1592-68

سحر قریشی؛ موقعیت‌خراب‌کن مثل مهدی طارمی!
پاسخ تند مهناز افشار با هشتگ زنان علیه زنان

1592-69

داستان سخنان قصار سحر قریشی از آنجا آغاز شد که این بازیگر سینما در گفت‌و‌گویی ویدیویی در ارتباط با عدم موافقتش با حضور زنان در ورزشگاه، مدعی شد حضور در کنار مردان او را منقلب می‌کند.
در این مورد، میثم بهرامی نوشت: سحر قریشی گفته که موافق راه ندادن خانم‌ها به استادیوم‌هاست. خوب است که خانم‌ها را به استادیوم‌ها راه نمی‌دهند. این طوری، «خانم‌هایی که از بودن در کنار تعداد زیادی آقا منقلب می‌شوند»، مجبور نیستند به استادیوم بروند. البته می‌توان یک راه دیگر هم پیشنهاد داد؛ این‌که با ورود خانم‌ها به استادیوم‌ها موافقت کنند و «خانم‌هایی که از بودن در کنار تعداد زیادی آقا منقلب می‌شوند» خودشان سمت ورزشگاه‌ها نروند. ممکن است سحر قریشی به هر دلیل، مجبور باشد که اگر خانم‌ها را به ورزشگاه راه دادند، بلیت بخرد و برای دیدن مسابقه فوتبال، روی سکوها بنشیند. چند ماه قبل همین اتفاق رخ داد. او با اینکه از قرار گرفتن در کنار تعداد زیادی آقا منقلب می‌شود، به استادیوم ابوظبی رفت و بازی فوتبال پرسپولیس و الاهلی امارات را از نزدیک تماشا کرد. تصویرش هم موجود است. احتمالا اکثر اینستاگرام‌بازها و تلگرام‌بازها آن چند تصویر معروف از سحر قریشی را دیده‌اند که در استادیوم ابوظبی است و طوری عکس گرفته که حتما نشان داده شود در استادیوم فوتبال، مشغول تماشای بازی است.
برخلاف شایعاتی که از استقلالی بودن این بازیگر حکایت دارد، باید حدس زد که قریشی طرفدار پرسپولیس است؛ اگر نه، خانمی که از بودن در کنار تعداد زیادی آقا منقلب می‌شود، دلیلی برای رفتن به استادیوم فوتبال آن هم در روز بازی پرسپولیس ندارد. در همین پرسپولیس که قریشی طرفدارش است، مهاجمی حضور دارد که موقعیت‌های زیادی در فوتبالش خراب کرده. مهدی طارمی را بیشتر از این‌که به عنوان یک گلزن بشناسند، به عنوان مهاجمی می‌شناسند که موقعیت‌های زیادی در هر مسابقه از دست می‌دهد. می‌توان صحبت‌های سحر قریشی را به موقعیت خراب کردن‌های مهدی طارمی تشبیه کرد. این موقعیتی بود که قریشی می‌توانست استفاده بهتری از آن بکند. شاید اگر قریشی در آن مصاحبه کمی سیاست‌مدارانه‌تر کلمات را بر زبان می‌آورد، حالا در میان قشر عظیمی از خانم‌ها که دوست دارند به استادیوم‌های فوتبال بروند، هنوز چهره‌ای محبوب بود. نه این‌که دیگر محبوب نباشد، فقط احتمالا او را از زاویه‌ای دیگر می‌بینند؛ احتمالا همان زاویه‌ای که از آن، حسام نواب‌صفوی را نگاه می‌کنند.
پس از صحبت‌های سحر قریشی درباره علاقه نداشتن‌اش به حضور در ورزشگاه‌ها، مهناز افشار در توئیت تازه‌اش به این حرف‌ها واکنش نشان داد. افشار توئیت کرد: «نمیشه خیلی راحت حق نیمی از جامعه رو انکار کرد چون یک نفر وقتی در کنار مردان قرار می‌گیره «منقلب» میشه! ورود به ورزشگاه‌ها حق زنان است. والسلام #زنان_علیه_زنان»
پژمان راهبر روزنامه‌نگار معروف ورزشی نیز در این مورد چنین اظهارنظر کرد: قطعا منظور سحر قریشی از منقلب‌شدن چیزی نیست که دستمایه طنزهای ماست؛ اما سلبریتی‌های ما اغلب بی‌مطالعه و کم‌سوادند و دایره واژ‌گانشان کوچک. پس چیز عجیبی نیست که خرابکاری می‌کنند؛ حتی آنهایی هم كه فکر می‌کنید فرهیخته‌اند و باسواد. اگر چه آنها فضیلت سکوت را دریافته‌اند!

