1601-61

رتبه تاسف بار دختر اسکی باز ایران درالمپیک

1601-62

بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ از روز جمعه به طور رسمی آغاز شد و بانوی اسکی باز ایران در رقابت های المپیک زمستانی در رده شصت و هشتم و آخر جدول قرار گرفت.
به گزارش تابناک، سمانه بیرامی ملی‌پوش اسکی صحرانوردی ایران به عنوان نخستین ورزشکار ایران با حریفانش به رقابت پرداخت. پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در ماده اسپرینت با زمان 4:47.91 در رده 68 قرار گرفت. در این ماده استینا نیلسون از سوئد با زمان 3:08.74 در رده نخست قرار گرفت. 30 نفر برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند.
بانوی اسکی‌باز ایران در گفت‌گو با رویترز گفت: اینجا بسیار سردتر از ایران است و آب و هوای ایران با کره جنوبی متفاوت است. به نظرم بد نبود و مردم هم به من افتخار می‌کنند چرا که آنها شرایط ما را درک می‌کنند و می‌دانند که در ایران امسال برف نداشتیم. تنها حضور در المپیک تجربه خوبی برای من بود و بسیار هیجان زده‌ام. اسکی‌باز 26 ساله ایران اظهار کرد: خانواده‌ام مدام به همه می‌گویند که دخترشان به المپیک زمستانی رفته و بسیار خوشحالند. بیرامی نخستین حضورش را در المپیک تجربه می‌کند و البته رکوردش به هیچ عنوان قابل دفاع نبود. رکورد ثبت شده توسط او فاصله ای نجومی با سایر شرکت کنندگان داشت که نشان می دهد باید تمرینات و امکانات بیشتری برای ورزشکاران زن ایرانی در این رشته ها مدنظر قرار گیرد.

قیام یک‌نفره علی کریمی و اشتباه استراتژیک کی‌روش

1601-63

در مناظره محمدرضا ساکت (دبیر کل فدراسیون فوتبال) و علی کریمی، کارلوس کی‌روش با پیامک عجولانه‌اش بازنده غایب در میدان بود.
به گزارش خبرآنلاین؛ علی کریمی در مناظره با محمدرضا ساکت به موارد بسیاری اشاره کرد. او از قراردادهای عجیب در فدراسیون گفت تا به تیم های ملی رسید و قرارداد کارلوس کی‌روش و البته دستیارانش را مورد سوال قرار داد. همین موضوع هم باعث شد تا کی‌روش با فرستادن یک پیامک برای عادل فردوسی‌پور بدون حضور در میدان پاسخ کریمی را بدهد. پاسخی که به نظر می آید خیلی عجولانه نوشته شده بود و واژه «بزدل» در آن که خطاب به علی کریمی گفته بود حسابی بولد شد و باعث شد تا هواداران علی کریمی با حضور در پیج شخصی سرمربی تیم ملی با هشتگ علی کریمی و کریمی تنها نیست اعتراض خود را به کارلوس کی‌روش نشان بدهند.
کی‌روش خیلی زود متن پیامکی که برای عادل فردوسی پور فرستاده بود را هم در فیس بوکش منتشر کرد تا در کمتر از یک ساعت بیش از 300 کامنت برایش بیاید که اکثرا از سوی هواداران علی کریمی و در انتقاد به سرمربی تیم ملی بود. (معدل کامنت پست های فیس بوک کارلوس کی روش بین 50 تا 100 پیامک است) این اتفاق نشان می دهد که مناظره محمدرضا ساکت و علی کریمی بازنده ای داشته که بدون حضور در میدان و تنها با یک پیامک نتیجه را از دست داده است.
کریمی قبل از اتهام بزدلی هم پیروز مناظره با دبیر کل فدراسیون فوتبال بود اما وقتی از طرف سرمربی تیم ملی «بزدل» نام گرفت انگار که ضربه نهایی را زد و برنده میدان نام گرفت.
حالا علی کریمی محبوب تر از گذشته شده، به جز پرسپولیسی ها، استقلالی ها، تراکتوری ها، آبادانی ها ، رشتی ها و… هم از او حمایت می کنند.

