1598-50

تبعیض بین فوتبال مردان و زنان
گویا شُش خانم‌ها از مردان قوی‌تر است ‍!
باید حتما کور شویم تا بازی لغو شود؟

1598-51

بیان‌ محمودی سرمربی تیم فوتبال بانوان “راهیاب ملل سنندج” پس از پایان بازی تیمش مقابل “استقلال خوزستان” در گردوغبار، اظهار کرد: در 10 ‌دقیقه نخست بازی مشکلی نبود و بازی را آغاز کردیم، اما به تدریج هوا بد شد و من تا به حال چنین هوایی را ندیده بودم، چرا که ما در کردستان هستیم و تا به این حد آب و هوا با گردوغبار را ندیده بودم. گردو غبار به حدی بود که صورت بازیکنانم پر از خاک بود، چشم بازیکنان می سوخت و دید مختصری داشتیم.
او در ادامه‌ افزود: ناظر بازی از اهواز بود و زمانی که مدیر تیم ما از او درباره ادامه‌ برگزاری مسابقه پرسید، بیان‌ کرد “با سازمان لیگ تماس گرفته‌ایم و ناظمی بیان‌ کرده است داور بازی در تماس با سازمان لیگ گفته است، دید دارد و می‌تواند بازی را ادامه‌ دهد.” ببخشید! مگر ما باید حتما کور شویم تا این بازی لغو شود؟ در همان روز بازی مردان لغو شد، انگار که شُش ما از مردان قوی‌تر است و ما آدم نیستیم!
بیان‌ محمودی در ادامه‌ صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: از ترس این که سه امتیاز بازی را به طور کامل از دست ندهیم، نمی توانستیم زمین بازی را ترک کنیم. بعد از پایان بازی سمیه خرمی، بازیکن تیمم به حدی حالش بد (مثل تشنج) شد که او را با آمبولانس به بیمارستان رساندیم. در آن هوای بد ما مرتب بر روی دروازه‌ حریف حمله می کردیم و آنها نیز با یازده بازیکن خود دفاع می‌کردند. خوزستانی‌ها به این هوا عادت دارند، اما ما نمی توانستیم در آن هوا بازی کنیم. به حدی گردوغبار زیاد بود که من نمی توانستم کوچ (coach)کنم، چرا که ریه‌هایم پر از خاک می‌شد. نمی دانم انگار سازمان لیگ برای بانوان اهمیتی قائل نیست و به هر اجباری که شده تنها باید بازی را برگزار کند.
او در ادامه‌ بیان‌ کرد: دو تیم مدعی بم و سیرجان را شکست داده و اکثر تیم‌ها را به چالش کشیده ایم اما اگر تیم را نمی‌خواهند این بحث‌ جدا است، چرا که طبق قانون حتی ‌دقیقه 90 بازی برای حفظ سلامت بازیکنان باید بازی قطع شود. اگر ما سرطان ریه بگیریم، فدراسیون پاسخگو است؟ در بازی قبلی و بازی روز گذشته ناظر داوری حضور نداشت و تنها یک ناظر بازی که آن هم اهوازی بود، در زمین حضور داشت.
پیرامون جزییات این بازی، روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، اعلام کرد:”بازی دو تیم تا دقیقه ۷۳ در شرایط طبیعی بود اما بعد از آن به دلیل وزش طوفان و ایجاد گردو غبار داور و نماینده سازمان لیگ ‏مسابقه را متوقف کردند با این حال کادرفنی و بازیکنان دو تیم خواهان ادامه بازی بودند به همین دلیل بازی این دو تیم تا پایان برگزار ‏شد.‏ سازمان لیگ هیچ اصراری بر ادامه بازی نداشت و ادامه بازی به خواست دو تیم به ویژه تیم میهمان صورت گرفت.”
در تناقضی بارز، فروزان سلیمانی سرمربی تیم فوتبال بانوان “استقلال خوزستان”، در خصوص برگزاری دیدار دو تیم در هوای گرد و خاک اهواز، اظهار کرد: شرایط جوی این مسابقه برای هر دو تیم بود. ما هم آدمیم و از کره مریخ نیامده ایم. حتی یکی از بازیکنانم نیز در حین برگزاری مسابقه کنار زمین آمد و گفت چرا مسابقه را تعطیل نمی کنند و باید بگویم ما نمی توانستیم دخالتی در برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه داشته باشیم، چرا که تصمیم گیرنده نهایی داور مسابقه بود.

