1589-66

پدر مهرداد اولادی: مدیرعامل پرسپولیس
مرا به اتاقش راه نمی‌دهد/ پول مُرده خوردن ندارد

1589-60

به گزارش مهر، پدر مرحوم مهرداد اولادی با اشاره به طلب وی از باشگاه پرسپولیس در گفتگو با شبکه خبر گفت: من چهار یا پنج بار پیش آقای طاهری رفتم ولی او بی اعتنایی می کند. در حالی که دو بار دادگاه باشگاه را محکوم کرده است. ما ۴۵۰ میلیون تومان از باشگاه طلبکاریم.
وی افزود: پرسپولیس پسرم را به تیم اماراتی فروخت و پولش را گرفت ولی پول پسرم را ندادند. الان ۶ سال گذشته است ولی پولمان را نمی دهند. پدر مرحوم اولادی گفت: به من گفتند اگر از باشگاه بیرون نروی، به پلیس ۱۱۰ زنگ می زنیم که تو را ببرد. گفتم زنگ بزنید پلیس بیاید و مرا ببرد. من جوابگو هستم چون از شما طلب دارم. پیش چه کسی بروم؟ من هیچکس را ندارم باید به من زور بگویید؟ وی با بیان اینکه طاهری مدیرعامل پرسپولیس او را به اتاقش راه نمی دهد، تاکید کرد: چرا منِ پیرمرد را اذیت می کنید. ما حکم دادگاه را داریم. نمی دانم چرا طلب مهرداد را نمی دهند. چرا پول مُرده را می خورند؟

پس از حضور در مناطق زلزله زده:  هديه دختر قهرمان ووشوي جهان به كودكان زلزله زده کرمانشاه

1589-61

به گزارش مهر، جهان پهلوان غلامرضا تختی یکی از برجسته ترین افرادی بود که در تاریخ ایران زمین برای کمک به مردم آسیب دیده از زلزله آستین‌ها را بالا زد، پاشنه کفش‌ را بالا کشید و اعتبارش را وسط گذاشت و به بازار رفت و جمع آوری کمک های مردمی برای مردم را بدعت نهاد.
۵۵ سال پس از زمین لرزه 2/7 ریشتری بویین زهرا، زلزله‌ای با همین قدرت استانی دیگر در کشور را به لرزه در آورد تا اهالی کرمانشاه بیشترین آسیب را از این حادثه طبیعی ببینند.
در روزهای اخیر کرمانشاه ایران شد و مردم ایران کرمانشاهی شدند. این حادثه کرد و لر و فارس و عرب و عجم نشناخت و همه مردم ایران با هر قومیت و گویش و از هر کجای ایران برای کمک به هموطنان آسیب دیده آستین بالا زدند و بدون آن که منتظر دستور و اجازه بنشینند خود برای یاری رساندن مستقیم وارد آوردگاه شدند.
از بسیاری از قهرمانان کشتی و وزنه برداری که مدال‌های خود را برای کمک به این مردم حراج کرده و خود شخصا برای یاری رساندن عازم منطقه شدند گرفته تا فوتبالیست های سرشناسی مثل علی دایی، حمید استیلی، مهدی پاشازاده و خیلی‌های دیگر که هر یک به تنهایی تبدیل به پایگاهی برای یاری رساندن به کرمانشاه شدند. حتی کانون‌های هواداری تیم های پر هوادار کشور هم ستادهای کمک رسانی مستقلی شدند تا سهم خود را برای کمک به مردم کرمانشاه ادا کرده باشند.
سهم خانواده ورزش در حضور در صحنه کمک‌های مردمی ورای ورزشکاران زنده بود و حتی خانواده اسطوره‌های درگذشته هم برای ادای سهم پا به میدان گذاشتند و در این راه خانواده‌های حجازی، پورحیدری و نوروزی در کنار جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم آسیب دیده از زمین لرزه، اقدام به فروش یادگارهای این اسطوره‌های درگذشته نمودند تا عواید حاصل از آن را برای کمک به مردم زلزله زده اختصاص دهند.
در همین راستا، سهيلا منصوريان قهرمان ووشوي جهان بعد از سفر به مناطق زلزله زده ٣٠ درصد از قرارداد ليگ چين خود را به كودكاني اختصاص داد كه در اين حادثه پدر و مادر خود را از دست داده اند.
به گزارش فارس، سهیلا منصوریان در مورد شرایط و حس و حال خود بعد از دیدن مناطق زلزله زده، گفت: این حجم از کمک و امدادرسانی از طرف مردم و هنرمندان در کرمانشاه بی نظیر بود و در عین حال بسیار تحت تاثیر اتفاقات و کودکانی بودم که در این حادثه والدین خود را از دست داده اند. کودکانی که برای نجات جان خود و تلاش برای زیر آوار نماندن مجبور شدند روی شیشه های شکسته بدوند و حالا با پاهایی بخیه خورده در این شرایط سخت زندگی می کنند.
در کنار تمام این صحنه های تلخ همدردی و همدلی مردم بیش از هر چیز بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و البته مهمان نوازی این عزیزان حتی در این شرایط و ابراز ناراحتی آنها که کاش در شرایط بهتری پذیرای ما بودند. بعد از دیدن آنها تصمیم گرفتم ٣٠ درصد از قرارداد لیگ چین خود را به کودکانی اختصاص بدهم که در این حادثه خانواده شان را از دست داده اند.
فیلم صفر تا سکو قصه خواهران منصوریان، قهرمانان ووشو ساخته سحر مصیبی و با تهیه کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی از اول آذر در سینماهای تهران و شهرستان ها به اکران عمومی درمی آید و ده درصد از فروش هفته اول آن به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص داده خواهد شد.