مناظره کریمی-ساکت: برنده فردوسی ‌پور/ بازنده: کی‌روش

افشین خماند در یادداشتی درباره مناظره ساکت و کریمی نوشت:
علی کریمی بسیار بهتر از آن بود که انتظار داشتیم او با شناخت از نقاط ضعف و قدرت خود نگذاشت بحث ها شکل بگیرد او شبهه را ایجاد می کرد، سووال را طرح می کرد و ساکت را مجبور به پاسخ گویی کرد ، هر چند ممیک صورتش از طغیان درونیش خبر می داد اما در همه طول مناظره نگذاشت طوفان به سطح برسد و خشم را کنترل کرد.
…محمدرضا ساکت همان بود که انتظار می رفت خوب حرف زد و در دایره کلام سعی کرد استدلال هایی بیاورد که مسیر بحث به جایی برود که… به جای توقف در ماجرایی مثل ایران نوین ،مساله فساد در حد یک فیزیوتراپ تیم ملی حاشیه ساز شد …
برنده برنامه 90 بدون شک عادل فردوسی پور بود، وقتی که با اسم کوچک کریمی را صدا می کردو کار را به جایی رساند که منتقد از او عذر خواهی کند و با تایم لاینی ثابت کرد که شائبه وابستگی اش به فدراسیون فوتبال را پاک کند و البته یک مناظره سنگین را به خوبی مدیریت کند
بازنده کارلوس کی روش بود ، به خاطر این که خودش را وارد یک بازی کرد که ربطی به او نداشت، کی روش اشتباهش این بود که فکر کرد که نمی داند ادبیات خیابانی ایرانی یعنی چه؟ شاید علی کریمی نتواند در ادبیاتی اتوکشیده پابه پای ساکت حرکت کند اما وقتی نوبت به آن مدل حرف زدن باشد، کی روش که هیچ که تمام پرتغال هم از کریمی دریبل وحشتناک خواهند خورد، کی روش با یک کلمه، کلمه ای که کریمی دقیقا مصداق مخالف آن است، زمین بازی را به سویی برد که کریمی عاشق آن است، او به اندازه 124 بازی ملی کریمی اکنون به همبازیهای او این اجازه را می دهد که علیه او مصاحبه کنند تا ثابت شود که چه کسی بزدل است؟ حالا کی روش با کسی مواجه است که برانکو نیست، تاج نیست، ساکت نیست، کفاشیان نیست، او با کسی مواجه است که اگر بگوید به زودی در موردش حرف خواهم زد می گوید جرات داری در رویم بگو همین یک کلمه را!

مایلی‌کهن:آقای کی روش، بزدل خودت هستی و جدوآبادت!