افشاگری سپ بلاتر درباره اعطای میزبانی جام‌جهانی ۲۰۲۲ به قطر

1598-52

به‌ گزارش ‌ ESPN، سپ بلاتر رییس سابق فیفا که اعلام کرده بود از آمریکا در رای گیری میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ حمایت کرده، در مصاحبه با بونیتا مرسادز، عضو سابق کمیته‌ استرالیا برای گرفتن میزبانی جام جهانی از جزئیات رای گیری سال ۲۰۱۰ گفت‌.
بلاتر در این مصاحبه، اظهار کرد: من با اوباما تماس گرفتم، همراه با سانیل (رییس فدراسیون فوتبال آمریکا در آن زمان) ما با هم با اوباما تماس گرفتیم و به او گفتیم که کار برای آمریکا سخت است. او درک می‌کرد که چه اتفاقاتی افتاده و از من برای دادن این خبر تشکر کرد.
اوباما و بلاتر در سال ۲۰۰۹ با هم دیداری در کاخ سفید داشتند. بلاتر اعلام کرد که کمیته‌ اجرایی فیفا قصد داشته که جام جهانی ۲۰۱۸ را به روسیه بدهد و جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر رسید. بلاتر در این باره، افزود: روسیه رقیب سر سختی است. ضمنا این کشور هیچ وقت میزبان مسابقات فوتبال نشده بود. بنابراین ما قصد داشتیم که جام جهانی ۲۰۲۲ به آمریکای شمالی برسد، زیرا این بار نوبت کونکاکاف بود. آمریکا برای ما هم خیلی خوب بود. ‌اسپانسرها، هواداران و رسانه‌ها.
با این حال بلاتر اعلام کرده که می‌دانسته است قطر پیروز می‌شود، زیرا از میشل پلاتینی شنیده بود که رای او و اروپا به سمت قطر تغییر کرده است. رای برخی از مسئولان اروپایی بعد از جلسه با سارکوزی، رییس جمهور فرانسه در آن زمان به سمت قطر تغییر کرده بود. پرونده تاثیر سارکوزی در رای گیری آن سال در دست بررسی است. بلاتر پیش از این نیز اعلام کرده بود که سارکوزی به پلاتینی فشار آورده تا نظرش را به قطر تغییر دهد. بلاتر همچنین اظهار کرد که بعد از صحبت با محمد بن همام و اطمینان از این که او در انتخابات ریاست فیفا در سال ۲۰۱۱ علیه او عمل نمی‌کند، قبول کرد تا قطر را از میزبانی حذف نکنند. او در این باره افزود: همه فکر می‌کردند که بن همام به خاطر مسائل اخلاقی خارج شده اما هیچ ارتباطی به این قضیه نداشت.
از سوی مسئولان قطری به او این طور گفته شده بود، زیرا آنها به من قول داده بودند که مقابل من عمل نکنند. شیخ جاسم، یکی از شاهزاده‌های قطری در زوریخ حضور داشت و به بن همام گفت‌ که کناره‌گیری کند. بلاتر در حال‌ حاضر به دلیل فساد مالی شش سال از سوی فیفا محروم شده است.
بونیتا مرسدز که برای نوشتن کتابی در رابطه با فسادهای رای گیری میزبانی‌های سال ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند. همچنین دریافته است که یک کمپانی تلویزیونی قطری (الجزیره، بین ‌اسپورت فعلی) ۱۰۰ میلیون یورو به فیفا پرداخت کرده تا فیفا به گرفتن میزبانی توسط قطر کمک کند.