افتخار بزرگ برای فوتبال ایران:
فغانی در روسیه قضاوت خواهد کرد

1589-62

داور بین‌المللی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 سوت خواهد زد.
به گزارش خبرآنلاین؛ در حالی که تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در رقابت های جام جهانی است، حالا یک داور ایرانی هم به جمع کاروان فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی اضافه شده است. علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال ایران که سابقه قضاوت در فینال رقابت های مهمی مثل جام ملت های آسیا،جام باشگاه های جهان و المپیک را دارد، از سوی فیفا برای حضور در رقابت های جام جهانی 2018 روسیه انتخاب شد.
فیفا از شش داور سرشناس آسیایی برای حضور در این سمینار دعوت به عمل آورده که علاوه بر علیرضا فغانی از ایران می توان به روشن ایرماتوف از ازبکستان، نواف عبدالله از بحرین ، ساتو ریوجی از ژاپن،محمد عبدالله از امارات و فهد المرداسی از عربستان هم اشاره کرد.
علیرضا فغانی در جام جهانی 2014 به عنوان داور ذخیره حضور داشت و فرصت قضاوت پیدا نکرد و در بازی هایی که انتخاب شد تنها نقش داور چهارم را ایفا کرد اما با گذشت چهار سال و پیشرفتی که از این داور شایسته در این سال ها دیده شد به نظر می رسد برترین داور آسیا در سال 2016 این بار بتواند بازی های مهمی را در جام جهانی قضاوت کند.

جدیدترین سوژه فوتبال ایران که فوتبالی نیست!

1589-63

موضوع جادوگری در فوتبال هر روز وارد داستان‌های جدیدتری می‌شود.
به گزارش خبرگزاریها؛ بعد از آیتم ویژه‌ای که برنامه نود پخش کرد، حالا جادوگری تبدیل به اصلی‌ترین سوژه فوتبال ایران شده است. حتی با این وجود که بعد از چند هفته تعطیلی بازی‌های لیگ از سر گرفته شد، اما در پایان همین بازی‌ها نیز یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که بازیکنان و مربیان درباره آن صحبت کردند، همین جادوگری بود. موضوعی که حتی هنوز مشخص نیست در فوتبال ایران چه کسانی به آن اعتقاد دارند و چه کسانی آن را رد می‌کنند. چرا که شائبه‌های ایجاد شده درباره تیم‌ها و بازیکنان کاملا با اتفاقاتی که با نام جادوگری در کنار هم چیده شده در تناقض است. مطمئنا هرچه بیشتر شدن اینطور صحبت‌ها لطمه بزرگ‌تری به فوتبال ایران خواهد زد. حتی بزرگ‌تر از همین جو ناآرامی که این روزها به وجود آمده است. هرچند برای مثال مجید جلالی در کنفرانس خبری با چشمانی اشک بار تمامی اتهامات را رد کرد، یا مثلا مرتضی اسدی از این گفت که تیم‌هایی که اسیر جادوگری می‌شوند، بازیکنان‌شان رباط‌صلیبی پاره می‌کنند. همه این‌ها نشانگر این است که موضوع پرداخته شده توسط برنامه نود نیاز به ورود هرچه بیشتر و بهتر نهادهای بالادست دارد. در ادامه این داستان حتی روزنامه پیروزی طعنه‌ای به حریف خود زده و از طلب ۷۰۰ میلیونی یک جادوگر نوشته است. فعلا وضعیت فوتبال ایران اینطور است که هرروز یک داستان جدید از سری داستان‌های عجیب جادوگری منتشر می‌شود که باید دید بالاخره سرانجام این فرآیند منفی برای فوتبال ایران چه خواهد بود؟ آیا قدرتی می‌تواند جلوی ورود چنین مسائلی به فوتبال را بگیرد؟