دختران ایران در رده نخست سلاح‌های بادی قهرمانی آسیا

1592-70

تیم ملی تپانچه دختران ایران موفق به کسب مقام طلا و عنوان نخست دهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، در این مسابقات که در واکوسایتامای ژاپن در حال برگزاری است تیم دختران ایران شامل فاطمه قدرت الهی با امتیاز 386، هانیه رستمیان با 383 امتیاز و سیده شیرین مرتضوی با 375 امتیاز بر سکوی نخست تپانچه بادی دختران آسیا تکیه زدند.تیم های هند و کره جنوبی نیز عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند. گفتنی است قدرت نمایی دختران ایران به گونه ای بود که تیم مدعی چین و ژاپن میزبان از رسیدن به سکوی قهرمانی بازماندند.

مدافع ایرانی قهرمان لیگ آمریکا شد

1592-71

استیون بیت آشور به همراه تیم اف سی تورنتو موفق شد به عنوان قهرمانی لیگ ام ال اس آمریکا دست پیدا کند.
به گزارش تابناک، تیم اف سی تورنتو آمریکا که پیش از این موفق شده بود خود را به فینال رقابت های ام ال اس برساند با حضور برابر تیم سیاتل ساندرز با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید و توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را به دست بیاورد. نکته جالب توجه در رابطه با این قهرمانی اینکه استیون(مهرداد) بیت آشور، مدافع راست ایرانی تیم تورنتو نیز از ابتدا در میدان حضور داشت و با بازی خوب و حضور نود دقیقه ای خود، یکی از ارکان پیروزی تیمش لقب گرفت.
بیت آشور یکی از اصلی ترین بازیکنانی محسوب می شد که در موج حضور بازیکنان ایرانی الاصل در تیم ملی ایران و تحت رهبری کارلوس کی روش قرار داشت و با عملکرد خوب خود این مربی را مجاب کرد تا یکی از بازیکنان ایرانی حاضر در جام جهانی 2014 محسوب شود. اما پس از آن بازی ها وی دیگر رنگ پیراهن تیم ملی را ندید تا با تمام قوا در خدمت تیم های باشگاهی خود باشد.مدافع راست سابق تیم ملی که این روزها با پیراهن تیم اف سی تورنتو در فوتبال آمریکا حاضر است پیش از آن به مدت چهارسال برای تیم ونکوور وایت کپس و قبل از آن نیز برای تیم سن خوزه توپ زده است.

تیم ملی وزنه برداری ایران قهرمان جهان شد
بهداد سلیمی: دیگر وزنه نمی‌زنم؛ این ورزش خیلی کثیف است