محمد مایلی‌کهن درباره مناظره کریمی با ساکت اظهار داشت: کریمی آن‌قدر بزرگ است که نیاز به حمایت کسی ندارد، اما باید بگویم متأسفانه اتفاقاتی رخ می‌دهد که ما حتی در دوره قاجار هم شاهدش نبودیم. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران ضمن تأکید بر اینکه کارلوس کی‌روش به هیچ‌کس حساب و کتاب پس نمی‌دهد، گفت: کی‌روش به کریمی توهین می‌کند و هر کاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد و به هیچ‌کس هم پاسخگو نیست، در مقابل دبیرکل فدراسیون فوتبال از او دفاع می‌کند!
کریمی حرف بدی نزد، چون در آستانه جام جهانی هستیم یک‌سری افراد دوست دارند در این مسابقات باشند و به همین خاطر سکوت می‌کنند. چرا کسی مشکلات را نمی‌گوید؟ متأسفانه من دیدم برخی جاها نوشته‌اند حمله کریمی به کی‌روش! او کجا به کی‌روش حمله کرد؟ تازه کی‌روش به کریمی اهانت کرد و گفت “بزدل”، بزدل کی‌روش و جد و آبادش هستند! مگر کی‌روش چه‌تاجی بر سر فوتبال ما زده؟ مگر ما قبل از این جام جهانی نرفته بودیم؟ هفت سال تیم ملی را بدهند دست ابرام چرخی او آن تیم را به جام جهانی نمی‌برد؟! الآن هفت سال است که تیم ملی دست کی‌روش است و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در اختیار اوست. آیا نباید با این شرایط تیم ملی را به جام جهانی ببرد؟ مگر شق‌القمر کرده است؟ هیچ‌کس به این موضوع توجه نمی‌کند، او چند بار مربیان تیم ملی را عوض کرده است، او برای تیم ملی سه بدنساز، چهار ماساژور و … دارد. اینها برای کی‌روش خوب است. شما فکر می‌کنید من مربی ایرانی نمی‌دانم تیمم چند مربی، ماساژور و … می‌خواهد؟ من اگر اینها را بگویم و بخواهم کسی توجه نمی‌کند، اما اگر کی‌روش بگوید خوب است. اگر کی‌روش بخواهد آقایان فدراسیون با افتخار می‌گویند سرمربی تیم ملی اینها را می‌خواهد و به‌به عجب مربی‌ای! به ما که می‌رسد سال اقتصاد مقاومتی است، اما این آقا هرکسی را می‌خواهد می‌آورد، ماساژور، مربی، پسرخوانده و… متأسفانه هیچ‌کس هم هیچ چیزی نمی‌گوید…. معتقدم نباید به همین راحتی یکدیگر را بفروشیم و پشت عوامل خود را خالی کنیم.
کریمی خوب گفت، چون مربیان او روزانه پول می‌گیرند برایشان کار ایجاد کرده است آن هم در شرایطی که خودش در ایران نیست. آقایان مسئول و مقامات کشور: این‌هاست که مردم را اذیت می‌کند. مدام می‌گویند “پول نداریم” بعد این طور پول را دور می‌ریزند. پیراهن را از تن تیم جوانان در می‌آورند بعد این آقا هر تعداد ماساژور، مربی، فرزندخوانده و … می‌خواهد می‌آورد. آقای ساکت! شما ایرانی هستید، یک کم عِرق داشته باشید، آیا مربی ایرانی هم بود این‌طور برخورد می‌کردید؟ همین محمد ناظم‌الشریعه را ببینید چه‌جانانه تیمش را قهرمان آسیا کرد، فردا اگر بخواهند به او پاداش بدهند، شما ببینید چطور حق و حقوق او و شاگردانش را می‌دهند.

خاکپور: بزدلی را از درون وجودت به دیگران نسبت نده

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران نسبت به اظهارات اخیر کارلوس کی روش در تلویزیون، با یادداشتی متفاوت که در رسانه ها منتشر شد مستقیما سرمربی پرتغالی تیم ملی را نشانه گرفت.
…ایران کشوری است با هزاران سال تمدن و اسطوره‌هایی که تاریخ بشریت به آنها و دستاوردهایشان می‌بالد. در تمامی این ادوار این اسطوره‌ها با تواناییها و در لباسهای مختلف باعث فخر ایران شده‌اند از حضرت مولانا و سعدی و حافظ تا ابن سینا و ذکریای رازی و خیام، از… تا علی دایی،‌مهدوی‌کیا و علی کریمی. هر یک در لباسی و هر یک در جبهه‌ای اما با یک هدف مشخص و آن تنها سربلندی و عزت و افتخار ایران و ایرانی… می‌دانید نقطه مشترک تمامی این اساطیر چه بوده؟ شجاعت، جسارت، و شهامت آنها را از دیگران متمایز و تبدیل به اسطوره ساخته است.
بزدلی صفتی است که در جوهره وجودی این بزرگان یافت نمی‌شود و آنهایی که این صفات و القاب را به دیگران نسبت می‌دهند از خزانه وجود خود می‌بخشند زیرا خودشان چیزی غیر از این در ذات خود ندارند. بزدل از ترس بزدلی خویش دیگران را بزدل می‌خواند در صورتیکه آنکس که شجاع و دلیر است نیازی به تحقیر دیگران و به کار بردن القاب ندارد.
این آقای متشخص! درست می‌فرمایند استعداد را می‌توان خرید (البته استعداد ذاتی است ومی‌توان آن را پرورش داد) اما شخصیت را نه به همین دلیل هم ما پول دادیم و شما را خریدیم تا از استعدادت استفاده کنیم و نمی‌توانیم شخصیت تو را تغییر دهیم. در ایامی به سر می‌بریم که مسئولین بسیار به آن می‌بالند و شعارهایی را در این چهل سال گذشته شنیده‌ایم که امروز اکثر قریب به اتفاق مسئولین به آن عمل نمی‌کنند… اما به کجا رسیده‌ایم که اسطوره یک ملت را بزدل می‌خوانند و ما در مقابل کارمند خارجی که استخدام کرده‌ایم و دستمزد گزافی نیز به او پرداخت می‌کنیم تا کمر تا می‌شویم و جرات و جسارت حرف زدن نداریم. کدام یک بزدلیم؟
تاریخ و مردم ایران حقارت شما را در مقابل این منفعت خواهی و ریاست طلبی‌تان فراموش نخواهد کرد همچنان که اسطوره‌ای چون علی کریمی را به خاطر خواهد سپرد.

