1591-41

پشت‌پرده “حجاب” مربی مرد تایلندی در کبدی بانوان آسیا:
مرد تایلندی اصلا سرمربی نبود!

1591-42

به گزارش خبرگزاریها؛ سرمربی تیم ملی کبدی تایلند در رقابت های قهرمانی آسیا در گرگان، روی سر خود چیزی انداخت و به عنوان خانم وارد سالن مسابقات شد!
ایسنا نوشت: سرپرست فنی فدراسیون کبدی که بعد از مسابقات از سمتش برکنار شد، می‌گوید که دختر رییس فدراسیون روسری بر سر مربی مرد تایلندی کرد و او را به داخل زمین برد. زهرا رحیم‌نژاد در واکنش به بر کنار شدنش از سمت سرپرست فنی تیم‌های ملی کبدی، گفت: نمی‌فهمم که چرا من را برکنار کردند. حضور مربی مرد تایلندی با حجاب در سالن چه ربطی به من دارد؟ من به عنوان سرپرست فنی در مسابقات حضور داشتم. سالن رقابت‌ها، گارد حفاظت، حراست و ارگان‌های مختلفی داشت که وظیفه آنها این مسائل بود. من تنها کار فنی انجام می‌دادم. این اولین بار من نیست که به عنوان سرپرست فنی رقابت‌ها را برگزار می‌کنم. در ارومیه و در سال 2005 مسابقات کبدی تهران را نیز به عنوان سرپرست فنی مدیریت کرده‌ام. وی تاکید کرد: اول این که نمی‌فهمم که این ماجرا چه ربطی به من داشته و دوم این که خود دختر رییس فدراسیون (اعظم مقصودلو) این مربی را جلوی چشم ما حجاب سرش کرد و به داخل زمین برد. به او گفتم نکن، پاسخ داد “ول کن خانم رحیمی نژاد!”.
سرپرست فنی مسابقات کبدی گفت‌: من غافلگیر شدم. این ماجرا چه ربطی به من داشت. کجای این مساله می‌توانستم دخیل باشم؟ حتی بعد از ظهر روز اول مسابقات آی دی کارتم را در هتل جا گذاشتم و من را به داخل سالن راه ندادند تا این حد سختگیری وجود داشت. من توضیح دادم که مسئول برگزاری مسابقات هستم. سرپرست فنی هستم. با کلی سوال و پرسش متوجه موضوع شدند و از من عذرخواهی کردند و بعد از آن من به داخل زمین رفتم.
رحیم نژاد در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آن مربی مرد تایلندی تنها چند ثانیه در زمین بوده است؟ گفت‌: نه. اصلا این طور نیست. هر چهار بازی تایلند را این مربی مرد تایلندی با چهار روسری مختلف در داخل سالن حضور داشت. او با روسری سفید، مشکی، شال کرم مانند و چفیه بر سر داشت و چهار بازی را کامل در زمین بود. او در پاسخ به این سوال که با همه سختگیری‌های سالن تنها با مجوز دختر رییس فدراسیون توانست این گونه در داخل زمین بماند؟ اظهار کرد: اول مجوز دختر رییس فدراسیون بود و دوم این که من به حراست گفتم این کار را نکنید به من گفته شد “آقای طیبی (مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان) به ما اجازه داده است نگران نباشید”.
اعظم مقصودلو مدیر فنی تیم ملی کبدی زنان در واکنش به صحبت‌های رحیمی نژاد سرپرست فنی مسابقه‌های کبدی آسیا اظهار کرد: من چه کاره بودم؟ خودتان کلاه‌تان را قاضی کنید. من مدیر فنی تیم ملی‌ام. چه حقی داشتم که روسری سرمربی کنم و بگویم که به زمین برود؟ اصلا آن زمانی که آن‌ها می‌گویند من در سالن مسابقه‌ها نبودم و کنار تیم خودم بودم. کاملاً حرف‌های رحیمی‌نژاد را تکذیب می‌کنم. امکان ندارد که من چنین کاری کرده باشم. او تاکید کرد: من آخر بازی به سالن آمدم و این صحنه را که دیدم بسیار ناراحت شدم. خودم روسری را از سر این مربی برداشتم و پرت کردم و گفتم این چه کار زشتی است که انجام شده است؟ همکارانم، شاگردانم و دوستانم که آنجا بودند شاهد هستند. آن‌ها می‌گویند که من از ابتدا در سالن بودم و روسری را سر مربی تایلندی کردم در صورتی که من ثانیه‌های آخر بازی آمدم. مدیر فنی تیم ملی کبدی زنان ادامه داد: بعد از اینکه روسری را پرت کردم بهش گفتم چه کاری است که کرده است؟ از من عذرخواهی کرد و من به او گفتم که این کار غیر قانونی است. نمی‌شود که در کنار زمین بماند. اما او می‌خواست که بازی را از نزدیک ببیند. باز هم تاکید کردم که ورود مربی مرد به داخل مسابقه‌های زنان غیر قانونی است و مجوز ندارد.
مقصودلو حتی مربی بودن این مرد تایلندی را تکذیب کرد و گفت: به آن‌ها گفتم چرا مربی زن با خود آورده‌اید و هزینه‌های ما را بیشتر کرده‌اید. هم مربی زن آورده‌اید و هم سرپرست تیم که به عنوان مربی مرد تایلند در شبکه های اجتماعی مطرح شد. این بحث را با آن مرد تایلندی کردم و رفتم. تیم تایلند مربی زن به نام الیسا داشت که از بازیکنان قدیمی تیمش است و همین الیسا روی نیمکت نشسته است. فیلم آن نیز وجود دارد. آن مرد تایلندی از کنار زمین دارد بازی‌ها را نگاه می‌کند و می‌خواست که تیمش را حمایت کند. او ادامه داد: من به این‌ها کاری ندارم اما اینکه من بخواهم روسری سر مرد تایلندی کنم خنده‌دار است. فدراسیون اگر رحیمی نژاد را برداشته است، چون توقع داشت که او به عنوان ناظر مسابقه‌ها دقت و نظارت بیشتری داشته باشد اما من به این تصمیمات فدراسیون کاری ندارم و دخالتی نمی‌کنم. دختر رییس فدراسیون ادامه داد: مگر من بچه‌ام که روسری بر سر مرد تایلندی کنم؟ به قول خود این افراد نیز من دختر رییس فدراسیونم. من حیثیت پدرم را زیر سوال نمی‌برم که این کار را بکنم. سود این داستان به من نمی‌رسید. این تیم حتی حریف من هم نبود. با آن‌ها هیچ صنمی نداشتم و حتی در یک گروه هم نبودیم. چرا باید این کار را کرده باشم؟
ایران در حالی میزبان مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا در گرگان بود که هر دو تیم مردان و زنان ایران در نیمه نهایی مغلوب حریفان خود شده و از فینال باز ماندند. همچنین، به گزارش خبرآنلاین ؛ حجه الاسلام سرشناس، محمدرضا زائری، در این باره انتقاد کرده و نوشته است:«دعواهاي طنزآميز و شرم آور رييس سابق جمهوري و مسؤولان قوه قضاييه را شاهديم و به روي خودمان نمي آوريم، ماجراي دردناك بلاتكليفي مواضع مان در مقابل (اسراييل) در ميدان هاي ورزشي را مي بينيم و خون دل مي خوريم، ولي اين يكي را به قول معروف نمي دانم بايد كجاي دلمان بگذاريم؟
آيا اين بازي ها مسخره كردن حكم خدا نيست؟…در تاريخ بشر كسي اين قدر باورهاي مردم را به سخره گرفته؟ به خدا درد دارد كه ناداني و حماقت ما اين طور مفهوم عظيم و رفيع “حجاب” (منظورش “پوشش اجباری دولتی” است) را به افتضاح بكشد و هيچكس از بزرگان و اعاظم و علما و مراجع هم به روي خودش نياورد!

رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان؛
«سهراب مرادی» دو رکورد جهان را شکست،«موسوی» برنز گرفت

1591-43

به گزارش مهر، رقابتهای وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آناهیم آمریکا در گروه A دسته ۹۴ کیلوگرم پیگیری شد. در این وزن سهراب مرادی قهرمان جهان و المپیک دست به کار بزرگی زد و ضمن کسب سه نشان ارزشمند طلای جهان، رکورد دوضرب و مجموع جهان را ارتقاء داد.
سهراب مرادی که با ثبت وزنه ۱۸۴ کیلوگرم در حرکت یکضرب طلا گرفته بود، در حرکت دوضرب نیز ابتدا وزنه ۲۲۰ کیلویی را بالای سر برد و سپس برای دومین مرتبه وزنه ۲۳۳ کیلوگرمی را به نام خود ثبت کرد تا یک کیلوگرم رکورد سیمون کولچی از لهستان را که در مسابقات جهانی ۲۰۰۰صوفیا ثبت شده بود را ارتقاء دهد و در مجموع هم با ۴۱۷ کیلوگرم رکورد شخصی خودش را به میزان ۴ کیلوگرم افزایش دهد.
سید ایوب موسوی دیگر ملی پوش دسته ۹۴ کیلویی کشور نیز که در حرکت یکضرب وزنه ۱۷۱ را مهار کرد و در جایگاه پنجم قرارگرفت، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۰۸ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت هم وزنه ۲۱۴ کیلوگرمی را مهار کرد تا با مجموع ۳۸۵ کیلوگرم به دو مدال برنز حرکت دوضرب و مجموع دست یابد.

واکنش عادل به حضور ۵۰۰ میلیونی فیگو در برنامه نود!
روایت لیلا اوتادی از هزینه حضور لوییز فیگو

1591-44

عادل فردوسی‌پور درباره حضور فیگو در برنامه ۹۰ توضیحاتی ارائه داد. بعد از حضور لوئیز فیگو در برنامه نود، شایعات زیادی مبنی بر حضور ۵۰۰ میلیونی او مطرح شد و خیلی‌ها نسبت به خرج شدن چنین مبلغی انتقاد داشتند. در همین راستا عادل فردوسی‌پور درباره حضور فیگو گفت: «این را باید به دوستان یا دشمنانی که پیرامون حضور فیگو شایعه ساختند بگویم که اولا اصلا خبری از مبلغ ۵۰۰ میلیون نبود. دوما این پول به طور کامل توسط اسپانسر (آپ) پرداخت شده. ضمن اینکه کسانی که می‌گویند او فقط نیم ساعت در برنامه بود، ابتدا خوب برنامه را ببینند و سپس انتقاد کنند. او چیزی نزدیک به چهار ساعت در برنامه حضور داشت. نکته دیگر سوءاستفاده‌ای است که از این ماجرا شد. خیلی‌ها گفتند چرا این پول به زلزله‌زدگان کمک نشد و … . خوب نیست که اینطور مسائل با هم قاطی شوند. در همه جای دنیا حضور کارشناسان بزرگ در برنامه‌های تلویزیونی مرسوم است. در هر حال همه چیز توسط اسپانسر خصوصی پرداخت شد و منتقدین این را هم بدانند که در خلال برنامه کلی تبلیغ پخش شد که پول آن به حساب صدا و سیما و بیت‌المال رفت.» به گزارش خبرآنلاین؛ لیلا اوتادی هنرپیشه نام آشنای ایرانی در صفحه اینستاگرام خود درباره ماجرای حضور لوییز فیگو در برنامه نود نوشت:
سلام دوستان عزيز چند روزيه در فضاى مجازى به اقتضاى حاشيه پردازي اش اين متنهارو مى بينم والبته اهميت نمي دادم تا جوابيه اى در برنامه بيان شد كه البته انتظار داشتم باهوش وذكاوتى كه ازمجرى برنامه سراغ دارم اصل صحبت من رو درك مي كردند،ولى چون حاصل نشد لازمه ذكر كنم: ١)يك اتفاق خجسته حضور نه ٤ساعت حتى ٢٤ساعته يه ستاره فوتبال (قبل)تيم پرتغال در تلویزيون ملى ما نيست،اتفاق خجسته اون موقعيه كه آقاى گل ما يا لژيونرهاى ما نه به تلویزيون پرتغال حتى به تلویزيون ممالك همسايه برن و ١٠٠هزار يورو پول بگيرند وكلى عزت واحترام….
٢)اتفاق خجسته وقتيست كه در اين وضعيت به واقع خراب اقتصادى كشور ما كه همه مردم وبانكها وغيره بدليل تحريم وقيمت دلار ونوسان بازار وغيره دچار بحرانند يك شركت كه چندسالى بيشترازفعاليتش نميگذره چطور چنين هزينه اى ميكنه. اصلا چرا بايد اين هزينه ها وقتى مي شه در چرخه اقتصاد مملكت خودمون باشه بايد تبديل به يورو بشه وخارج بشه؟؟؟؟
٣)الان باحضور ايشون چه اتفاق خجسته اى رخ داده ؟يا اصلا رخ داده يا توهمى بيش نيست؟؟؟؟
مبلغ دقيقا ١٠٠هزار يورو به اضافه تقبل هزينه سفر بسيار لاكچرى ايشون همراه با سگشون بوده كه براى نگهدارى سگشون در ساعات برنامه بيش از ١٠٠٠يورو هزينه پرداخت مي شده.
در انتها من نه علاقه اى به ديدن وتعقيب چنين برنامه هايي دارم و در كمال احترام جذابيتى هم برام نداره، منظور نظر انتقاد از فرهنگ بيگانه پرستى و فداكردنِ خودمان بود كه ظاهرا دركش براى بعضى عزيزان حاصل نشد.در پناه خدا…