آقای تاج! در مبارزه با فساد کنار “علی کریمی” باشید نه مقابل او

1589-64

صحبت‌های جنجالی علی کریمی و بیان بخشی از مشکلات و فساد موجود در فوتبال ظاهرا به مذاق برخی خوش نیامده و آن را یک تهدید و نه فرصت تلقی کرده‌اند. در حالی که اسطوره فوتبال ایران حاضر است برای صحبت‌هایش مدرک ارائه کند، برخی این اظهارات را تاب نیاورده‌اند و به ملی‌پوش سابق فوتبال ایران حمله کرده‌اند.
به‌ گزارش ‌ایسنا، در چند سال گذشته افراد زیادی درباره فساد در فوتبال صحبت کردند اما هر کدام زمانی که نیاز به ارائه سند و مدرک شد پا پس کشیدند تا فساد در فوتبال همواره به عنوان یک موضوع به قوت خود باقی بماند. علی کریمی بازیکن سابق پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی که همیشه به خاطر رک گویی و بیان مطالب – بدون این که منفعت خود را در آن در نظر بگیرد – معروف است، این بار هم صحبت‌هایی انجام داده که اگر این اظهارات به فال نیک گرفته شود زمینه‌ای فراهم خواهد شد برای طرح مباحث و مستندات بیشتر در راه مبارزه با فساد در فوتبال.
علی کریمی در بخشی از صحبت‌های خود فدراسیون فوتبال را هم به عنوان متولی فوتبال کشور به باد انتقاد گرفت و عنوان کرد که آنها آن طور که باید و شاید عمل نکرده‌اند و در سال‌های گذشته موجبات سندسازی توسط باشگاه‌ها برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند. انتقادات او که نه مختص به یک نفر خاص،‌ بلکه به چند نفر و چند مجموعه بود با استقبال دلسوزان فوتبال همراه شد و علاوه بر طرفداران فوتبال چهره‌های شناخته شده‌ای مانند علی دایی نیز از علی کریمی حمایت کردند تا بدون این که مشکلی برای این مربی به وجود بیاید، فساد در فوتبال پیگیری شود. تمام حرف علی کریمی این است که دوست دارد فوتبال ایران یک بار دیگر به سال‌های دور باز گردد که بدون دروغ و فریبکاری اداره می‌شد و هیچ مشکلی وجود نداشته باشد. کریمی برای صحبت‌های خود دلیل و مدرک دارد و عنوان کرده که می‌تواند با مدیران فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کند و از صحبت‌های خود پا پس نمی‌کشد. جدیت کریمی در بیان این مطالب را می‌توان از دو دیدگاه فرصت و تهدید در نظر گرفت.
یکی از مراجعی که نسبت به صحبت‌های کریمی واکنش تندی نشان داد فدراسیون فوتبال بود. درست است که فدراسیون در بیانیه خود خواستار ارائه سند و مدرک شده، اما جنبه تهاجمی این بیانیه که سعی در رفع اتهام از فدراسیون فوتبال داشت، بسیار عجیب به نظر می‌رسید. زمانی که متولی اصلی فوتبال زودتر از هر فرد و سازمان دیگری بخواهد مقابل این صحبت‌ها قرار بگیرد، چه اتفاقی ممکن است برای این فوتبال و لایه‌های پنهان و فاسد زیرین آن رخ دهد؟

با توجه به این که کریمی فوتبالیست شناخته شده‌ای است و هیچ گاه حاضر نمی‌شود آبروی خود را به خاطر طرح مسائل غیر مستند خراب کند، حداقل می‌توان این فرصت را به علی کریمی داد که در محضر قانون یک بار دیگر مطالب خود را مطرح کند. عمده صحبت‌های کریمی به سال‌های قبل باز می‌گردد و عملا اشاره‌ای به مدیران فعلی فدراسیون فوتبال ندارد چرا که آنها نهایتا یک سال و نیم است که بر مسند ریاست تکیه زده‌اند. مدیران کنونی فوتبال که انصافا در بخشی از امور توانسته‌اند گام‌های مثبتی بردارند و طبیعتا بخش کمی از صحبت‌های کریمی شامل حال این مدیران می‌شود، باید از این اظهارات استقبال کنند اما بسیار عجیب است که آنها زودتر از هر کسی نسبت به صحبت‌های کریمی واکنش نشان داده‌اند، انگار آنها ریگی در کفش داشته‌اند و یا با واسطه مشاوره‌های غلط در یک ماجرای مبارزه با فساد، نادانسته خود را سیبل مفسدان پشت پرده فوتبال کرده‌اند! بازیکن سابق تیم‌ ‌ملی به مشاوران مهدی تاج و حلقه یاران او حمله کرده و عملکرد آنها را تا زیر سوال برده است. فدراسیون فوتبال می‌تواند در جلسه با کریمی که چندین سال برای فوتبال ایران زحمت کشیده صحبت‌های او را گوش داده و اگر نکات مثبت و مستندی در اظهارات او مشاهده کرد، حتما از آن‌ها برای بهبود مدیریت فوتبال استفاده کند.با وجود بیانیه فدراسیون فوتبال علیه علی کریمی، هنوز فرصت پرداختن به صحبت‌های کریمی وجود دارد و می‌توان از مطالب او به عنوان یک فرصت برای حل مشکلات فوتبال و رفع باریکه‌های فساد در فوتبال استفاده کرد.