 70 از زمين مسابقه تعويض شد و هرگز در شب صعود تيم ملي تصور نمي‌كرد، بعدها براي هميشه از پوشيدن پيراهن ايران محروم شود. شجاعي در مرحله نهايي مقدماتي جام جهاني‌ جزو بهترين بازيكنان ايران بود. او مقابل قطر و چين هم عملكرد بسيار خوبي داشت.بنظر میرسد مسعود با 70 بازي ملي به كارش در تيم ملي پايان داده شده است.
این مطالب در حالی منتشر می‌شود که کی‌روش در پاسخ به خبرگزاری رویترز درباره مسعود شجاعی گفته بود: از من انتظار نداشته باشید که پاسخ سیاسی یا مذهبی بدهم. پدرم به من آموخت که هرگز به فوتبال دروغ نگو!!!