کی‌روش: چرا ناراحت؟ چی از این بهتر؟
بازی با پرتغال و اسپانیا حداقل ۴ میلیون دلار پول نیاز داشت

1591-45

قرعه کشی جام جهانی 2018 روسیه برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم های پرتغال، اسپانیا و مراکش همگروه شد. پس از این مراسم کارلوس کی روش درباره اینکه آیا از قرعه ایران ناراحت است گفت:« چرا ناراحت؟ چی بهتر از این؟! این اتفاق خوبی برای فوتبال ایران است. مردم همیشه بازی با تیم های بزرگ را می خواستند و حالا می توانند دو بازی بزرگ را در جام جهانی ببیند. بازی با این تیم ها حداقل 2 میلیون دلار هزینه دارد که بدون حتی 1 دلار هزینه کردن ما با این دو تیم بازی خواهیم کرد. مراکش هم یکی از بهترین تیم‌هاست و بازیکنان زیادی در اروپا دارد. ما باید برویم و از این رقابت ها لذت ببریم.»
مهدی مهدوی کیا که یکی از مهمانان فیفا در این برنامه بود، پس از قرعه‌کشی نسبت به این گروه واکنش نشان داد گفت: «شاید این بدترین گروهی بود که در آن قرار گرفتیم آن هم با اسپانیا و پرتغال قهرمان اروپا، اما برای فوتبال دوستان ایرانی که دوست داشتند با تیم های بزرگ همگروه شویم اتفاق رخ داد. در این قرعه دانمارک کار ما را خراب کرد و باعث شد تا با اسپانیا و پرتغال همگروه شویم.»
مهدوی کیا گفت:«با این قرعه هیجان جام جهانی برای ما بیشتر شد. ما تا کنون با اسپانیا دیدار نکردیم و می تواند جذاب باشد. اما سابقه بازی برابر پرتغال را داریم و کی روش هم شناخت خیلی خوبی از این تیم دارد. مراکش هم تیم خوبی است و اینکه اولین دیدارمان با آنهاست می تواند از لحاظ روحی بازیکنان ما را برای دیدار برابر اسپانیا و پرتغال آماده کند. اما نباید مراکش را دست کم بگیریم. آنها تیم خوبی هستند و پس از چند سال به جام جهانی بازگشتند.»
به گزارش خبرآنلاین؛ با پایان قرعه کشی جام جهانی، برنامه بازی ها نیز مشخص شد. به این ترتیب ایران در اولین دیدار خود باید ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۹۷) ساعت ۱۸:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه سنت پترزبورگ برابر مراکش به میدان برود.
ملی‌پوشان ایران در دومین دیدار ساعت ۲۱:۳۰ روز ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۹۷) در ورزشگاه کازان به مصاف تیم ملی اسپانیا می‌رود و در نهایت ایران در سومین بازی خود ۲۵ ژوئن (۴ مرداد ۹۶) در سارانسک به مصاف پرتغال خواهد رفت.