ابوالفضل جلالی: علی کریمی جلیقه انتحاری به تن می‌کند!

روزنامه سازندگی نوشت: ابوالفضل جلالی؛ او یکی از نزدیکترین چهره ها به علی کریمی بوده،حداقل تا 2 – 3 سال پیش که این طور بوده است.اما به قول خودش مدتی است که نه به کریمی مشاوره می دهد و نه زیاد با او در ارتباط است. با ابوالفضل جلالی تماس گرفتیم تا از او درباره جادوگر بپرسیم. از او که با همه سردی های کریمی توانسته بود ارتباطی عاطفی با علی برقرار کند و نقش پررنگی را در زندگی فوتبال این بازیکن داشته باشد.
• می خواهم از شما به عنوان آدمی که سال های سال نزدیک به علی کریمی بودید سوال کنم که چه چیزی باعث می شود تا او این روش را انتخاب کند و با این ادبیات مطالبات اش را پیش ببرد؟
– من مدت هاست، تقریبا دو یا سه سال که هیچ مشاوره ای به علی کریمی نمی دهم و در امورات او دخالت نمی کنم. اما از آن جایی که خصوصیات او را می دانم باید بگویم که او آدمی است که هیچ سعه صدر و صبوری و مصلحت اینکه از یک چیزی بگذرد و چشم پوشی کند را ندارد.در قاموس اش نیست. بزرگترین ضربات و هولناک ترین آنها به خودش می خورد.او دارد خودش را قربانی افرادی می کند که سکوت کرده اند و گوشه خانه افتاده اند. با قربانیان بی صدایی که قدرت تکلم ندارند. من قبلا گفته ام. ایشان اصلا به فکر سود و منفعت خودش نیست. اصلا این چیزها را در نظر ندارد. ایشان چیزهایی را می بیند درست است اما یک جلیقه انتخاری می پوشد و وارد میدان می شود. در این انتحار اول خودش را از بین می برد.من هم به عنوان یک تماشاگر مضطرب هستم. کارهای او بهترین خوراک لذیذ برای رسانه ها و برای کباب کردن است. آن هم با سوالات تحریک آمیز.ایشان حرف هایی می زند که به ضرر خودش است و این راهی که کریمی می رود هرگز به سرانجام نخواهد رسید. اما مسئله بعدی من خود فدراسیون است. ما کلا فاقد یک فدراسیون سازمان یافته هستیم. افرادی که هستند دوستان دورهمی هستند که از قدیم بوده اند. خیلی ها هم منتقدینی که ما دیده بودیم و حالا در فدراسیون هستند. فدراسیونی که با سند سازی و دروغ گفتن به کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را مجاب می کند که باشگاه های ما حرفه ای هستند و هیچ بدهی ندارند می شود این. اما می دانیم که از سر و کول همه باشگاه ها طلب کاران بالا می روند. هیچ باشگاهی زمین تمرین دست و حسابی ندارد. زمینی که ابزار اصلی فوتبال است. مثل دانش آموزی که کاغذی برای نوشتن نداشته باشد. تیم ها آواره در استادیوم های کرایه ای و… وقتی این طور سند سازی می شود زبانت در آسیا هم کوتاه است. آنجا که باید اعتراض کنی و حرفت را بزنی یک دروغی بالا می آید. همین می شود که عربستان برای ما کشور میزبان را تعیین می کند. باید برای بازی های دوستانه تا اتریش برویم و هیچ تیمی به ایران نمی آید. خود کی روش هم از این اوضاع درمانده است. تیم ملی به باشگاه ها معترض می شود، باشگاه ها از تیم ملی گلایه می کنند و…