حضور ۲۲ ورزشکار کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸

1598-53

بعد از به پایان رسیدن جلسه کره شمالی، کره جنوبی و IOC در رابطه با حضور کره شمالی در المپیک زمستانی ۲۰۱۸، مسابقه دادن ۲۲ ورزشکار کره شمالی در این بازی‌ها به تصویب رسید.
به‌ گزارش سایت Inside the games، همچنین پیش از این اعلام شده بود که تیم متحد هاکی روی یخ زنان دو کره در این بازی‌ها شرکت می‌کند. رشته‌های ورزشی دیگری که ورزشکاران کره شمالی در آنها مسابقه خواهند داد عبارتند از: اسکیت نمایشی، اسکیت سرعت مسافت کوتاه، اسکی کراس کانتری و اسکی آلپاین. ۲۴ مربی و مسئول همراه با ۲۱ نفر اهالی رسانه از کره شمالی به بازی‌های المپیک زمستانی می‌روند. دو کره زیر یک پرچم متحد در رژه المپیک زمستانی شرکت می‌کنند. ۱۲ ورزشکار کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی عضو تیم هاکی روی یخ زنان خواهند بود. حداقل در هر بازی این تیم سه بازیکن کره شمالی بازی خواهند کرد.
بعد از جلسه روز شنبه افرادی در حاشیه مراسم زیاد می‌زدند. آیا “کیم جونگ اون” از المپیک استفاده می‌کند؟

طارمي رسما به دروغ و سندسازي خودش و مديرسابق پرسپوليس اعتراف كرد:
وکیل سوئیسی پرسپولیس استعفا داد!

1598-54

تنها چهارماه پس از محروميت طارمی از سوي فيفا وقت لازم بود تا اين بازيكن رسما اعتراف كند با همدستی طاهری به فیفا دروغ گفته است!
به گزارش تابناك، مهاجم سابق باشگاه پرسپولیس در گفت و گوي زنده اينترنتي با برنامه فردوسي پور اعتراف کرد که قبل از سفر به ترکیه، با پرسپولیس قرارداد نداشته و به گفته خودش با مدیران پرسپولیس توافق کردند که به دروغ بگویند قرارداد را قبل از پیوستن به ریزه اسپور ترکیه بسته بودند.
طارمی در این گفتگو به صراحت از کلمه “دروغ” استفاده کرد. او حتی توضیح داد که قراردادی که پرسپولیس در دادگاه CAS به آن استناد کرده، تاریخش درست نبوده و صرفا سندسازی بوده است.
طارمی درباره زمان عقد قرارداد با پرسپولیس اظهار کرد: سی‌اُم خرداد 95 که باشگاه پرسپولیس می‌گفت قرارداد بستیم، درست نبود و در ترکیه مجددا قرارداد بستم. او ادامه داد: با مسؤولان حقوقی باشگاه و آقای طاهری مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم یک دروغی بگوییم که سی‌اُم خرداد 95 قرارداد امضاء شده تا باشگاه محروم نشود؛ داستان همینطور پیش رفت و ما هم این دروغ را ادامه دادیم؛ قراردادم با پرسپولیس به دروغ در تاریخ سی‌اُم خرداد 95 ثبت شد تا در پرونده فیفا به مشکل نخوریم. پرسپولیس در ابتدای فصل از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و بلافاصله برای تجدید نظر در این حکم به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد. به همین منظور نیز وکیلی سوئیسی برای سرخ ها استخدام شد تا در دادگاه عالی ورزش از منافع این باشگاه دفاع کند.
به نظر می رسید وضعیت امیدوارکننده است و حتی چند هفته پیش برانکو خبر بخشش احتمالی یک پنجره نقل و انتقالاتی را اعلام کرد تا موجی از خوشحالی هواداران پرسپولیس را فرا بگیرد.
اما امروز خبر رسید به دلیل ارسال پیام های مکرر از ایران در رد ادعای پرسپولیس این وکیل از سمت خود استعفا داده است.
به نظر مي رسد اين اعترافات تكان دهنده مي تواند زمينه ساز تشكيل پرونده اي جديد عليه طاهري مديرعامل مستعفي و خود طارمي باشد كه ميلياردها تومان سرمايه ملي و آبروي سياسي دولت حاکم بر ایران را براي اين جرم آشكار به حراج گذاشتند.