1592-72

دو وزنه بردار سنگین وزن تیم ملی ایران در آخرین روز مسابقات قهرمانی جهان به رقابت با حریفان خود پرداختند که سعید علی‌حسینی به مقام نایب قهرمانی دست یافت و بهداد سلیمی سوم شد.
به گزارش مهر، در آخرین روز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در آناهیم آمریکا، رقابت دسته ۱۰۵+ کیلوگرم با حضور سعید علی حسینی و بهداد سلیمی دو ملی پوش دسته ۱۰۵ کیلوی کشور برگزار شد.
در این رقابت بهداد سلیمی با مجموع۴۵۳ کیلو گرم به مقام سوم مسابقات دست یافت. سعیدعلی حسینی نیز که پس از طی کردن هشت سال محرومیت خود برای نخستین بار در مسابقات جهانی به میدان می رفت با مجموع ۴۵۷ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. همچنین لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی و قهرمان المپیک مقام نخست و گردن آویز طلا را در این وزن از آن خود کرد.
بر این اساس سعید علی حسینی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه ۲۳۶ کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه ۲۴۳ کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه ۲۵۱ کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع ۴۵۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید و کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان با دو مدال برنز و یک نقره به پایان برد. بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب وزنه ۲۱۱ کیلوگرم را ثبت کرده بود و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دوضرب وزنه ۲۴۱ کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند، ولی هیات ژوری همانند بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو این وزنه را خطا اعلام کردند. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در انتخاب دوم حرکت دوضرب با موفقیت وزنه ۲۴۲ کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دوضرب نیز وزنه ۲۵۲ کیلویی را به درستی مهار کرد ولی مجدداً هیئت ژوری این وزنه را به او خطا دادند. بهداد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه ۲۴۲ کیلویی پنجم شد و در مجموع با ۴۵۳ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت. بهداد نیز کار خود را در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان در آمریکا با مجموع یک مدال نقره یکضرب و یک نشان برنز به پایان برد.
لاشا تالاخادزه گرجستانی، حرکت یکضرب ۲۲۰ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۵۷ و در مجموع ۴۷۷ کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یکضرب به میزان ۲۲۰ کیلوگرم، ۴ کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود را ارتقاء داد و با ۴۷۷ کیلوگرم رکورد دار جدید دنیا لقب گرفت.
همچنین تیم ملی وزنه برداری ایران با ۸ وزنه بردار راهی مسابقات جهانی شد که در نهایت با ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۶ برنز و کسب ۵۰۹ امتیاز برای نخستین بار قهرمانی رقابتهای جهانی شد. پس از ایران، کره جنوبی و ازبکستان در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.
علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری کشور در ارتباط با ناداوری علیه سلیمی در سنگین وزن عنوان کرد: اعتراض خود را به فدراسیون جهانی اعلام می‌کنیم اما باید با روشی منطقی و بدون هیاهو کار را پیش ببریم تا در فضایی خوب به نتیجه برسیم. وی ادامه داد: این مسابقات حائز نکات زیادی بود که مدال هاشمی برای نخستین بار در وزن 105 کیلو، بازگشت علی حسینی به وزنه‌برداری، رکوردشکنی مرادی، غیرت رستمی و جنگ مردانه سلیمی و نفرات جوان ما از جمله این موارد است.
به گزارش تسنیم، در شرایطی که بهداد سلیمی بار دیگر با ناداوری هیئت ژوری دستش از مدال نقره جهان کوتاه ماند و این حرکت با اعتراض وی، فدراسیون و حتی تماشاگران حاضر در سالن همراه شد، این وزنه‌بردار از خداحافظی احتمالی‌اش از دنیای قهرمانی خبر داد. بهداد سلیمی اظهار داشت: وزنه‌برداری خیلی کثیف است و حرفی برای گفتن ندارم. این بار دوم است و نمی‌دانم دیگر چه کاری باید انجام دهم. وی افزود: فعلاً تصمیم من این است که دیگر وزنه‌برداری را با این شرایط کنار بگذارم. البته باید به تهران بیایم و بیشتر در این خصوص فکر و مشورت کنم، اما در شرایط فعلی تصمیم من این است که دیگر روی تخته نروم.

روسیه از المپیک زمستانی ٢٠١٨ محروم شد

بنا به اعلام رسمی کمیته بین المللی المپیک، رسیه از المپیک زمستانی پیونگ چانگ ٢٠١٨ محروم خواهد بود.
کمیته بین‌المللی المپیک همان‌طور که وعده داده بود درباره حضور روسیه در المپیک زمستانی پیش از به پایان رسیدن سال ٢٠١٧ تصمیم‌گیری کرد. این کمیته ضمن تعلیق کمیته ملی المپیک روسیه اعلام کرد که هیچ تیمی از این کشور در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ٢٠١٨ حضور نخواهد داشت و آن دسته از ورزشکاران روسی که دوپینگ نکرده‌اند، تنها به صورت مستقل و زیر پرچم این نهاد می‌توانند در المپیک زمستانی ٢٠١٨ شرکت کنند.
روسیه به دلیل دوپینگ سیستماتیک در المپیک زمستانی سوچی مورد بررسی از سوی IOC قرار گرفت. پیش از این نیز دوومیدانی روسیه و پارالمپیک روسیه از سوی سازمان‌های مربوطه تعلیق شده بودند.

1592-73