خبرورزشی: آقای کی روش نباید به اسطوره امان می گفتی بزدل!

علی کریمی خیلی خوب و کمی بد یا خیلی بد و کمی خوب، خیلی تفاوتی نمی کند دوست داشتنی است. چرایی این دوست داشتن را باید از مردم سوال کرد. او یکی از اسطوره های این فوتبال است.
…علی کریمی خودش است و خودش. دغدغه هایش اینروزها بیشتر به خاطر خود فوتبال است نه خودش. خوب می دانیم برای ورود به عرصه مربیگری از رانت استفاده نکرد.
چرا اینروزها در سپیدورد فریاد می زند به خاطر نابسامانی های فوتبال. او می گوید فوتبال باید حق پخش بگیرد. او می گوید تیم هایی که در آمد ندارند نباید این قدر جریمه شوند. علی کریمی می گوید تیم ها از تبلیغات محیطی باید بیشتر در آمد داشته باشند. علی کریمی می گوید نباید از تن بازیکنان تیم ملی جوانان لباس را در بیاوریم. علی کریمی می گوید تیم ملی برای لباس نباید پول دهد و باید های دیگر. باید هایی که همه اش به حق است و این سیسستم اشتباه بوده که فوتبال ما را به این روز انداخته. چرا باشگاه های ما همه ورشکسته و چشم به کمک های دولتی دارند؟ چرا باشگاه های ما همه بدهی دارند؟
چرا دستیاران ایرانی کی روش به یکباره اخراج شدند؟ مدرک سباستین دستیار کی روش چیست؟ این ها همه اش سوالات محترمانه ای بود.
البته به رفتار علی کریمی هم نقد است. او گاهی خیلی تند رفت و از واژه هایی استفاده کرد که در شان علی کریمی نبود و دست به رفتارهایی زد که موجب به عذرخواهی او در برنامه 90 شد. این هم از شهامت اوست…
کریمی هر چه باشد بزدل نیست. آقای کی روش بارها خطاب به علی کریمی نوشتیم حرف حق را می شود در آرامش و حتی با صدای نرم و آهسته گفت و خطاب به شما می گوییم سزای کسی که سوال می کند و می خواهد پاسخ منطقی بشنود بزدل نیست و همان طور که علی کریمی شهامت به خرج داد و در برنامه 90 از عادل فردوسی پور عذرخواهی کرد شما هم باید از علی کریمی عذرخواهی کنی. به خاطر اینکه او را بزدل خواندی.
این پرونده باز است و مردم هستند که قضاوت می کنند. آقای کی روش همیشه به خاطر زحماتی که برای فوتبال ایران کشیدی مورد احترام هستی و این تحسین شما از سوی مردم است نه فدراسیون فوتبال. اما خواهش ما از شما این است دوباره سری به فضای مجازی بزنید و ببینید مردم بعد از برنامه 90 در مورد شما چه گفتند!
آقای کی روش، اگر در ماجرای سباستین حق با علی کریمی هم نبود نباید به او می گفتی بزدل…
بزدل بیانگر شخصیتی ترسو است که از بیان حقایق گریزان است و شاید به خاطر غم نان تن به هر ذلتی دهد که علی کریمی از نگاه منتقدینش هم این طور نیست.